{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.177 visninger | Oprettet:

Torben J
Torben J
Tilmeldt:
31. aug 2016
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 30

Olierens eller ej? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg har en focus 1,8tddi som har kørt over de 400.000km. Den går fint nok i motoren men nu tænkte jeg på om jeg skulle prøve at give den en gang olierens når den nu skal have skiftet olie/filter. Men jeg har altid hørt at man ikke må give gamle motorer olierens da de så kan blive utætte ved stempelringe osv. Da det er gammel skidt/sod
som holder det tæt. Er det bare en dårlig historie eller har det noget på sig. Og skal man evt. Give den en gang oil stop leak bagefter?

På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olierens eller ej?
  • #1   23. maj 2017 Jeg har haft en motor der gik i stykker af det

  • #3   23. maj 2017 har selv givet min benziner en tur med 300 tusind på sig det hjalp på mere rolig tomgang osv og støj fra ventilløfter der skerte ikke noget med min motor du skal bare gøre det rigtig og huske og skifte olien og filter efter smiley

  • #4   23. maj 2017 Har kørt over 65.000 på vores olie i vores diesel (90-155.000) og der havde vi også bundkaret af og der var ingen slam/sod/skidt ej hellere i sien til turboen smiley

  • #5   23. maj 2017 Har givet min 2 gange. Prøvet med lindemann oil cleaner og bell add servicerens 3 (olie rens). Min bil har så kørt idag ca 178.000km men jeg ku ikke se/høre noget forskel

  • #6   24. maj 2017 Det må ikke bruges vis bilen har kørt så mamge kilometer og ikke har fået det før. Det slam den løsner som er opbygget på 400.000 kilometer kan sætte sig fast og ødelægge motoren. Skift hellere olien ved max 7500 km ved de km.

  • Henrik L
    Henrik L Tilmeldt:
    aug 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 30
    #7   24. maj 2017 jeg gjorde det ved 290000 km, det kostede en lørdag til nye stempel og olieringe + skift af pakninger ved ventilstammer når jeg nu var i gang. Siden har den så kørt 50000km fejlfrit med nul olieforbrug...... lad være med det, mekanikere findes kun som mennesker, ikke i en bøtte med motorrens smiley

    PS: En uge efter rens brugte min bil 1 liter olie pr 100 km


  • Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 30
    #8   24. maj 2017 Jeg takker for alle svar:) jeg tror bare jeg glemmer den ide. Så er der også råd til en fadøl mere i det gode vejr:) tror jeg vil afmontere bundkaret og tjekke det for slam i stedet:)

  • #9   24. maj 2017 min bror har en bil med en 2.0 16v motor som tikkede lidt fra en løfter,

    så vi tænkte den skulle have en olierens,
    men så tikkede den fra flere løfter, bagefter,

    man kan jo være de løfter, alligevel stod til udskiftning.

    men nogen har gode resultater emd olierens andre dårlige


  • Torben J
    Torben J Tilmeldt:
    aug 2016

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 30
    #10   24. maj 2017 Men skulle man måske købe sådan en her og fylde i.
    http://www.lindemann.dk/portfolio/worn-engine-treatment/


  • #11   24. maj 2017 If it aint broken....
    Derudover flot at din tddi motor har kørt 400 på orig krumtaps lejer.. den motor kan godt li at æde dem;).. ( før i tiden )


  • #12   24. maj 2017 Vil kun anbefale et produkt http://www.rvs-tec.dk/ men en komplet motorbehandling koster nok ca. 1300kr da den skal have 2 gange så det koster lidt..
    Ps. hold dig langt væk fra Teflon baseret behandlinger, som fks. Lindemann


  • #13   24. maj 2017 Alle mine biler får en olierens ved hvert olieskift, og det har kun forbedret dem.
    Har aldrig oplevet negativ effekt

    Bruger den her:
    http://www.viskerbladet.dk/product/motor-clean-olierens-renser-din-motor-indvendig-liqui-moly-9/?gclid=CjwKEAjw3pTJBRChgZ3e7s_YhAkSJAASG9VrwEDs_p4BR_buYPBBtSQ9E0h6R9CvdoDzzuOXsiEylhoCd3nw_wcB


  • #14   24. maj 2017 Kan se de har et alternativ til RVS, noget billiger men hvordan effekten er ved jeg så ikke http://www.viskerbladet.dk/product/liqui-moly-ceratec-additiv-keramik-motorolie-gearolie-8/

  • #15   24. maj 2017 Carsten skift dog olien oftere i stedet for smiley

  • #16   24. maj 2017 #10 har givet min præcis det samme til sidste olieskift. Motoren stoppede med at tikke

  • #17   24. maj 2017 Rasmus J

    Hvorfor det? jeg køre allerede halvt interval?


