{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.150 visninger | Oprettet:

Kia 7års garanti {{forumTopicSubject}}

Min ceed SW skal Kia have ind for anden gang her om 14 dage.
Den har nogle klunk lyde under accelleration/gearskift, indtil videre er der skiftet motorophæng og problemet er der stadig. De kan selv høre det når de køre i den men kan ikke fremprovokere lyden på liften... og aner ikke hvad de skal gå efter, det min opfattelse af det hele....

Men hvad kan det ende med hvis de ikke finder fejlen, hvordan er man så stillet ?





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kia 7års garanti
  • #1   11. jun 2017 Altså med mindre de er helt dumme så finder de fejlen.

    Hvis bilen siger lyden under kørsel, men ikke på en lift - så kan det jo konstanteres at det kommer fra noget der er under "pres" fordi vægten er med til at fremprovokere det.
    .


  • #2   11. jun 2017 Så må du vel kunne køre et sted hen hvor de har noget lytteudstyr til den slags opgaver, og bede dem sende regningen til Kia

  • #3   11. jun 2017 Bare bed dem lave det og du ikke vil have bilen igen før det er fixet.

  • #5   11. jun 2017 De kan godt have svage trækaksler de cee'der. smiley Kan ikke lige huske hvad vi ellers plejer at rode med, jeg var Kia tekniker fra 2010 til 2015. Har lavet PSA biler de sidste 2 år, så jeg er fuldstændig hjernevasket.

  • #6   11. jun 2017 jeg havde en Mondeo som gjorde det samme, Ford kunne ikke finde ud af hvad det var og måtte opgive efter 14 dage. kom så til at snakke med et lille uautoriseret værksted som tog den på liften og fandt en stor Bolt i forbroen som ikke var spændt. bilen var altså kun 3 mdr gammel.

  • #7   11. jun 2017 Det pisse frustrerede!!!!!!!

  • #8   11. jun 2017 Har præciiiis samme problem med min gamle getz man kan høre den klonk lyd hvis man køre men på liften er der intet. Lyden kommer selv hvis man køre på de hvide streger på asfalt/vejen bare der er lidt ujævn. Fik selv at vide at det ku være motorophæng eller trækaksel men jeg vil ikke betale for noget før de præcis ved hvad det er

  • #9   11. jun 2017 Syntes sq det sjældent de ved hvad det er de skal skifte... haft 2 Megane'r som har kostet mig en helvedes masse penge pga. engine failure hazard og som vi til sidst kørte til forhandle med krydsede fingere og handlede ny bil forde det var bare rep på rep på rep uden det hjalp !!!!

    Så nu prøvede vi Kia pga. God omtale test osv. Og ja nu står vi sq i det igen, men er heldigvis dækket af garantien


  • #10   11. jun 2017 Uanset hvilken "ny" bil du vælger, vil der opstå noget før eller siden.
    Og mon ikke det løser sig. smiley


  • #11   11. jun 2017 Jeg har selv en Kia Ceed St car fra 2011, og købte den i marts i år. Siden da, har vi haft den på værksted (samme sted som forhandleren hvor vi købte bilen) 3 gange pga fejl fundet under FDM test, fejl i forbindelse med syn og lige præcis den omtalte klunk lyd. Den kan til tider fremprovokeres, ved retningsskift under lav fart og også ved kraftig acceleration. De skiftede en styrekugle i den modsatte side og sagde det var det som fremkaldte lyden. Men tydeligvis er det ikke tilfældet og skal have ringet til dem igen. Jeg følger derfor lige tråden, forhåbentlig en løsning på problemet findes her.

  • Jimmy N
    Jimmy N Tilmeldt:
    sep 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #12   12. jun 2017 Vores pikanto fra 2012 havde også en lyd . Men den fandt de hurtigt, den fik skiftet tårnlejer.
    Jeg har service aftale, så gratis lånebil.
    Og nu skal den have skifte alle de bagerste selelåse . Der er en løs forbindelse i den ene . Men de skifter dem alle 3 .
    Bruger Kia i Slagelse. Ingen problemer der, hvis de finder noget bliver det skiftet.


