{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.282 visninger | Oprettet:

FDM forsikring overgår til Tryk forsikring. {{forumTopicSubject}}

Øv Øv.. smiley FDM forsikring forlader LB forsikring, og går til Tryk forsikring pr. 01-01-2018. Det betyder jo kun en ting, at der er prisforhøjelser i ventet smiley . Jeg er sikker på, at Tryk forsikring vil gennem kneppe pris forhøjelse, for os stakler der kommer fra LB forsikring igennem FDM.
Jeg er dybt skuffet over FDM, at de vælger og forlade LB forsikring. Og det er da heller ikke noget de praler med eller reklamerer med. Har haft fat i LB forsikring for og høre grunden. De er også kede af, at samarbejdet er slut, det er noget FDM selv har valgt og gå over til Tryk forsikring. LB forsikring har forsøgt og finde en løsning med FDM, men FDM har afvist LB forsikring, og alle aktiver flyttes til Tryk forsikring den 01-01-2018 smiley
FDM tog den endelig beslutning med og afbryde samarbejdet med LB forsikring, og overgå til Tryk dec 2016/ Jan 2017. Det er satme heller ikke noget de har pralet med. Ikke noget oplysninger i FDM bladet eller deres hjemmeside. Jeg fik et brev for et par dage siden, her blev jeg først bekendt med, at de overgår til Tryk.
Desværre kan jeg ikke forsætte i LB forsikring eller en af deres andre selvskaber, da det kræver medlemskab af bestemte foreninger, som jeg desværre ikke er.
Tryk forsikring er et total ugennemskuelig med deres priser, man kan ikke finde eller få oplyst priser, når der flyttes fra LB forsikring.
Det netop det, jeg kunne lide med LB forsikring, ind på siden og vælge de forsikringer man ønskede, så kunne man se priserne med det samme. Og det er fair priser, hvilket ikke kan siges om Tryk.
Jeg er pisse træt af FDM, de er ved og blive grådig, er overbevis om, at de skifter til Tryk for højere indtjening og er pisse ligeglade med deres medlemmer bliver kneppet på pris forhøjelser. Jeg melder mig også ud af FDM når jeg skifter forsikring selvskab smiley smiley
Fuck FDM og Tryk forsikring smiley smiley
En ting er sikker, jeg skifter til et anden forsikring selvskab, her overvejer jeg Next forsikring, men har ikke erfaringer med dem, er der nogle af jer, som har erfaring med Next forsikring ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  FDM forsikring overgår til Tryk forsikring.
  • #1   25. maj 2017 Der findes ikke noget, der hedder Tryk forsikring...

    Du kunne måske også lige slå koldt vand i blodet, inden du går sådan amok. Du kunne jo fx vente med at skifte, til du HAR modtaget advisering om prisstigninger.


  • #2   25. maj 2017 De hedder Tryg. Men prøv Technoforsikring de er skide billige og loyale

  • #3   25. maj 2017 Okay en taste fejl. En ting er sikker, der kommer prisstigning!. Tryg er kendt for og være ugennemskuelig med deres priser. Er sikker på, at jeg ikke er den eneste, som er utilfreds med FDM beslutning og gå fra LB til Tryg.

  • #4   25. maj 2017 Har du set en prisstigning nu? Nej.. Godt, så træk lige vejret en gang.

    Desuden kan hverken TryG eller FDM/LB være med på de gode priser..


  • #5   25. maj 2017 Der er ingenting, der er sikkert. Jeg havde på et tidspunkt forsikring gennem min fagforening via Tryg. Det var det billigste, man overhovedet kunne forestille sig, og der var ingen stigninger. Service i top ved skader.

  • Torkild J
    Torkild J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 33
    #6   25. maj 2017 Du er stadig forsikret i FDM, FDM har så videre forsikret deres forsikringer hos Tryg. Dine vilkår ændre sig ikke, og det samme med din pris.
    FDM har kunne forhandle bedre vilkår med Tryg end de kunne med LB.

    Der er altså ikke noget fordækt eller andre problemer ved skiftet.

    FDM gør hvad de bør, de sikre deres medlemmer de bedste vilkår til den bedste pris. Som forening står vi bedre end en enlig Tryg kunde, det er også der for at vores vilkår gennem FDM ikke ligner de vilkår en alm. Tryg kunde får.