  • #18   24. maj 2017 Har brugt belladd før i tiden og nu bruger jeg additiv specialisten da deres produkter er langt bedre end belladd , jeg har ikke haft nogle problemer med min 2.0 16v benziner , den har sådan det bare gået bedre af det , den service rens er jo faktisk også med til at smøre rundt omkring derinde så intet sætter sig fast, jeg har oplevet bedre motorgang , kørt længere på literen , komisk eftersom bilen er opgivet til 12.3km/l men ved ren 110 på motorvejen og herfra og til stettin i Polen kan jeg køre strækningen på 1 tank med et gennemsnit på omkring 15km/l

  • #19   24. maj 2017 Jeg gjorde det på min golf med 355.000 på klokken og den tog sgu godt imod det - 1,9 TDI

  • #20   24. maj 2017 #18 så vidt jeg kan se i produktbladet består den olierens kun af Petroleum / mineralsk terpentin så det er noget billiger at købe en flask i Jem&fix til 14,95kr for 1L. og så vidt jeg husker er Bell Add det samme, så at du kan mærke forskel ligger ene og alene i troen

  • #21   24. maj 2017 Jeg købte sådan noget fra liqui moly det virkede sgu fint og hold kæft nogle store klumper silikonekonsistens olie den tog med ud da jeg tappede det af

  • #22   24. maj 2017 men du ville sagtnes kunne bruge Petroleum eller Mineralsk Terpentin i sted for de dyre små flasker, mineralsk Terpentin er også det der er i service rens til benzin/Diesel, typisk er mellem 80-99% Terpentin og nogle er der en blanding af de 2 overstående produkter.
    Prøv det næste gang det er langt billiger og stort set samme produkt.


  • #23   24. maj 2017 Både Petroleum og terpentin er da dyre end hvis man skal købe 1 flaske motor ren jeg giver omkring 80 kr for sådan bedre end Bell ADD så hvis de skal have de andre to så er det da tæt på 200 de koster vel 80 kr hver

  • #24   24. maj 2017 1L Mineralsk terpentin koster lige pt. 19,95kr og Petroleum koster 44,95kr og der køres tit tilbud, og hvor stor mængder er der i dit olierens 300ml er vel standard så kan du jo lave motorens selv for Max 15kr (uden tilbud) så hvor er dit billiger ?
    Bedre er det i hvert fald ikke da produktet er det samme.


  • #25   24. maj 2017 Nu har jeg set uvildige tests fra Belladd mod Additiv specialisten , og måden de to opløser olie på er fuldstændig anderledes , med belladd er der stadigvæk tykke klumper tilbage , ikke med additiv specialisten, og det virker også fremragende lige til at hælde ned i tændrørs hulene , selvfølgelig efter du har fjernet dine tændrør smiley

    Og nu kørte min gamle 626 2.0 16v med 136hk som havde gået omkring 300.000 stadigvæk 3-4000km på en liter olie , 5-30w castrol FST LL , som bilen er opgivet til at køre med , skiftede til en 10-40w til sidst og så kørte den et år på et olieskift, og nu er mazda jo kendt for at bruge olie i de gamle 626 , så jeg vil mene at min hysteriske velholdenhed af motoren gør at den dag idag hvor jeg solgte den videre til min makker så spinder den stadigvæk som en mis.


  • #26   24. maj 2017 Hvilke uvildige test er det, noget du kan henvise til ?
    Petroleum er nu engang Petroleum, men hvis du mener der er mere effektiv ved at være i en fin lille beholder så fred med det.