  • #13   12. jun 2017 Skide gode input's, de bliver printet ud og lagt på førersædet når bilen afleveres søndag

  • #14   12. jun 2017 Få dem til at checke og dobbelt checke stabilisator boltene, samt deres ophæng på forbroen.

  • #15   20. jun 2017 Uge 25 status.

    Efter skift af Motorophæng ved Kia på garanti, røg den efter en uge tilbage til forhandler da det ikke hjalp. De havde den ved Kia i deres by til test, og og fik at vide at det var kobling, så nu den også blevet skiftet med min 1 års garanti ved forhandler, og som var det eneste som Kia ikke dækkede. De ringede i dag og sagde det ikke hjalp, og fik lavet ny tid hos Kia hvor det hele startede med ophæng.... de skal have den tirsdag, og lover at finde fejlen.

    Mekanikern s teori var at det måske kunne være trækaksel, men nu må vi se .....

    #pisTræls


  • #16   20. jun 2017 Cool med en update. Håber de får det fixet. Min skal også på værksted den 26 juni. Jeg printer også hele denne tråd og giver dem(dog uden jeres navne)

  • #17   27. jun 2017 Uge 26 Update

    Kia ceed er pt. Hos Kia som ringede i morges og sagde vi kan ikke høre noget:-()... så måtte jeg jo bruge store ord!!!!

    Både Lindholm og Kia Viborg giver mig ret i der er noget galt. Selv manden der skiftede ophæng ved Kia skive hvor den er pt. Kunne høre det, så noget er der jo galt, ellers ville de jo ikke bruge alt den tid på det + reservedele.

    Frustrerende !!!!!


    Der var kort snak om gearkasse men der skulle de være 110% sikker inden de begyndte på det, problemet som jeg kan tyde når jeg tale med dem er at de ikke kan finde fejlen.

    Hvad kan sådan en garanti sag her ende med ?, nogen der har prøvet noget ligende?, er det sådan at de vil prøve at spise mig af med 17" alu og lidt gratis service måske, eller købe bilen tilbage uden tab for mig, så vi evt. Kunne handle om en ny........


  • #18   27. jun 2017 Jeg snakkede med min tidligere mekaniker i går(min Ceed er som nævnt tidligere, også på værksted nu for at lokalisere og lave den omtalte lyd), og han nævnte at det faktisk kunne være at tandstangen, bolte og beslag på denne som er slidt. Den er boltet på forbroen, så måske ikke tosset forslag. Jeg vil i hvert fald nævne det for dem i dag, så må vi se om de vil tage et kig på netop det.
    Måske de allerede har checket det på din eller???


  • #19   27. jun 2017 Har aldrig hørt om en løs tandstang på den måde. smiley

  • #20   27. jun 2017 En gang skal være den første Morten:-)

  • #21   27. jun 2017 Bolthullerne er nemlig bare en del af tandstangen på ceed, og den bliver spændt direkte i forbroen med 4 lange bolte.

  • #22   27. jun 2017 I teori, kan de jo sagtens være en smule løse, eller rustne og så hæved lidt op, så de støder på og giver klonklyd.
    Vi havde engang en vw lupo på arbejde hvor vi døjede med en hæj klonklyd, som et motorophæng, eller bærearmsbøs der var TOTALT færdigt, men intet fejlede, ved ikke lige hvorfor, men jeg skruede en bolt ud til bærearm/forbro. Den var mega rusten, og slæbte kun lige lidt på bøs i bærearmen, gav bolt en tur på stålbørsten, og væk var lyden...

    Og nu hvor man tænker over det, så ruster forbroerne på kia ceed( er den tidligere skiftet)?
    Prøv og få alle bolte ud eller efterspændt


  • #23   27. jun 2017 Ruster forbroerne? Øhh mig bekendt var det tidligere et problem på Magentis, men ikke på Cee'd. Så er det da kommet til efter oktober 2015 hvor jeg stoppede som Kia Tekniker.

