{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
866 visninger | Oprettet:

Går ud ved nedbremsning i kø! {{forumTopicSubject}}

Min civic er begyndt at opføre sig underligt. Den har fået nyt batteri, som er blevet efterspændt mm. og bilen har i løbet af de to sidste mdr været forbi autoriseret Honda værksted 2 gange uden at de kunne finde fejlen.

Problemet er, at efter at køre i kø en halv times tid (i KBH i myldretid) går motoren ud nogle gange, hvis man har koblingen inden og slipper speederen. Generelt synes jeg bare at omdrejningerne dykker alt for lavt når den er så varm. helt under 500 og er ved at gå ud flere gange...
Ellers har den aldrig haft svært ved at starte og starter i første hug.

- Honda kan ikke finde problemet selv med fejlfinding på systemet.
- Nu har jeg med min far prøvet at afkoble det nye batteri, og sætte det ordentligt til igen, og så begyndte motorlampen at lyse
-I to dage indtil idag hvor bilen virkede død, kunne ikke låse døre op uden nøgle, sidespejle ville ikke foldes ud, det blinkede helt vildt med alt inde i instrumentbrættet da jeg satte nøglen til. og efter jeg slukkede igen og tog nøglen ud var der stadig noget der flimrede inde i instrumentbrættet....
- batteriikonet var dog ikke et af dem der blinkede...
- Der har ikke været lys eller noget jeg har kunne få øje på som kunne have stået og afladt den.
-Nu har jeg ringet for 3. gang efter vejhjælp, og kører den ud til Honda.

Er sikker på at de får liv i den, men hvis bare de nulstiller det hele som første gang de havde den opstår det samme problem med faldet i omdrejningerne garanteret igen.

Er der nogen der har et godt bud på hvad det kan være??

Når jeg normalt starter bilen eller kører uden decideret kø kørsel kører den egentlig fint nok, men det er godt nok stresset når man havner i kø....!

Bilen har kørt knapt 120.000 km.

Mvh. Tine


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går ud ved nedbremsning i kø!
  • #1   23. maj 2017 Det kan være en periodisk fejl på en krumtapsføler eller en knastakselføler. De måler på motorens omdrejninger, og kan lave underlige fejl hvis de er defekte.

    Men den vil normalt lagre en fejlkode som Honda kan udlæse.

    Det er én eller anden elektrisk fejl, og den rigtige måde at teste det på, er ved at sætte en tester på bilen og køre i den, imens man holder øje med de forskellige parametre, og herefter analyserer de tal der kommer ud af det. Hvilket Honda skal kunne udføre. Eller andre værksteder for den sags skyld.

    Ellers er mit bedste bud med de symptomer du beskriver... Ny styrebox smiley


  • #2   23. maj 2017 Vores FR-V gjorde lidt det samme med lamperne men ikke så slemt som dit lyder, men der var det stelforbindelser fra batteri-karos, generator-karos osv smiley De var blevet helt grønne og der var lidt rust der hvor de var forbundet, efter rust og ir var fjernet kørte den 220.000 mere uden problemer

  • #3   23. maj 2017 Kan prøve at sige det videre til Honda værkstedet. Jeg har ikke lyst til at blive sendt hjem igen med en besked om at der intet er galt, eller at de ikke kan finde ud af det.

  • #4   23. maj 2017 Prøv evt. at kør forbi et andet Honda værksted og hør deres mening.. Det kan ske, at de lige ved det smiley

  • #5   23. maj 2017 MAF!

    Tjek den.
    Har lige haft en bil med præcis samme problemer, det var MAF sensoren.
    Her var det endag en tand værre, da den kunne finde på at "slukke" ALT strøm på bilen.. hvor den først kunne startes igen, hvis man satte bat. af og på. (det lyder mærkeligt, men det er sku hvad der skete)

    Men test den først, da det er en dyr del. (køb på ebay, her spare du over 1500kr)
    i mit tilfælde skulle de være på x,25v ved idle.. men tjek din service manual. (ikke dummy manualen)

    tjek iøvrigt også stel til motor.


  • #6   23. maj 2017 Men til gengæld er den ultra nem og skifte (nemmere end at skifte hjul)

    Sådan startet det på min:
    http://www.npoc.co.uk/forum/nissan-primera-p11144-stalls-at-idle_topic78565.html


  • #7   23. maj 2017 Dårlig stel, på generator eller batteri

    - tjek stelforbindelse fra batteri til karossen, få evt far til at skrue stel af og se efter ir i modsat side end batteri, kabel her et typisk 20-30 cm. langt så det er nemt at finde.

    - tjek stel forbindelse under bilen, i begge ender med samme udgangspunkt


  • #8   24. maj 2017 som besvaret i din PB, så mener jeg at der er noget galt med batteriet, men spørgsmålet er om du har fået et dårlig batteri, eller om der er noget der dræner/ødelægger batteriet, siden det nye batteri bliver afladt så hurtigt... eller om du bare har været uheldig at det nye batteri er defekt..

    så spørgsmålet er hvorfor blev batteriet skiftet til at begynde med ? og havde du problemet inden batteriet blev skiftet ?


Kommentér på:
Går ud ved nedbremsning i kø!

Annonce