{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.383 visninger | Oprettet:

Fiat 500 - valg af motor {{forumTopicSubject}}

Hey kloge hoveder på forumet...

Lurer lidt efter en FiatFiat 500C til fruen - men er lidt usikker på valg af motor.
1.2 69hk eller 0.9 85hk twinair (turbo) ...
Twinair utvivlsomt den sjoveste, og måske mest økonomiske (iflg. specs - men måske ikke i virkeligheden) - men er 1.2'eren den mest stabile/pålidelige, på den lange bane ?

Nogen erfaringer ?

På forhånd tak for respons ??
Mvh Thomas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fiat 500 - valg af motor
  • #2   27. maj 2017 1,2 eren kører længere IRL end 0,9 eren.. og Den er mindre teknisk sart.
    Tag 1.2'eren... afprøvet teknik.


  • #4   27. maj 2017 Jeg havde valgt 0,9 twinair af de 2, sjov motorlyd og trækker ret godt i forhold til størelsen.

    Dårlige sider, dyr i service (hver service er det luftfilter, pollenfilter, tændrør olie osv.)
    Dårlig brændstof økonomi. cirka 15-18 km/l ikke de 24 som de er opgivet til.


  • #6   27. maj 2017 Er altså temmelig sikker på at den skal have ved hver service som jeg husker de par stykker jeg har lavet...

  • #7   27. maj 2017 Hey guys

    Det var dælme hurtig respons - fedt, 1000 tak !!
    Jeres konklusion = mine tanker...

    Pusher - tak for dit lange svar, du nævner præcis de bekymringer, jeg kunne forestille mig at få, ud fra gamle betragtninger og erfaringer... ...om det så holder stik, med en nyudviklet lille 2 cyl turbomotor, som er kåret som verdens "bedste" micromotor, skal der nok lidt længere tid til at konkludere - men en turbomotor er en turbomotor, og derved skrøbeligt teknik, som du også nævner Chris, tak smiley
    Lyden fra den, vil jeg dog gerne ha !!

    Rasmus - Din info er guld knowhow, som forklarer forbruget... Tænkte, at der nok var et catch - thanx !!

    Om den lille rulleskøjte har 69 el 85 hk, i hænderne på fruen, spiller ingen rolle - men i og med at twinair trækker moment ved lave omdrejninger, vil det nok blive brugt og derved det pæne forbrug nok kvalt....

    Ved valg af 1.2'eren er der også "råd" til et 50-60k km tal, kontra et 90-100k km tal ved køb af twinair...

    Så - win/win formoder jeg smiley

    Thanx guys !!


  • #8   27. maj 2017 Hey H.Cat

    Tak for dit input også - der er sgu overraskende godt med liv herinde, stadig...


  • #9   28. maj 2017 Du tager den 1,2, da konen ikke mærket forskel / er ligeglad.. og
    Lyden er jo underordnet når hun kører i den../ spiller musik i radioen...
    tag en lounge model med glastag Bluetooth, klima samt multifunktionsrat.
    Tjek for rust i bagklap.. og tandrem ..( t-rem og v-pumpe er billige samt nemt at skifte)
    Der er masse til salg
    En 09'er 1.2 lounge med 100 kkm kan presses til omk 40 klik.
    Lev med valget og skal du køre i den ...
    Husk solbriller ... så ser folk dig ikke


  • #10   28. maj 2017 Har hørt dårligt om 0,9 motoren.1,2 er den bedste

  • #11   28. maj 2017 Mine kone har en 0,9 på leasing. Den er kvik og sjov at køre i. Men hun brokker sig lidt når jeg har kørt i den. For jeg kan tømme tanken på 250km når den får fuld gas.

    Har du set den nye crash test på bilen? Teknikken er jo fra 2008 og dengang var den fin. Men den klarede sig ikke ret godt i den seneste test.


  • #12   28. maj 2017 Chris, du har ret - hun vil ikke se begejstringen i hverken bundtræk, eller twinairs frække lyd, så det bliver en 1.2 !!
    Jeg har luret, at Lounge klart er at gå efter (Gucci evt) - det bliver en 500c (cab), så prisen bliver en bid højere, men der dumper enkelte ind, med lavt km til under 70k, med jævne mellemrum, som måske kan presses en smule - man skal bare være klar til at rykke...
    Overvejede kort at hente en hjem, fra pølseland, men udvalget er (desværre) stort nok herhjemme, og ikke besværet værd...

    Tak for fif omkring bagklap, det vil jeg klart kigge efter - rust gider jeg simpelthen ikke rode med mere... smiley
    T. rem er altid et must, så klart klart !!

    Det vil selvfølgelig hænde, når den holder bagest i indkørslen, at jeg napper den - men vil klart have et camouflage kit liggende i handskerummet (hvis der er et sådnt), med langhåret paryk og Elton John solbriller...
    Så går det smiley

    Rune - haha, fedt input.
    Præcis min frygt, når jeg skal rulle en tur, med vind i parykken - hmmm, at den ganske enkelt og på mærkværdig vis, bliver for tørstig.

    Jeg må erkende, at både fruen og datteren kommer til at bruge den, så ncap vurdering absolut ikke er ligegyldigt (tak for indspark der også ;)) - jeg har dog med vilje ikke tjekket det, da jeg har en forventning om, at en 10 år gl microbil, er konstrueret med bedste sikkerhed muligt, i datid.
    Jeg er fra en tid, med Alfasud, Golf l & ll, osv., og ville man have sikkerhed, købte man en Volvo 240 - det er selvfølgelig en småarrogant tankegang, men jeg kan desværre ikke presse max sikkerhed ind i en formel, hvor pigerne beder om en nuttet bil og vind i håret...
    Men, sikkerhed er selvfølgelig ALTID relevant - thumbs up !!

    Mvh Thomas



  • #13   1. jun 2017 jeg har Twinair modellen i en speciel version med alt i udstyr. jeg vil sige hvis du godt kan undvære den nostalgiske lyd og gode optræk, så køb en 1.2.

    Personligt ville jeg så aldrig have købt mig en Fiat 500 hvis ikke det var for den sjove motor. Men vores behov er jo forskelligt.

    udover det, så er Twinair motoren ikke økonomisk. jeg ligger normalt på 14,5 km/l. Hvis jeg kører øko kan jeg dog sagtens ligge på 19 km/l.


  • #14   4. jun 2017 Hej Nicolai

    Tak for dit input - fedt lige at få respons fra en twinair ejer smiley
    Nu bliver 500'eren en sekundær vogn i familien og ønsket af den østrogenbefængte del...
    Personligt kunne jeg godt finde på, at vælge twinair (og så bare håbe på, at den holder), velvidende at benz økonomien stikker lidt af, kontra 1.2'eren...
    15 km/l i gennemsnit, synes jeg nu ikke lyder slemt - og hvis den skal på langfart på e45 i ny og næ, kan den vel godt opføre sig pænt ved 110 kmt smiley


Kommentér på:
Fiat 500 - valg af motor

Annonce