  • #24   27. jun 2017 Jeg havde præcis samme problem med min anden Kia Ceed 1.6crdi hatchback fra 2008. Ja, har 2 Kia Ceed'er:-) Forhandleren(mekanikeren) hvor jeg købte bilen kunne ikke finde fejlen, så de sendte den til Kia værksted. De fandt langt om længe ud af at selve tandstangen var løs. Den kom både med klonk lyde under acceleration og retningsskift og underlige vibrationer i rattet ved kørsel op ad små opkørsler ved indkørsler og lignende. Jeg kan dog ikke huske om de skiftede tandstangen eller spændte boltene. Men lydene og vibrationer forsvandt.
    Alt det her har jeg naturligvis også fortalt værkstedet hvor min Kia Ceed CRDi Sw er på nuværende tidspunkt, men de er ikke så meget for at hører på folks erfaringer. Men omvendt, så er det jo nok ikke forretningsmæssigt bedst at skulle kører et værksted ud fra hvad os "amatører" fortæller dem. Når jeg siger amatører, er det bestemt ikke for at fornærme nogen herinde, men kun for at pointere min pointe:-)


  • #25   27. jun 2017 Har set sløre i tandstangen før, men hvis den ikke har været spændt, er det pga en tidligere rep af evt kobling/gearkasse, som ikke er udført korrekt. Her skal tandstangen nemlig løsnes fra forbroen, så forbroen kan afmonteres.

  • #26   27. jun 2017 Tænker at det netop kan være det der er tilfældet her. Men lad os se om de finder fejlen, hvad den end måtte være. Jeg giver selvfølgelig også en update på min situation.....

  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #27   27. jun 2017 K I A (kan ikke anbefeles) smiley smiley

  • #28   28. jun 2017 koreansk Industri Affald

  • #29   28. jun 2017 Rolig nu.....

  • #30   28. jun 2017 Jeg vil gætte på Laulund og Perle kører VW/vag til dagligt, typisk den mentalitet smiley
    De tror de kører i kongemærket men realiteten siger bare noget helt helt andet smiley


  • #31   28. jun 2017 He he he, næ nej!:-) Jeg har skam 2 Kia Ceed's. En hatchback og en SW, en 2008 og 2011.
    Før den, kørte jeg Opel Vectra C, den var jeg glad for. Men med den, som med ALLE andre bilmærker, var der reparationer. Hvilket der har været på alle de biler jeg har haft. Både VAG, koreanere, franske osv osv.
    Jeg føler mig ikke mere uheldig med Kia, men er da frustreret over at fejlen på den er svær at finde. Men det løser sig jo nok snarest.


  • #32   28. jun 2017 Nåå puha smiley Troede lige vi havde en VW fanboy i tråden, de mener jo "das auto" er verdens bedste. smiley I de 5 år jeg arbejdede med Kia blev jeg i hvert fald positivt overrasket, dog har de stadig noget at lære. Men ja alle biler går i stykker, nogen mere end andre.
    Og ja det må sku være "lidt" frustrerende både for dig/jer og for dem der skal fejlsøge på bilen, biler har det med at opføre sig meget pænt når de kommer på værksted, ligesom når vi andre går syge til lægen og nærnest når at blive raske i venteværelset inden det bliver vores tur.


  • #33   28. jun 2017 Lige præcis Morten!! Bilen sagde ikke en lyd da jeg kørte en tur med mekanikeren. Men det er Murphys lov, som altid.
    Men så kørte jeg lidt hårdere og så kom der lidt. Jeg sagde at han selv skulle kører nogle gode ture i den.
    Så forhåbentlig både hører og mærker han noget som kan lede ham i retningen af problemet. Men som nævnt tidligere i tråden, så det at bilen er på lift uden belastning på undeevogn osv, kan vel godt have sin rigtighed....!!??


