{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.726 visninger | Oprettet:

Cv
Cv
Tilmeldt:
23. jan 2017
Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29

Pffffffffffiiiiifffffft ved gear skift. {{forumTopicSubject}}

Folk må gøre hvad de har lyst til, nogle montere potter på deres bil så deres 1.0 siger bruuuuuuuuuuum som en kampvogn, der er sikkert også nogle der er trætte af at jeg spiller højt musik når jeg køre bil, men emnet Pfffffiiiiffffffft ved hver gear skift, fatter jeg intet af, skulle det være fedt ???? Jeg ville blive sindssyg hvis det var min bil,,,, Det her er ikke et lille pfift, men et højt og langt pfffffiiiiifft med klang. Jeg bor i byen og der kommer den samme dude forbi hverdag, med Pffffffiiiifffffft ved hvert gear skift, kan høres flere gader væk, selv med lukkede vinduer smiley Kunne forholde mig til det hvis det var en fed racerbil med fed lyd, men det her er vist bare en slæde med PFFFFFFFFIIIIIIIIIIIIIIIFFFFFFFFFFttttttttt fffff derudaf:-) WTF er formålet ???? Er det for at være sikker på at han får pfiftet efter alle pigerne i gaden eller hvordan fungere det? Jeg overlever, som sagt hver mand sin lyst, men synes det er lidt sjovt. Måske det er det nye "sort", forstil jer hvis bare 20 % af bilerne fik det lavet hvor fedt det ville lyde smiley PFFFFFFFIIIIIIFFFFFFFFttttttt out.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pffffffffffiiiiifffffft ved gear skift.
  • #2   20. jun 2017 Det er jo for at smide trykket ud af indsugningen ved gearskift så man ikke ødelægger spjældet eller fucker noget op. Vel og mærket på turbo biler.
    Normalt ville man skyde det ind i luftfilter kassen igen for at dæmpe lyden. Mens de åbne der siger højt er for at lukke meget tryk ud hurtigt og så har man formet tragten så det siger noget. Om det fedt. Tjo på den Alfa 75 jeg skruer i på arbejdet så det fedt.. På en gade Supra eller Skyline er der okey, men på en UP TSi. Så det fesent


  • #3   20. jun 2017 Trådstarter: Du lyder som en sur gammel mand? smiley

  • #4   20. jun 2017 Han har fanget din opmærksomhed så han har nået sit mål

  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #6   20. jun 2017 #3 Ja det var risikoen ved at slå emnet op, sur gammel mand, tænkte selv tanken, men kunne ikke dy mig smiley har du selv Pfffffffift på din bil smiley

    #4 Ja det må man give ham.

    #1 - #5 Enig.



  • #7   20. jun 2017 Jeg er også for gammel af sind til den slags. En bils udstråling skal matche med bilens faktiske evner. Smag er selvfølgelig og heldigvis forskellig smiley

  • #8   20. jun 2017 Jeg er simpelthen nødt til at pointere, at det hedder "pift" og ikke - som du konsekvent skriver - "pfift".

    Sådan. Nu fik jeg det sagt. Så lyder du heller ikke længere som den MEST sure og gamle mand smiley


  • #9   20. jun 2017 ??????????

  • #11   20. jun 2017 Det går over.

    Snart vil han hellere ha en hårdtpumpet N/A motor der tar 8-9000 omdrejninger.


  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #12   20. jun 2017 smiley


  • #13   20. jun 2017 Men hvornår er det nok HK til at man må have lyd på?

    Mange VW'ere der har været forbi med en justering laver gerne 2-3-400hk uden det store budget.

    Jeg synes bare at det er fesent når det lyder som en dårlig børnefløjte. Ellers kan man bare tjuu tjuu derud af for mit vedkommende smiley


  • #15   20. jun 2017 Enig i det lyder dårligt. Men jo smag og behag. Havde selv to store udstødninger 40cm fra narken i min gamle patrol. Og syntes det lød fedt. Selvom det krævede at man kunne mund aflæses. Når man havde nogle med. Og syntes nu stadigvæk at trucker lyd lyder bedre end pppiiiiffff smiley

  • #16   20. jun 2017 Blow off er på vej ud, bare vent til anden-kaldet bliver monteret i stedet for. =)
    https://www.youtube.com/watch?v=6A4Bc_lwYIg

    Eller en skrigende kylling ...
    https://www.youtube.com/watch?v=bJZPnxjiHWA


  • #19   20. jun 2017 bare af ren nysgerrighed. Hvad er det for en bil, og hvor i København ser du den ? smiley mvh en GLAD ejer af en bil med PPPIIIFT monteret smiley

  • Cv
    Cv Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Emner: 3 Svar: 29
    #20   20. jun 2017 Fra Odense, har ikke luret hvilken bil det er endnu, kan bare høre ham:) men skal kigge efter næste x han kigger forbi.