  • #27   24. maj 2017 Claus s har rat det er bedre end Bell ADD det har vi osse brugt på hvors arbejde det der hedder additiv specialisten og selvom du bare køber terpentin i butikken tror jeg ikke der er det samme 100% det opløser ikke på samme måde nej

  • #28   24. maj 2017 #26 den mekaniker jeg bruger her i byen, som hverken har interesse i at sælge dig det ene eller det andet produkt , kan han jo i og for sig være ret ligeglad med, har nogle før og efter billeder af nogle olieklumper puttet i henholdsvis deres egen balje , den ene er belladd den anden additiv specialisten, har vedhæftet billede , og hvis jeg ikke husker meget forkert , så er den til højre belladd , og til venstre additiv specialisten, hvor den rent faktisk næsten har opløst klumpen allerede der på det tidspunkt.

    profilbillede
  • #29   24. maj 2017 Så vidt jeg husker er Bell Add en blanding af Mineralsk terpentin og petroleum, ifg. data bladet på additiv specialisten = petroleum.
    De 2 beholder du viser på billedet, den til venstre ligner et olieskift den til højre ligner nyt olie hvor der er smidt en klump i (håber da ikke det billed er de uvildige test du beskrev), og naturligvis har din mekaniker noget ud ad du køber et rense produkt hos ham, han ville nok ikke anbefale dig at tage i jem og fix.
    Men som jeg skrev, hvis ikke du tror mig så køb endelig produktet hos din mekaniker men lur mig om ikke petroleum ville have samme virkning i din motor som additiv specialistens produkt.


  • #30   24. maj 2017 Dem der laver specialisten er osse Bell ADD det er de samme folk som har arbejdet ved Bell ADD de har bare startet deres ejet

  • #31   24. maj 2017 Tror da fanden med den avance smiley

  • #32   24. maj 2017 i gamle dage, hældte de noget dieselolie i,
    og lod motor køre med det noget tid,

    og skidtede så olie, det virkede fint,

    og jeg har selv prøvet det, på en motor, der ikke havde fået lavet service i 7 år,
    og olien var tyk, så det næsten ikke kunne komme ud,

    men efter 15-20 min med diesel i olien,
    kunne man tappe olien af


  • #33   24. maj 2017 Nu sælger mekanikeren jo begge produkter , additiv specialisten er bare noget nyt

  • #34   25. maj 2017 Dennis er der ingen fare for øget slid eller andre problemer hvis ens bil er med turbo/kæde ved at hæle diesel i olien ?

  • #35   25. maj 2017 #33 du kan da se på billedet at den ene er helt nyt olie hvor der er smidt en klump i, det ville selv min kone kunne komme frem til..
    Desværre er det de færreste der kikker i produkt databladet, så hvis du har tiltro til din mekaniker og han siger det ene er meget bedre end det andet så kan "troen flytte bjerge" fakta er at Diesel sagtens kunne bruges som alternativ som beskrevet i #32

    Mekanikeren ville nok ikke anbefale dig at købe mineralsk terpentin eller petroleum hos Jem&fix som alternativ additiv (det var det jeg mente) den olierens fra specialisten er Petroleum på en fin dåse og en fin mærkat som sikkert lover en helt masse.
    Næste gang du skal skifte olie så prøv Petroleum, tap af til min mærket og fyld op til max med petroleum og lad den køre i 20min med vekslende omdrejninger op til 2500rpm. (men forvent ikke det igen vælter ud med slam, for der skulle helst ikke opbygges en masse slam fra det ene olieskift til det andet) og i stedet for dyre additiver til tanken så prøv ½ L mineralske terpentin og fyld tanken op, så har du sparet dig selv for en del penge og du får samme effekt.

    #34 Nej ikke hvis du gør som der står i mit indlæg, der er jo samme anbefaling som de fleste producenter af additiver forskriver, og bruger du petroleum så bruger du det samme.


  • #36   25. maj 2017 #35 billederne viser en klump olie der har lagt i henholdsvis belladds rens og additiv specialistens rens i nogle timer, der er ingen forskel på hvor lang tid de har lagt der, forskellen er at additiv specialisten er 10 gange bedre til at opløse olie slam contra belladd , og som nogen nævnte tidligere , det er tidligere ansatte hos Belladd som har stiftet Additiv specialisten, hvorfor ved jeg ikke, men måske fordi de var træt af og fylde folk med lort ang. deres produkter ?

    Jeg har tillid til min mekaniker ja, har efterhånden kendt ham i et par år, det har intet at gøre med tro kan flytte bjerge , han har gjort sig fortjent til den tillid han har fået, har altid fået en sublim behandling, og hvis regningen var alt for stor på engang , fik jeg lov til at afdrage over et par måneder, og det er jo ikke ham der forsøger på at proppe ting ned i halsen på folk, han propper det i folks biler hvis de spørger efter det, og jeg har altid været hysterisk med vedligeholdelse af de biler jeg har haft , så har efterhånden prøvet alle produkter til biler , alt fra abcon , swedol , lindemann , liquid moly osv.