  • #34   28. jun 2017 Ja hvis vi ikke kan finde det når bilen hænger frit oppe, plejer vi at køre den op på rn 4 søjlet kørebanelift istedet for, så den er belastet

  • #35   28. jun 2017 Selv udlært mazda mekker, har kørt alt muligt, primært vag biler pt, da dem vi laver på arb, og får nogle ind til tider til en god pris.
    Men de ældre japanere og de nyere koreanere kan da finde ud af biler som ikke får driftsstop fejl, som mange tyske mærker døjer med smiley


  • #36   28. jun 2017 De nye Kia er god kvalitet, ellers ville de ikke give 7 år.
    De er så god kvalitet som Toyota var i midt 90'erne.

    Toyota er desværre ved og ligne alle de andre mærker.


  • Perle 81
    Perle 81 Tilmeldt:
    okt 2016

    Emner: 3 Svar: 66
    #37   28. jun 2017 morten¨
    jeg kører toyota. aldrig bøvl med dem.


  • #38   28. jun 2017 Hvilken ceed er det? Er en del forskellige årgange og modeller. Hvor fra kommer lyden? Forsvinder lyden hvis du forsigtigt træder på bremsen?

  • #39   29. jun 2017 Lyden kommer fra føresiden under bunden, nogen gange fornæmmer jeg bilen skal være varm inden den rigtig træder i karakter "klunk"

    Ligger man støt på 80-90km i 5'de og tapper ledt på speeder og for bilen til at give de små ryk er lyden der.


  • #40   29. jun 2017 Hvad årgang og model er det?
    Mon det kan være en dårlig drivakse eller som en drivaksel der ikke er spændt nok.
    Eller en gearkasse med slør i. Men kan godt forstå de vil være 100 % sikre på om det kan være den der et problemet inden de begynder at rode med den. For kia betaler ikke for en ny gearkasse men kan for renovering af den egen gearkasse. Og med de tider og priser importøren giver værkstederne er der stor chance for at værkstedet mister penge på sådan en reprationen


  • #41   30. jun 2017 Kia ceed SW 2013

  • #42   3. jul 2017 Status uge 27


    Har i dag haft den hos Kia skive som aftalt med værkstedet sidst de havde den, jeg skulle køre en tur med mekaniker Mayn så jeg kunne gøre ham bekendt med "klunk" lyden jeg høre.

    Han syntes den til tider skulle fremprovokere's men til tider ikke, og selv under gear skift kunne det til tider høres, og det kommer fra føre siden hvor gearkassen sider.
    Som sagt kunne han godt høre det, men var lidt ude i at det var motor støj, men lod min tvivl komme mig til gode.

    Kunne fornemme at det var gearkassen der skulle pilles ved hvis det nåede der til, men han var 98% sikker i at lyden ikke forsvandt ved det, derfor skulle de være meget sikre i at lyden kunne komme derfra.

    Der er nu bestilt ny tid i uge 34 hvor der igen skulle køres test sammen med Kia hotline, og evt. Skulle der en mand fra Kia Fredericia op og køre den og vudere og det blot var motorstøj eller det evt. Kunne være gearkassen. Eller jeg blot var en af de der trælse kunder :-).


  • #43   12. jul 2017 Laulund


    Hvordan står det til med din Ceed ? Er fejlen fundet.


  • #44   12. jul 2017 Sjovt du skriver i dag. Jeg kørte netop min Ceed på værksted i dag og ventede faktisk ikke noget svar fra dem før i morgen eller fredag. Men de ringede for en time siden og sagde de havde fundet fejlene. Han havde dog for travlt til at forklare hvad fejlene var. Så i morgen eller fredag når jeg henter bilen, får jeg af vide hvad der har været galt med den og opdatere naturligvis lige denne tråd med noget info. Som jeg i øvrigt håber kan være brugbart for dig/jer.

  • #45   12. jul 2017 Fedt med opfølgning! Det er en spændende tråd at følge.

