{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.398 visninger | Oprettet:

Golf Plus med DSG7 vil ikke gå i bakgear {{forumTopicSubject}}

Godaften! Min svigerfars Golf Plus 1,6 TDi årgang 2013 med DSG7, ville pludseligt ikke gå i bakgear i dag. Bilen blev hentet af et fejeblad, og den holder hos VW nu. Jeg har søgt lidt rundt på nettet, og kan ikke umiddelbart finde andre som har oplevet samme problem. Den har ikke opført sig underligt forud for denne episode.

Værkstedet kigger på bilen i morgen, men har i en idé om hvad der er galt, eller har i måske oplevet noget lignende?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf Plus med DSG7 vil ikke gå i bakgear
  • #1   14. jun 2017 Den er fra den tid, hvor der virkelig var problemer hos VW og DSG'erne smiley Passat og Golf 6 var især ramt.

  • #3   14. jun 2017 Ja, jeg ved godt at de har døjet meget med rusken mellem første. og andet gear, og forkert olie på Mechatronic enheden. (Min svigerfars bil fik skiftet olien i Mechatronic enheden fra fuldsyntetisk til mineralsk, da kampagnen kom frem).

  • #4   14. jun 2017 Har lige tjekket lidt engelske forumsider, det kan åbenbart være alt fra en grundindstilling af koblingerne til en ny Mechatronic-enhed. Vi må håbe på det første, for sådan en bandit koster spidsen!

  • #5   14. jun 2017 En skam den er så elendig den 7g DSG. Det kører ellers rigtigt godt....... selv vil vi gerne have en bil med aut. gear, og DSG er rigtig lækkert.:-)

    ......... meeen , tør ikke købe en brugt VAG med DSG, efter at have talt og læst med mange ejere. Alternativt skulle det så være en ny med udvidet garanti, som vi også har nu på Uppen. ?

    Har også kikket på G+ med DSG, da den passer til vores ønsker.

    ....... Alternativt noget helt andet, men ved ikke lige hvad det bør/skal være endnu.

    Nå, men laver du ikke lige en status på reparationen ? Hvad der blev lavet, og hvad det kostede. ?


  • #6   15. jun 2017 Jo, jeg skal nok opdatere når jeg ved noget mere smiley bilen har ellers opført sig eksemplarisk i al den tid de har haft den, og DSG7 kører virkelig godt, det et en kæmpe fornøjelse.

  • #7   15. jun 2017 Ja, det er et fedt gear........ er bare ikke vild med de der 45-50.000 rep. smiley

    VW kan bare nogle ting med design og køreegenskaber, som tiltaler os Europæere. smiley ........ desværre følger kvaliteten bare ikke med.


  • #8   15. jun 2017 Har du hørt noget nyt fra værkstedet?

  • #9   16. jun 2017 Har det ligesom Henrik S. DSG kører pisse lækkert, og dem fra den årgang er ved at være nede i et prisleje hvor jeg kan være med og ikke skal låne penge, jeg tør bare ikke.

  • #10   16. jun 2017 Der er knækket noget inde i gearkassen, pris: 17.000 kroner! Forhandleren betaler noget, og fabrikken betaler vidst resten. Fik ikke en nærmere forklaring på hvad der var knækket, hverken svigerfar eller svigermor er sindssygt stærke i biler.

  • #11   16. jun 2017 Ja de gearkasser kan I nogle tilfælde være et dyrt bekendtskab

  • #12   16. jun 2017 Derfor ville jeg heller aldrig turde rører en brugt bil med DSG....Pisse lækkert men pisse dyrt...

    Godt at høre i for det dækket, ellers havde svigermekanikken nok heller ikke været VAG fans længere...


  • #14   16. jun 2017 I det her tilfælde ville du kunne kører ret langt for 17.000 kr.... Så tror også din ældre automat kasse er billigere i længden...

  • #15   16. jun 2017 Ja, det er ærgerligt smiley men den skal jo bare laves, så den kan komme ud og køre igen.

  • Fethi H
    Fethi H Tilmeldt:
    maj 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   2. maj 2018 Jeg har lige oplevede det samme. Lige i øjeblikket er de ved at skille megatronikken af for at finde fejlen. Det drejer sig om en golf 7 1.4 tsi fra 2013. Har 1 års autotjek garanti på gearkasse, turbo og motor. Håber fejlen ligger i gearkassen ellers skal jeg selv hæfte.

  • #18   31. jan 2020 VW dækkede det meste af udgiften på mine svigerforældres bil.

    Mener at de betalte omkring 3.000 kroner af egen lomme, men jeg kan ikke huske det.


Kommentér på:
Golf Plus med DSG7 vil ikke gå i bakgear

Annonce