    FDM er i flere år kåret som en af de bedste forsikringsselskaber, og det vil de nok ikke til at smide væk!

    Jeg er ikke bange for skiftet!
    Jeg ville aldrig selv skifte til Tryg, men at FDM kan skaffe de bedste vilkår på markedet gennem Tryg, så har jeg ikke noget problem, jeg skal aldrig have fat i Tryg, men kun FDM forsikring, og dem stoler jeg på de har gjort det suverænt end til nu.


  • #7   25. maj 2017 Der er altid nogen som er bange når der sker noget nyt - jeg har selv Tryg forsikring via min fagforening og det er klart bedre priser og betingelser end via FDM-Forsikring - så der er intet at være nervøs for. Det kunne måske endda blive bedre smiley

  • #8   25. maj 2017 Selvom forsikringer er igennem FDM, stoler jeg bare ikke på Tryg. Igen, jeg er bestemt ikke den eneste, som er utilfreds http://www.fdm.dk/nyheder/ny-forsikringsaftale?page=2 når man læser medlemmers kommentar.
    Jeg forstår simpelthen ikke FDM, at de skifter til et anden selvskab.

    Tvivler på, at Tryg igennem en fagforening giver laver priser end LB forsikring.
    Det kommer nok i høj grad an på, hvilken forsikringer man har. Jeg ved med de forsikringer jeg har, bliver det ikke en fordel for mig. Generelt er der også mange, som er utilfreds med Tryg, hvis man søger på nettet.


  • #9   25. maj 2017 Jeg har Tryg igennem IDA, og jeg får ikke billigere.

    Så få dig en is, og sæt dig udenfor og nyd solen. smiley


  • Torkild J
    Torkild J Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Svar: 33
    #10   25. maj 2017 @Søren B
    Du behøver ikke stole på Tryg, det klare FDM forsikring. Dine vilkår ændre sig ikke, hvad er det du ikke forstår? Du får ikke Tryg, du bevare FDM og deres vilkår!

    At andre også piver er altså et dårligt argument.


    Hvordan ved du at det ikke bliver en fordel for og de forsikringer du har? De vilkår ændre sig jo ikke! Du får ikke Tryg forsikring, du har stadig FDM forsikring og deres vilkår. FDM har så videre forsikret deres forpligtelser til Tryg, så FDM har et dæknings krav hos Tryg. Det er altså ikke Tryg du skal snakke med på noget tidspunkt.

    Det er ikke lige som fagforenings rabat eller andet, hvor du er kunde direkte hos Tryg!
    Du er stadig kun kunde hos FDM forsikring!


  • #11   25. maj 2017 Jeg er forsikret ved tjm som er en del at Tryg forsikring. Og jeg har endnu ikke oplevet bedre service eller lavere priser hos andre end tjm. Også derfor jeg har været ved dem i over 20 år nu.

    Så inden du brokker sig over noget der formentlig ikke sker så slap da af og vent. Se hvad der sker inden der drages forhastede konklusioner ud fra gæt og fordomme.


  • #12   25. maj 2017 jeg har tryg og har aldrig haft problemer med dem.. og priserne er da ganske okay..

  • #13   25. maj 2017 Har du overhovedet læst det der er sendt til dig fra FDM, ingen ændringer af prisen og samme vilkår, det skulle da være til at forstå

  • #14   25. maj 2017 Det har stået i et medlemsblad (motor) + de har sendt et brev ud om det.

    Priserne ændrer sig ikke for nuværende forsikringer - Jeg er dog ikke sikker på de nye forsikringer, men mener de sagde, at de ikke steg.

    Den eneste forskel fra før og nu er, at Tryg udbetaler pengene fremfor LB.

    FDM forsikring er et selvstændigt selskab og alt foregår gennem dem, så du mærker ingen forskel udover hvem der udbetaler pengene.


  • #15   25. maj 2017 Jeg har tjeneste mændene og det er tryg, har aldrig haft billigere udover. Gjensidige da jeg kørte BMW

  • #16   25. maj 2017 Nå ja, kan åbenbart forstå, at de fleste på dette forum er lykkelig over, at FDM er gået over til Tryg samarbejder. Det bedste der sket for jer.....


  • #17   25. maj 2017 Kan ikke se hvad problemet er ? Så længe man fortsætter på samme vilkår og priser, så kan det vel være ligegyldigt om det er Tryg eller LB som udbetaler smiley

  • #18   25. maj 2017 Har ALTID haft Tryg til biler, motorcykler, hus osv.
    Har ikke noget brok.
    Nu har jeg dem gennem tjenestemændenes det er både billigt og gode betingelser.