  • #46   12. jul 2017 Det skal lige siges, at jeg for noget tid siden skrev at min bil skulle/var på værksted og at jeg var uheldig med ikke at kunne fremprovokere nogle af de lyde. Men de prøvede alligevel at finde frem til hvad problemet er, dog uden held. Men i dag(4 gang på værksted siden midt marts), da jeg var nede med den og kørte en lang tur, var jeg heldig at bilen kom med de lyde jeg har prøvet at forklare dem. Så mekanikeren var temmelig lettet da han hørte dem og rent faktisk havde noget at gå efter.
    Som sagt, så giver jeg en update i morgen eller fredag.


  • #47   13. jul 2017 Nå, de ringede fra værkstedet og sagde følgende. Et tandhjul i tandstangen var gået i stykker/slidt. Hvilket betød at der var kommet noget slør, som gav den omtalte klonk lyd. Som i øvrigt også kunne mærkes i rattet. Så en ny tandstang skal på, heldigvis på Kia garantien. Den underlige raslen fra motoren ved påløb eller svag acceleration, skyldes en eller flere beskidte dyser. Tandstangen kommer dog først hjem på mandag, så jeg får først bilen hjem tirsdag. Men jeg håber virkelig de har ret mht den raslen fra motoren. Tandstangsproblemet er god nok. Det var tydeligt sagde de. Håber det her hjælper nogen af jer. Jeg er i hvert fald glad for at få styr på min vogn:-)

  • #48   13. jul 2017 Preben, jeg har dog ikke mærket eller hørt min klonk lyd ved gearskift. Så måske der er tale om 2 forskellige problemstillinger....

  • #49   23. jul 2017 Endnu en update. Min bil siger stadig de skide lyde! Jeg er nødsaget til at ringe til dem i morgen og aftale noget med dem. F...!!! Jeg er træt af det....
    Noget nyt om din Preben???


  • #50   23. jul 2017 Er lidt ude i, det måske er en egenskab som nogle af dem bare har og som mN skal leve med.
    Ligesom støjende gearhjul ved vw up trillingerne. Nogle raller i i gear andre ikke


  • #51   23. jul 2017 Johan P, jeg kan godt følge dig. Jeg kan dog forsikre dig at de lyde min bil giver fra sig, ikke er noget som skal være der.
    Hvilket værkstedet også har tilkendegivet. Så det heldigvis et spørgsmål om hvornår de reelt finder fejlene.


  • #52   23. jul 2017 Laulund


    Min skal til Kia i uge 34 så der skal nok komme en Update til den tid:-)

    Kan man ikke bede dem trække handlen tilbage uden tab for køber;-) ... så jeg villig til at handle ny hos dem, og gerne en uden sjove lyde.


  • #53   24. jul 2017 Preben, jeg har i den grad tænkt det samme. Jeg vil også foreslå dem det og hører hvad de siger til det... det kan jo ikke blive ved det her. Er møg irriterende og man skal undvære sin bil så ofte, uden at de rent faktisk får styr på det.
    Jeg giver en melding når jeg har talt med dem igen....


  • #54   30. jul 2017 Preben
    Noget nyt i din sag? Vil de tage bilen retur....??


  • #55   30. jul 2017 De skal først have den i uge 34

  • #56   30. jul 2017 Nå ja, sorry. Står der jo højt og tydeligt.... de har først en tid til min den 4 september. De ville i øvrigt ikke tage bilen tilbage, kun med et tab på 20000kr. Så det kan de glemme....

  • #57   18. aug 2017 uge 33

    Status på Kia Ceed SW. #hovedpine!!

    Kia skive har haft vognen i to dage tir-ons jeg fik en sms onsdag at jeg kunne hente vognen, og var meget spændt på hvad de havde fået skiftet denne gang.

    ikke en skid!! smiley de havde testet den på kryds og tværs, kørt i en tilsvarende kia samme model år og kilometerstand og den havde lidt af det samme sagde han ... Uhmmm... og de har haft kontakt til kia og snakket frem og tilbage omkring dette "klunk" problem. og kom det denne konklusion.

