{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.941 visninger | Oprettet:

AC: Kun kold luft ved passagersæde {{forumTopicSubject}}

Hejsa!

Bil: Octavia 2010 Elegance

Jeg har det problem at ved passagersædet blæser den nærmest kun kold luft selvom den står på samme temperatur som førersædet. Det er først når den er på maks varme at der kommer lidt varme ud, men slet ikke på samme niveau som førersædet.

Jeg har haft den ved skoda værksted da den skulle have skiftet hjulleje, og der bedte jeg dem at kigge på dette også. Her sagde de at den ikke meldte nogen fejl, og de havde gjordt noget ude ved motoren hvor de kunne komme til(evt skiftet væske til AC, kan ikke lige huske præcist hvad, det kan jeg se når jeg får regningen..)
De mente at det havde noget med "akselen" at gøre under instrumentbrættet, som ikke kørte med rundt eller noget. Den har de ikke fikset da det kunne løbe op i 4,5k-5k.

Er der noget der er værd at prøve inden jeg smider så mange penge efter det? Er det evt nemt at gå til selv?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  AC: Kun kold luft ved passagersæde
  • #1   2. jun 2017 Det kan være en af de små servo motor der styr spjæld inde i selve luft anlægget som ikke virkere mere også står lukket, med den rigtige tester kan man køre en diagnose på de motor for at se om de virker

  • #2   2. jun 2017 Jeg havde for en del år siden samme problem i en Primera.

    Hvor sindssygt det end lyder, så forsvandt problemet ved skift af pollenfilter, hvor jeg også fandt ud af at det gamle havde siddet forkert. Var skampresset ind i kassen.


  • #3   2. jun 2017 #1 så med en tester man måske se fejlen?
    Vi ahvde bare en tester på da jeg var derude første gang
    måske hænger den lidt fast?

    #2 jeg havde i tankerne at skifte pollen filter uanset. Så det må jeg da hellere få bestilt! Så må jeg håbe at det kun er det! Det er i hvertfald nok første step jeg let kan starte med smiley


  • #4   2. jun 2017 Hvis det er en motor til styring af varme spjæld, kan du se det på tester.
    Hvis det er akslen der er knækket fra motor og til spjæld, så vil den ikke melde fejl.
    Har set på mange forskellige biler, at de små plastik stykker knækker fra spjæld til motor.
    Hvis de knækker, så skal du have instrumentering, og det hele ud og skille varmekassen fra hinanden, nok deraf prisen på de 5000.


Kommentér på:
AC: Kun kold luft ved passagersæde

Annonce