{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.900 visninger | Oprettet:

Rasmus H
Rasmus H
Tilmeldt:
20. mar 2007
Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382

Nye dæk støjer {{forumTopicSubject}}

De gamle støjende Continental sommerdæk, i bredden 225, er netop blevet udskiftet, med "støjsvage" Dunlop Sport Maxx RT2, i bredden 215.
Vejstøjen er dog ikke blevet meget mindre, trods de nye dæk hedder 67db.
Mine Conti vinterdæk hedder 72db og larmer faktisk mindre.
Lyden minder lidt om et defekt leje.
Det er dog ikke længe siden, jeg fik skiftet et foran.
Støjen blir kraftigere, når jeg drejer, både til højre og venstre.
De blev monteret i onsdags og jeg synes støjen har taget lidt til.
Udover det, så kører de fint, så jeg er lidt på bar bund?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye dæk støjer
  • #1   23. maj 2017 Så er det formentlig det andet leje foran der er ved at gå sig en tur. Det giver netop udslag i lyde ved drej til siderne.

  • #2   23. maj 2017 Plejer man ikke at skifte lejer parvist eller jeg har da ihvertfald gjort det, de koster ikke alverden smiley

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #3   23. maj 2017 2 det kommer jo an på om man selv kan lave det værkstederne er jo ikke gratis men du har ret man bør skifte parvis uanset hvad man skifter


  • #4   23. maj 2017 har sku aldrig skiftet hjullejerne parvis. hverken på mine egne, eller da jeg var mekaniker.
    Men hvis du har fået skiftet et hjulleje og den eventuel ikke er blevn sporet derefter, så ka den jo slide dækkene skævt og det kan give mere støj.. Men det må også sagtens være det næste hjulleje der er ved st gå.


  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #5   23. maj 2017 Jeg kan faktisk ikke huske, om bilen blev sporet før, eller efter det blev skiftet.
    Men den slider ikke dækkene skævt.
    Jeg har den opfattelse, når et leje er defekt, aftager støjen, når man drejer, hvorimod det støjer mere når jeg drejer på rattet nu.
    Men hvis det var et leje, burde støjen også være der, når jeg kører på vinterhjul?


  • #6   23. maj 2017 jo "normalt" plejer Lyden at svinge når man Drejer, enten stigende eller aftagende. Men det må variere. bedste bud er nok bare at dine dæk larmer

  • #7   23. maj 2017 Jeg har nu aldrig hørt om at man skal spore efter udskiftning af lejer.. Så skal det satme stå slemt til, og så har man ikke været i tvivl om at lejet har været defekt.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #8   23. maj 2017 Jeg må næsten forbi det lokale værksted.
    Hvis det er dækkene der er lort, så kan man jo ikke bruge de forskellige kategorier til noget ( økonomi/lyd osv).


  • #9   23. maj 2017 Dækkene kan også have rejst sig, det prøvede jeg efter 4000 km på nogle Michelin Primacy 3 som støjede helt vildt men Toyota monterede nogle nye magen til og de kørte noget over 60.000 før de var slidt op uden at larme

  • #10   23. maj 2017 Jeg kan ikke forestille mig at Dunlop skulle støje.. De er trods alt i den dyre ende. Og det plejer at hænge sammen, på nær det mærke det hedder Landsail. Det er de mest støjsvage dæk jeg nogensinde har kørt med, og de koster ikke en skid.

    Men jo, når jeg tænker efter, så skal der naturligvis spores hvis det hele har været skilt ad under hjulleje udskiftning. Hvis lejet afmonteres med en aftrækker uden at skille det hele ad, så skal der ikke spores.


  • #11   23. maj 2017 Har aldrig hørt om nødvendigheden af at skifte hjullejer parvis, eller at man skal spore den bag efter, det lyder mere som mersalg hvis et værksted ville anbefale det, selv om man skiller det hele ad så skulle det hele da gerne ende samme sted igen, men okay vores lokale dækcenter mener så også at bilen skal spores ved skift mellem sommer/vinterdæk......
    Dernæst er dæk mærkningen værdiløs, havde et sæt kleber der vidst var opgivet til 69dB og som larmede som et traktordæk, købte et sæt der var dårligere i mærkning men bedre i virkeligheden, og som for øvrigt var et buget mærke, og nej jeg døde ikke i regnvejr smiley


  • #12   23. maj 2017 Bjørn, på mange biler skiller man jo det hele ad når man skifter forhjulslejer.

  • Rasmus H
    Rasmus H Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 5 Emner: 39 Svar: 1.382
    #13   23. maj 2017 Ellers må jeg forsøge at isolere mig ud af problemet, for det magter jeg da ikke at høre på, de næste 5-10 år.

  • #14   23. maj 2017 Lyddæmpning giver super meget smiley også bedre lyd fra standard radioen

Kommentér på:
Nye dæk støjer

Annonce