    Ifølge kia garantikontrakt punkt 4.3 står der.

    Defekter på komponenter som skyldes en gradvis normal forringelse (slid) begrundet i køretøjets alder og kilometerstand.

    (Bilen har en kilometerstand på 90.000km, syntes ikke det meget og så mender de det er slitage)WTF..

    Så det er ikke! noget kia vil betale for på nuværende tidspunkt, men eksplodere gearkassen på et tidspunkt, kom jeg selfølgelig bare igen med vognen og fik ny på garanti.

    Bonus info:

    Spurgte om de havde haft noget ligende inde på værkstedet, og ja! sørme ikke om de havde haft en! med det samme problem, og vekommende fik samme meddelse som mig.


    Ved sq snart ikke hvad jeg skal tro mere, tror sq de til tider fylder kunderne med mundlort for at slippe af med os.


    profilbillede
  • #58   18. aug 2017 Det er jo, som du selv siger, på ingen måde rimeligt at en bil som kun har kørt 90000km skal have sådan en fejl. Det er mig en gåde at mekanikere og værksteder generelt ikke udviser mere stolthed omkring deres fag og forretninger. Hvis ikke en given computer (tester) melder fejl på noget, ja så er der jo intet galt med bilen. På trods af at bremser og undervognen er totalt slidt ned og "klonker" derud af på fuld skrald. Alt i mens kunden, som intet ved om biler, står tilbage og er nødsaget til at stole på det pågældende værksted.
    Det er ikke okay.
    Jeg har netop generaliseret, men af egen erfaring og iøvrigt stor bilmæssig bekendtskabskreds, er det altså det billede der ofte tegner sig.
    Min Kia skal på værksted igen den 4 september, jeg giver en update af min sag når vi får den tilbage.
    Preben, det er noget lort. Håber du får styr på den eller sælger den til fordel for noget andet, uden voldsomt stort tab.


  • #59   26. aug 2017 Noget nyt fra Laulund ?

  • #60   26. aug 2017 Ikke endnu. Min skal først på værksted igen igen den 4 september. Hvis ikke de finder og laver fejlene denne gang. Så vil jeg kræve at handlen skal gå tilbage. Gider ikke mere. Men giver en melding så snart jeg får den igen. Forhåbentlig ret kort tid efter....

  • #61   8. sep 2017 Min bil er stadig på værkstedet. De har kun meldt tilbage med at de stadig prøver at lokalisere fejlene. De kan hører begge lyde selv nu, så det er positivt. Jeg får lånebil på mandag morgen. Så må vi se hvordan resten går. Jeg opdatere yderligere når der er udvikling i sagen.

  • #62   15. sep 2017 Nå, de påstår på værkstedet at de har lavet den underlige klonk lyd fra undervognen/styretøjet. Er jeg i den grad spændt på at høre om de har. Men det underlige metalliske lyd fra motoren, kan de ikke finde ud af hvor kommer fra. De har nu fået tilladelse af Kia garanti, til at skille hele motoren ad og se hvad de kan finde. Jeg er naturligvis glad for at der sker noget i sagen nu, men havde bestemt ikke regnet med at de skulle skille motoren helt ad. Men jeg har fået lånebil, så nu venter jeg bare på yderligere svar.

  • #63   15. sep 2017 nu var det så jeg ville bytte bilen....

  • #64   15. sep 2017 Ja, vi har taget snakken med dem. Men det er uheldigvis ikke noget man bare lige gør. Specielt ikke når det er 5 gang bilen er dernede med samme fejl. Vi skulle have ladet handlen gå tilbage noget før, hvis vi ville gøre os håb om at det skulle kunne lade sig gøre. Men omvendt, hvis bilen bliver lavet så den spiller 100%. Så er jeg tilfreds. Men den tanke lægger mig stadig lidt fjernt, så lad os se hvad de finder ud af.

  • #65   15. sep 2017 ja så skal man være hård lidt før...