  • #19   25. maj 2017 Tror de færreste har givet udtryk for de er "lykkelige".

    Den gængse holdning er vidst du skal slappe af, og se hvad der sker, for dine vilkår er sku sikkert de samme.

    Gå ud og nyd vejret, også vent til den 1-1-2018.


  • #20   25. maj 2017 Jeg har lige droppet tryg og kunne spare 3500årligt enda med bedre dækninger excl. Min hund dog. Men skiftede egentlig kun da jeg var træt af det km. Pis man skal forsikres efter + at tryg vil til at mikrotarificere = der skal bokse i alle deres kunders biler. Hvor de så skal til at måle hastigheder, opbremsninger, generalt kørselsmønster mm. Dette kan kun gøres kombineret med en gps. Hvor efter kundens præmie bliver fastsat efter den enkeltes kørestil om man vil. Ex. Fedt hvis man laver en katastrofeopbremsning pga en der løber ud på vejen, og så man stiger i præmie.. og man aner fandme ik hvad man ender med at betale. Dette vil jeg ganske enkelt ik være med til af ren princip. Det næste kunne jo være en chip op i røven.. som kunne måle blodtryk, kollesterol mm. Så sundhedsforsikringen kunne prissættes efter dette. Tryg planlægger i øvrigt at påbegynde deres arbejde med bilforsikringerne og bokse i andet halvår 2017

  • #21   25. maj 2017 Så held og lykke til kommende og nuværende tryg kunder. Og fdm kunder.. fdm måtte jo gøre noget, lærerstandens forsikring har jo underskud, og de hænger selv i bremsen. Men de har lige solgt sig selv til djævlen. Trygs milrotarificering vil også lande hos fdm... og det er sgu ik i fdms ånd..

  • #22   25. maj 2017 På med sølvpapirs hatten "anden_"

    Tror nu ikke vi behøver bokse i bilerne, hvis de virkelig ville have data efter et uheld, så kan bilen sikkert give det, plus en telefon med GPS og et Accelerometer, der er også rig mulighed for at hive data ud.

    mikrotarificere - Må du gerne lige finde noget om, da en googling af det ord, er lige med nul hits.


  • #24   25. maj 2017 Har i øvrigt solgt mine ellers ret så udbyttegivende tryg aktier... sikker på dette vil medføre masseflugt fra tryg på sigt.. godt nok vælter de i penge, men det får en ende. Morten hübbe blir manden der sænker tryg

  • #25   25. maj 2017 #34 du har misforstået det... overordnet set har det intet at gøre med data efter uheld. Det er blot en sidegevinst

  • #26   25. maj 2017 #anden du vælger jo sådan ser bare at ignorer det fakta at vilkår og priser fortsætter uændret, at du og trådstater ser spøgelser og generelt bare er tøse sure på tryg ændre ikke det store for FDM forsikringskunder og den dag det gør må folk jo tage stilling til den tid, for øvrigt er der 7 måneder til "ikke ændringen" træder i kraft, som det er nu kan vi ikke finde en bedre samlet forsikringspakke andre steder.

  • #27   25. maj 2017 Selvfølgelig fortsætter priser og vilkår uændret - de skal jo gerne ha alle kunder med over. Men det er naivt at tro der ik sker noget et år efter flytning. Du kan ikke stole på trygs udmeldinger. 3 mdr før tryg planlagde boks i bilerne udtalte morten hübbe vist nok at de ikke havde sådanne planer

  • #28   25. maj 2017 Nu er FDM altså stadig et selvstændigt selskab smiley

  • #29   25. maj 2017 Egentlig vil jeg os bare oplyse trygkunder hvad der er i vente. Så kan man jo ta det med i sin vurdering eller ej.

  • #32   25. maj 2017 Har nu ikke hørt forfærdelig meget om det, men det var den 8. april og der er ikke sket forfærdelig meget siden.

    Men hvis det bliver en realitet har jeg det fint nok med det, der vil sikkert kun ske konsekvenser på totalt hasarderet kørsel.

