{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lån af prøveplader
  • #1   27. maj 2017 Du kan gå på skat og købe prøveplader til udskrivning, så køre du også lovligt smiley

  • #2   27. maj 2017 Jeg tror ik man kan printe dem ud.. er du sikker på det? Tjekker det lige

  • #3   27. maj 2017 Jeg har selv lige gjordt det igår, lidt indviklet men jo det kan du smiley

  • #4   27. maj 2017 Fedt. Du har ikke et link vel?

  • #6   27. maj 2017 Synes heller ikke rigtig at jeg kan læse det nogle steder ...?

  • #7   28. maj 2017 Det har jeg altid gjort og politiet har intet sagt smiley

  • #8   28. maj 2017 Det er ikke lovligt at printe dem selv og bruge dem.

    Skat sender selv besked i meddelser fra motorregister med pdf til udprintning. Hvorfor skulle de gøre det, hvis det er ulovligt. Hvis det er tilfældet, har jeg gjort noget ulovligt ca. 10 gange hvert år.


  • #10   28. maj 2017 Jeg tror jeg tager chancen og printer dem ud:)

  • #11   28. maj 2017 Tak for jeres svar:)

  • #12   28. maj 2017 Der kommer kvittering samt særskilt pdf med prøveplader. Hvad skulle være forskellen på dem jeg selv printer ud og dem der kommer med posten. Der er samme nummer på som referere til den der har bestilt og betalt dem. Hvis politiet tjekker nummeret, kan de se hvem der har købt dem. Jeg kan virkelig ikke se hvorfor det skulle være ulovligt.

  • #13   28. maj 2017 Dvs nu kan man købe/bestille sine egne prøveplader kl 02.55 natten til en helligdag og straks efter printe dem ud og være flot kørende kl 03 om natten 5 min senere? Jeg har godt nok være idiot med alle de gange jeg har været hos SKAT i Høje Taastrup for at hente en prøveplade jeg skulle bruge samme dag.

  • #14   28. maj 2017 Vi har også brugt det der med at printe prøveplader hverken politi eller syneshal har sagt noget og faktisk har vi kun fået et eller to sæt skilte sent ud af 5 gange de sidste 2 år

  • #15   28. maj 2017 Jeg har forhørt mig hos skat omkring samme emne og det ligger sådan at hvis du printer dem selv og kører og der så sker en ulykke som du er involveret i er det altid dig der vil få skylden da du ikke har en gyldig nr. Plade på og derfor ingen forsikring (selvom du i realiteten har de rigtige numre stående på papiret.

    Derfor hvis i gør det, så husk for jeres egen skyld på at den takseres som at køre uden nummerplader og kan derfor blive en MEGET dyr fornøjelse hvis man skulle være uheldig at der sker noget


  • #16   28. maj 2017 #15:
    Så kan man jo ligeså godt montere alupladerne fra en anden bil og køre - øvelsen går så alene ud på at køre så ingen nævennyttigere bilister ringer til politiet og fortæller at de har set en bil a) uden plader overhovedet b) hjemmeprintede plader.

    PS: I øvrigt mener jeg at have læst at det er ulovligt selv at lave en papnummerplade med sprittusch som 3. nummerplade hvis man fx kører med sådan et cykelstativ på sit anhængertræk - noget med dokumentfalsk. Men ved ikke om det passer.


  • #17   28. maj 2017 I min logik giver det ingen mening at man ikke må printe dem ud, når man har betalt for dem.. det vel registreringsnummeret man betaler for og ikke klistermærket... jeg har for eksempel købt prøvepladerne i dag, og med dags dato.. hvordan kan det lade sig gøre når der er 3,4 dages leveringstid? Tror ingen gang de selv har styr på det...

  • #18   28. maj 2017 Det er muligt at det ingen logisk mening har, men det er nu engang sådan landet ligger desværre. Jeg spurgte selv da jeg var på skattecenteret for at hente prøveplade en campingvogn hvor jeg heller ikke kunne nå at modtage pladerne og fik så en forklaring på det.
    og hvis det er en bil uden afgift blir du dømt til at betale afgift samt bøde for at køre på hjemmeprintede plader. når det så er sagt kan jeg godt forstå folk bliver frustrerede over de aldrig modtager deres prøvemærker med posten og laver det nummer der og hende på motorkontoret sagde netop også at der var mange som var overbevist om at det var lovligt, men det kan desværre koste dyrt hvis man er uheldig. (ikke for at skal spille klog og påstå at jeg aldrig har gjort noget ulovligt, synes bare det er vigtigt at folk ikke går og tror de gør noget der er fuldt ud lovligt og så kommer op at hænge på den bagefter.


  • #19   28. maj 2017 Du har da helt ret i at lov er lov! Vi enige. Synes bare at det nemt kan misforståes, da man selv kan printe pladerne ud... det vil også sige at jeg får nogle nummerplader med posten, her om et par dage, hvor gyldigheden er overskredet! NICE!

  • Casper K
    Casper K Tilmeldt:
    mar 2007

    Følgere: 43 Biler: 8 Svar: 5.727
    #20   28. maj 2017 Gabor det jo din egen fejl at du ikke har bestilt dem i bedre tid.

  • #21   28. maj 2017 Gabor, ja det gør du desværre. synes de skulle lægge det ud til de synshaller som ønsker det så man havde muligheden for at få dem lavet straks, ved godt det ville koste et ekstragebyr, men står man i situationen at man skal bruge dem og ikke kan nå at bestille dem, så tror jeg de fleste gerne betaler lidt ekstraa smiley

  • #23   28. maj 2017 som sagt vi mangler stadig at få 3 prøve nummer fra sidste år

  • #24   28. maj 2017 Lol.. så kom bilen sq hjem fra Jylland af. Med printet prøveplader;))

Kommentér på:
Lån af prøveplader

Annonce