  • #66   16. sep 2017 Det fandme træls !! , efter vi fik vores tilbage Uden fejlen blev fundet, kan jeg sq ikke helt finde begejstringen i at køre den som jeg havde før, jeg er bare ikke 100% glad mere.... #kiagarantiRøvOgNøgler

  • #67   16. sep 2017 Jeg kan sagtens følge dig Preben. Men de vil ikke bare sådan lige lade handlen gå tilbage, og vi har ikke umiddelbart penge til at skifte igen. Da der jo vil være noget tab osv osv. Så når jeg siger "tilfreds", så mener jeg at jeg tager mig til takke med denne bil. Men det står ret klart for mig at, når jeg skal have ny bil igen, så bliver det IKKE Kia!!!!

  • #68   18. nov 2017 Nå, en sidste opdatering herfra. Vi endte med, forrige gang bilen var på Kia værksted, at få en ny motor. Dvs en ny motorblok med nye stempler, krumtap, plejlstænger osv osv. Topstykket og alt andet blev flyttet over på den nye blok.
    De sagde, efter at have skilt den gamle ad, at de fint slid på krumtaplejer og plejllejer, hvilket resulterede i den metalliske lyd fra motoren.
    Uheldigvis, en uge efter at have fået bilen igen, sagde bilen nøjagtig det samme. Ubeskrivelig irriterende, dog glædede jeg mig over den nye motor.
    De fik den ned igen og en ny mekaniker kom på. Han havde en anden løsning, at skifte en dyse ad gangen og høre om lyden ville forsvinde. De nåede at skifte 2 dyser og meldte tilbage at de nu var sikre på at lyden fra motoren nu er væk. Klonklyden fra styretøjet, viste sig at være en servomotor som var kæntret og derfor kunne bevæge sig og give denne klonklyd fra sig. Den blev sat retmæssigt på plads og styretøjet siger intet og virker faktisk mere fast.
    Jeg har nu kørt i bilen i 3 dage, og har intet usædvanligt hørt fra den. Jeg er naturligvis glad for dette, men hold nu kæft en lang vej dertil. Værkstedet har dog været meget flinke og bare taget den ind hver eneste gang(6 gange på 6 måneder). Jeg køre i denne bil indtil den begynder at koste penge rent reparationsmæssigt, så skifter jeg til et andet mærke. Det er muligt at Kia er rigtig fint og ikke har flere problemer end andre, men min erfaring er noget andet. Det er jeg nødt til at tage udgangspunkt i.


  • #70   19. nov 2017 Så en rettelse af servopumpe/motor, og 1 defekt dyse var synderne...
    Troede eller de havde renset dem, men ja ja.. Blind høne finder også korn,,,,, før eller siden. smiley Godt det blev løst.... Tænker bare de bankelyde i dieselmotorer er noget folk lever med, fordi de kan komme ret tidligt, pga sod og skidt og møg..

    Og alle de ting har de jo konstateret ifølge dig, i tråd 47.


  • #71   19. nov 2017 Johan, du har ret i at de var på rette spor tidligere. Dyserne, kan i nogle tilfælde renses via diverse rensevæsker. Et firma i Aalborg (sagde mekanikeren), kan rense dyser på en mere effektiv måde en disse væsker. Men er temmelig dyrt, så de ville hellere skifte dem en ad gangen og finde den dårlige. Så uheldigt at de ikke fik fejlen på dysen til at forsvinde første gang de rodede med dem. Men du har ret, fantastisk at fejlene umiddelbart er fundet og at der ikke er nogen underlige lyde.

  • #72   19. nov 2017 Men den dieselbanken der var tilstede her, var mere end normal banken. Så noget var galt, hvilket værkstedet var enige i. Ærgerligt at jeg har fået optaget en video af det.


  • #73   19. nov 2017 De burde bare have kunne lokaliseret den dårlige cyllinder via dyse korektionsværdierne. Men sådan arbejder vi jo så forskelligt.