    Plus det helt sikkert er et tilvalg, men det kræver jo bare de vilkår de opstiller i forbindelse med denne overvågning, er noget man kan forholde sig til, istedet for "advokat" sprog. smiley


  • #33   25. maj 2017 Du skal ikke forvente det som tilvalg. Dette kan fx ikke samlignes med alkaboksen. Denne er til at måle i forbindelse med uheld. Her snakker vi konstant måling af kørestil. Ved mikrotarificering er der ikke fravalg... jeg kan jo heller ikke fravælge fx postnr, alder eller bilmodel ved normal tarificering.

  • #34   25. maj 2017 Det er jo et system der løbende skal implementeres... nyheden breakede de bare i april. De starter over sommeren, men det tar jo tid at få alle med

  • #35   25. maj 2017 De tester i sommeren, men nu får vi at se.


  • #36   25. maj 2017 Jeg her helt enig med anden_, Er sikker på, at der kommer heftige ændringer allerede næste år, når FDM er overgået til Tryg. Og det er selvom FDM køres som et selvstædig selvskab. De er jo på en eller anden måde underlagt Tryg.
    Det er satme den dårligste beslutning FDM har fortaget sig smiley .
    Prøv og kig på LB forsikring hjemmeside, her for du udregnet din forsikrings pris med det samme, og det er fair priser. og ENS for alle medlemmer.
    Hvis man går ind på Tryg hjemmeside får man en urealistisk høj pris. Ved godt prisen ikke afspejler forenings medlemskab. Men det gør jo netop, at Tryg har ugennemskuelig priser. Ved LB forsikring er priser ENS for alle, og det er SAMME priser FDM forsikring har pt. Er ikke i tvivl om, at det slutter, når de går over til Tryg.


  • #37   25. maj 2017 Det slutter ikke. Ellers var aftalen ikke lavet med Tryg.

    LB har store problemer i øjeblikket og deres kunder får nok snart en mindre prisstigning.


  • #38   25. maj 2017 Vil du lige uddybe dit argument "Bagermesteren", mig bekendt har LB forsikring ingen problemer. Så hvor har du lige det fra ???

  • #39   25. maj 2017 Fra interne møder i branchen.

    LB har aldrig saneret så mange kunder før som i år.


  • #40   25. maj 2017 Hvis du ikke har mere håndfast argument er det sølle.

  • #41   25. maj 2017 Det er ik længe siden det var i finans at lb taber penge... google det evt.

  • #42   25. maj 2017 Der er da ikke tale om kæmpe problemer. Hvad jeg kan forstå, er det indbo forsikring med rejseforsikring, som skal hæves i pris. Da flere og flere rejser i løbet af året. De taler sågar om prisnedsættelse på bilforsikring. Så slemt er det jo ikke. Og de giver stadigvæk overskuds deling på baggrund af investerings resultat http://finans.dk/privatokonomi/ECE9436906/nu-faar-laererne-og-sygeplejerskerne-dyrere-forsikringer/?ctxref=ext
    Er slet ikke i tvivl om, at LB altid vil være billigere og bedre end Tryg.


  • #43   25. maj 2017 Der er tale om at de mister penge på forsikrings delen.. de kommer næppe til at nedsætte bilforsikringerne når det kommer til stykket. Bilforsikringerne udgør så stor en post så det ville være ren gift at udmelde stigninger her. Men at en rejseforsikring til 800 stiger 5-10% er der sgu ingen medlemmer der blir skræmt af. Bilforsikringerne skal de nok ende med at indexregulere når det kommer til stykket. I øvrigt var 2016 et forbandet godt invest år. Hvem siger 2017 ender lige så? Hvis ikke... så skal de da hæve forsikringspriserne en hel del. Til samligning har stort set alle de andre selskaber i øvrigt tjent mange penge på forsikringsdelen... det står jo i skarp kontrast

  • #44   25. maj 2017 FDM er et af de billigste selskaber, sammen med OK, Taurus osv, der var 3-4 selskaber som kostede det samme for octavia, men jeg endte i Alm Brand, det var halv pris i forhold til Top Danmark, som elite kører på 55 år. Der kunne spares et par hundrede mere ved at vælge førstnævnte selskaber hvor man skal være medlem.

  • #45   30. maj 2017 Jeg har været hos FDM Forsikring i flere år. Jeg er ikke ligefrem imponeret over dem. De hævede bl.a. selvrisikoen uden at give besked om det. Nu er jeg skiftet til Alm. Brand forsikring gennem en rabatordning via min A-kasse. Selvrisiko er lidt lavere og prisen årligt er faldet 2000 kr.