  • #37   25. maj 2017 #34 det skader ikke mere end alle de nymodener produkter folk, bruge i litervis af,

    det renser jo motor
    men rigtig nok så smøre det ikke,

    men det gør de nymodene middeler heller ikke,
    der stå jo motor skal stå i tomgang. og man ikek må gasse op eller køre i bilen

    lige præsis, fordi det ikke smøre


  • #38   25. maj 2017 #36 de fleste produkter du nævner er med Teflon, Teflon er rigtig godt de rigtige steder og skidt andre steder, en motor indeholder bege steder så derfor kunne jeg aldrig finde på at anbefale nogen at hælde Swedol, Lindemann, abcon o.l i deres motor, eneste produkt jeg vil anbefale er RVS keramiske coating fordi den ikke har nogen skadelig virkning i en motor eller gearkasse, det er dyrt og det eneste der er TUV afprøvet (har de andre det ?)

    Fakta vedrørende alle de additiver jeg kender til er at de består af hoved salig mineralsk terpentin og Petroleum, nogle tilsætter farve og specielle duftstoffer ( det skal jo ikke lugte eller ligne) men fakta er at du ville nå samme resultat med overstående produkter.

    Men Rvs er et produkt jeg har brugt en del gange efterhånden, både på gamle biler og nye biler i den billig ende og i den helt dyre ende og har faktisk kun positivt resultater på de gamle og de nye kan man måske ikke mærke den store forskel, men her er det også tiltænkt som livsforlængende, fakta er jo at det er for sent at gøre noget når skaden viser sig.....

    Men for at vende tilbage til dit billed så kan du ikke bilde mig ind at man har smidt 2 tilsvarende klumper i to kar med rent olie, hvor Bell Add er i den ene og specialistens i den anden det er simpelt hænd en løgn !
    Prøv samme test med specialistens op mod petroleum (hvilker er det samme) så får du samme resultat med garanti.
    Der er nok en grund til at der efterhånden er masser af mærker der tilbyder olierens eller motor/ dyser rens, det er skide nemt at sælge de nævnte produkter på smarte flasker med mærkater der lover super resultat.
    Flere produkter er testet af en på youtube hvor han bruger kamera i cylinder og ventiler både før og efter og ved alle dem jeg har set er resultatet at det stort set ingen effekt har, man kan jo så håbe det har en effekt på indsprøjtnings dyser for ellers er det penge lige ud af vinduet.
    Tror Additiv firmaernes motto er at "den kloge snyder den mindre kloge"


  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 76
    #40   25. maj 2017 Du skal bare skifte olie for hver 10.000 km og derimellem filter fo hver 2500- 3.000 dette gjorde jeg på min bmw525 og det samme på min 540 v 8. Det virker og køb så en kvalitetsolie

  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 76
    #41   25. maj 2017 Tidligere kunne msn også købe stå (sådan tabes penge) for at gøre olien tykkere.dårlig ide

  • #42   25. maj 2017 #41 er det sort snak ? jeg fatter bjælle af dit indlæg smiley

  • #43   25. maj 2017 Torben der er masser af liv tilbage i et filter efter 2500 km. Du skifter vist bare for at skifte smiley

  • #44   25. maj 2017 Skiftede olie og filteret efter 65.000 og det fungerede da stadivæk smiley Ikke engang slam eller sod i bundkar eller si til turbo
    2500 lyder vildt så skal jeg skifte oliefilter hver 14 dag smiley


  • Torben L
    Torben L Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 2 Emner: 4 Svar: 76
    #45   26. maj 2017 Hej. Jeg skulle have skrevet STP. Beklager at det var en trykfejl

  • #46   15. nov 2018 jeg har god affering med med Liqui Moly, men bestemt ikke med additiv specialisten, dem vil jeg ikke anbefale

  • #47   15. nov 2018 Liqui Molly er jo heller ikke terpentin baseret i forhold til så mange andre

  • #48   15. nov 2018 Sune k.

    Hvad har du af dårlige erfaringer med additiv specialisten? Vi bruger de produkter, og synes ikke de er dårligere end Bell add f. Eks


Kommentér på:
Olierens eller ej?

Annonce