{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
363 visninger | Oprettet:

Mikkel P
Mikkel P
Tilmeldt:
27. maj 2017
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15

Hjælp, overvejer en Passat, men jeg ved intet om biler {{forumTopicSubject}}

Hej med jer!

Først og fremmeste skal jeg nok lige nævne at min viden omkring biler er begrænset, derfor håber jeg på lidt råd og vejledning!

Jeg overvejer at købe en Passat 2.0 FSI 2005 150 hk Comfortline af en god kollega. Prisen er 60.000, motoren har gået 130.000, den kører rigtig godt! Bilen har fået skiftet kædetræk ved 100.000 km.

Der er nogle små ting som skal laves: Bagpotten har lidt utætheder og der er påbegyndt rust i den ene forskærm og en af bagskærmene, ellers er bilen PÆN både ude og inde.

Jeg vil gerne have skiftet bagpotten, og det må gerne være originale dele eller dele som kvalitetsmæssigt er på samme niveau. Endvidere
overvejer jeg også og skifte de 2 skærme ud. Jeg har en bekendt som kan hjælpe mig men jeg skal selv skaffe delene.

Mine spørgsmål:

1.Hvad synes I om prisen?
2. Ved I om det er muligt at få en fagmand til at gå bilen igennem (selvfølgelig imod betaling), så jeg slipper for grimme overraskelser?
3. Hvis jeg skal have fat i originale dele, skal jeg så til VW? Eller er der hjemmesider som sælger original dele til ok priser?
4. Er der uoriginale mærker/dele som kan anbefales?
5. Kan det betale sig at skifte de 2 skærme ud?

Jeg håber I vil hjælpe.

Venlig Hilsen,

MP





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, overvejer en Passat, men jeg ved intet om biler
  • #1   27. maj 2017 2: Det kan du sagtens, gerne en mekaniker du har tillid til ellers tilbyder FDM, synshallerne og andre også sådan et tjek og er en god ide smiley
    3: VW dele er der super mange af i omløb og de originale fås jo ved VW men mange gange er der meget at sparre ved de udemærket OEM produkter der kan fås
    5: Næppe rust er et stort problem på VW'er og en børnesygdom så det vil komme igen, gjorde det ihvertfald på vores 3C
    Vi havde en del elfejl i tide og utide samt problemer med den elektriske håndbremse men vi solgte vores da den stadig var ny så havde ingen udgifter smiley


  • Mikkel P
    Mikkel P Tilmeldt:
    maj 2017

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 15
    #3   30. maj 2017 Tusind tak for hjælpen. Det har givet lidt stof til eftertanke - tak!

Kommentér på:
Hjælp, overvejer en Passat, men jeg ved intet om biler

Annonce