  • #46   2. dec 2017 Når de ikke kan klare sig ved at sænke priserne, så køber vi da bare konkurrenterne.. Først smed de LB forsikring af porten, nu snakken om Alka smiley

    http://nyheder.tv2.dk/business/2017-12-02-tryg-vil-koebe-alka


  • #47   2. dec 2017 så må vi da håbe Alm.brand behandler jer bedre end de gjorde ved mig ved en skade... det er da det ringeste forsikringsselskab jeg til dato har været i.....

  • #48   2. dec 2017 Nu smed Tryg ikke LB på porten, det gjorde FDM.


  • #49   2. dec 2017 Sjovt nok hæver LB. Prisen på rejse og indbo og forringer dækningen i 2018.

  • #50   2. dec 2017 #48

    Det ved jeg godt, men de "vandt" over LB. Jeg gad godt vide, hvad Tryg kunne tilbyde som LB ikke kunne.. Der var sikkert nogle håndører under bordet.

    Personligt har jeg selv fundet et andet selskab til samme pris, så hvis de hæver den markant, så er det farvel og tak smiley


  • #51   2. dec 2017 FDM. Var utilfreds med LB, og nu er LB pisse sure på FDM og Tryg.

  • #52   4. dec 2017 Så skete det.
    http://nyheder.tv2.dk/business/2017-12-04-tryg-koeber-alka-forsikring

    Vi må jo se hvad det får af betydning for både FDM og Alka kunder. Om priserne når Tryg niveau smiley

    I mit tilfælde er Tryg 3 gange så dyr med bilforsikringen smiley


  • #53   4. dec 2017 FDM kunder får stor rabat i Tryg. Så deres pris skulle ikke stige ret meget, hvis den stiger.

    Der går et stykke tid endnu før Alka overtages. Men der er ikke noget ude omkring prisfordele for Alka kunder endnu.


  • #54   4. dec 2017 Tidl. Alka kunder får samme priser og vilkår de første 5 år, som de ville have haft hos Alka.

  • #55   28. apr 2018 Så er jeg kommet væk fra FDM-forsikring, og tilbage til LB-forsikring (Runa), og jeg er bare glad for dette :D. Det er rigtig nok, at man fik tidligere FDM/LB forsikring vilkår med over i FDM/Tryg. MEN hvis man ændre eller tegner en ny police bortfalder dette øjeblikkelig, og tilrettet eller ny police bliver på FDM/Tryg betingelser. Hvilket betyder forringet vilkår og højere priser. Fuck jeg er glad for og komme væk fra dette lorte selskab.
    Fuck Dig Mand forsikring.


  • #56   29. apr 2018 Hvordan kom du Runa i stedet? Mener ikke at alle kan blive kunde der?

  • #57   30. apr 2018 Jo da, hvis du tidligere har haft FDM-forsikring igennem LB, kan du komme over i Runa.
    Og du behøver ikke og være medlem af en eller anden forening.
    LB-forsikring har besluttet, hvis tidligere FDM/LB forsikringsmedlemmer ringer til LB-forsikringer og ønsker, at komme tilbage, bliver alle tilbudt og komme i Runa forsikring.
    LB forsikring må bare ikke reklamere med dette.
    Så hvis du gerne vil tilbage til LB-forsikring, så tag knoglen og ring til dem smiley smiley
    Kravet er blot, at du skal have haft FDM forsikring igennem LB.


  • #58   1. maj 2018 Tak. Prøver

  • Wollmar P
    Wollmar P Tilmeldt:
    jan 2016

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 4
    #59   27. okt 2018 Jeg fik besked på at skiftet til Tryg forsikring ikke ville skabe ændringer i mine forsikringer, men nu har jeg fået den årlige opkrævning, og kan se at jeg er opkrævet 1.048,- i årsrejseforsikring, jeg har aldrig bedt om sådan en forsikring, eller fået fortalt at sådan en forsikring medfølger, så ingen ændringer er ikke sandt, hvorfor er første møde med den forsikring når jeg tjekker mine betalinger, FDM har ikke styr på sine løfter, nu skal jeg bruge tid på at ringe rundt for at høre hvad der sker, ikke god behandling af en kunde igennem mange år.

Kommentér på:
FDM forsikring overgår til Tryk forsikring.

Annonce