  • #74   19. nov 2017 Jeg er helt enig, de burde i den grad kunne have fundet fejlen for lang tid siden. Med alt det udstyr man har i dag osv osv, burde det have været en relativ smal sag. Men ja, vi arbejder allesammen forskelligt.

  • #75   17. dec 2022 Dec 2022

    Motor kaput! ????????????

    Her til morgen -1C ville jeg starte min Kia sportage mildHybrid 2021
    Den stod i P da jeg vil starte og den gav et skrald og den skrev autohold i
    Fik dog liv i den, og kørte på job, og startede fint efter job men efter 500 meter kunne den ikke rigtig tage gas og lavede kanguro hob som en gal, så jeg endte ved Kia, hvor den nu sår de næste 3 uger....


    FDM

    bilmodeller risikerer alt fra startproblemer til motorhavari, når nattetemperaturen ryger under nul.

    Bl.a. Kia ProCeed, Sportage 1.6 og 1.8 (2018)

    Her opstår problemet
    Flere bilfabrikanter er ifølge FDM allerede i gang med at løse problemerne. Oftest starter problemet i bilens såkaldte intercooler.

    Dens funktion er at køle den luft, der suges ind i turboen og videre ind i motoren. Ulempen er, at der inden i den kan skabes kondens, som risikerer at blive suget med ind i motoren.

    Kommer der nattefrost, dannes der is i indsugningen og ovenpå stemplerne, hvilket kan skade motoren.

    FDM anbefaler, at hvis man ejer en af de biler, som er i risikozonen, bør man gå til sit værksted og høre, hvad der kan gøres for at forebygge problemet. Det kan f.eks. være at få tømt intercooleren for vand inden vinteren eller få installeret de seneste opdateringer til motorstyreboksen.

    Nogen med samme problemer og som har haft held med Kia køber lortet tilbage...

    Andre der har prøvet det?


    Den holder nu på værksted.. motor skal skilles af det lød til der var en masse der skulle skiftes og de skulle have den i 3 uger.

    Kan forstå der er mange problemer med intercooler som de ikke har en løsning på pt. Sikkert derfor motor er i smader...

    Overvejer stærkt at sælge inden garantien udløber


  • #76   28. dec 2022 Glædelig jul...
    Du overvejer ikke og skifte mærke, lidt træls med dine Kia biler der svigter.
    Rigtig mange renaul har bævl med vand i intercooler.. tit suger de det med ind og låser motoren, men tit ryger sikringen til starteren før videre skade.
    De har lavet sådan en lille plade der skærmer lidt for intercooler, så der ikke kommer så meget kondens...
    Personligt borer jeg tit bare et lille hul i bunden af intercooler(efter samråd med kunde selvf) og den blæser selv alt kondens ud. Det lille hul på 2mm gør ingen forskel i ladetryksmålingerne, så ingen fejlmeldinger


  • #77   29. dec 2022 Status 28/12 på min sportage der kom på værksted efter den gav et skrald en kold morgen

    MildHybrid 2020 model.

    Den har bukket et par plejlstenger, derfor bliver selve motorblok. Inkl. Stempler, plejlstenger, krumtap mm. Skiftet.
    Hertil toppakning, tandrem, remstrammere og en masse pakning og bolte.


    Ole Michael Laursen tja … ville den nye motor ikke have de samme sygdomme????…. Og bare en plaster på såret indtil det går galt igen.
    Det samme gælder operationen de pt. Har gang i. ??
    Dette er vores drømmebil, men nu ville jeg ikke anbefale andre at smide penge efter denne model, og det er absolut ikke en jeg skal eje efter de 150.000KM

    Hvorfor ikke ny motor
    Værkstedet skriver ????

    Af to grunde, den ene er at man ikke skifter mere end det skaden omfatter, og da topstykket ikke har taget skade, genbruger man dette.

    Den anden årsag er at man slet ikke kan få en komplet motor i øjeblikket.


Kommentér på:
Kia 7års garanti

Annonce