  • #21   20. jun 2017 Da jeg ødelagde intercooleren var min lige omvendt den pivede og fløjtede hver gang den skulle trække og så sådan en mærkelig metallisk klikke når jeg skiftede gear og det var til at blive vanvittig af, ved konstant fart pustede den bare så det lød som vindstøj dog følgende omdrejningerne smiley Jo mindre en bil siger desto bedre, ihvertfald i kabinen er sku lidt ligeglad hvordan den lyder udvendigt det samme med fælge osv man ser dem kun når man går ind/ud
    Men jeg er sikkert også bare gammel og grå smiley


  • #23   21. jun 2017 min kærestes saab den siger også sådan.. det er dog std smiley længe leve mølle teknologi

  • #24   21. jun 2017 Tja, det er lidt en fase man skal igennem som ung turbo bil ejer. Jeg er da glad for jeg købte en jeg kan få til at holde nogenlunde kæft. Indrømmer da gerne at da jeg købte en dumpvalve, der var ikke noget fesent hks ssqv pipfugl kvidder. Næ nej, det var en bus der åbnede dørene! Lige indtil jeg fandt ud af hvorfor min motor lampe begyndte at lyse og jeg måtte have fat i Kina scanneren smiley

  • #25   21. jun 2017 Min er bare blokket af smiley

  • * - *
    * - * Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 381
    #26   21. jun 2017 Jeg er næsten sikker på at du vil finde en sølvgrå Golf IV for enden af regnbuen. I Odense er der en sådan, der siger usædvanligt meget pfiifffft... smiley

  • #28   21. jun 2017 Jeg var ellers vældig glad for mit lille pift i RS Turbo'en...

    Og vil da gerne have det igen, men omvendt vil jeg også gerne have en stille Tesla smiley


  • #29   22. jun 2017 jeg forstå ikke trenden
    med at købe en eller anden diesel

    og lave rent rør. så det lyde som der kommer en traktor kørende,

    og laver turbo stall, ved hver gearskift,

    dem er der et par stykker af, her omkring

    tænker der komme en bonde på sin gamle traktor
    men næ nej en helt ny vw et eller andet diesel,
    med rent rør og lidt ekstra gas,
    så den rigtig kan lave turbo stall ??


  • #30   22. jun 2017 Dennis, rent rør har intet med turbo stall at gøre smiley

    Noget der er skod ved bil entusiaster er at der ikke er plads til forskellighed. Man har sin egen bil/stil, og alt andet er lort.

    Jeg synes (næsten) alt modificering både visuelt og lyd har sin charme. Det eneste jeg ikke er fan af, er når man modificere sin bil således at den performer betydelig ringere. En TDI med rent rør lyder sgu meget cool i mine øre. Og der er vel ikke noget at sige til at når først man har en turbo bil i DK, så skal hele verden høre det smiley


  • #31   22. jun 2017 Synes også det er fint, bortset fra SSQV der lyder som en forkølet elefant smiley

    Jeg kører uden BOV så den laver flutter i stedet. Så må turboen lade livet på et tidspunkt smiley


  • #32   22. jun 2017 Hvad kalder man lyden som de gamle lastbiler i 80erne lavede ved speederslip? det var sådan en tude lyd.
    Elsker den lyd! Den giver minder tilbage fra haven hos min mormor, når man kunne hører lastbilerne nede fra holmegaards glasværk slæbe sig op over bakken.
    og nu har en gut herfra en Audi A4 der siger præcis samme lyd. Men den hører hjemme på en gammel lastbil.


  • #34   22. jun 2017 netop. og han gør selvfølgelig alt for at den skal tude hele tiden smiley
    Men lyden vækker gode minder, fra dengang lastbiler skulle køres af mænd.


  • #35   22. jun 2017 jeg syntes bestemt at man hver i sær ,skal gøre lige som man vil,

    bare se min kadett gsi, den er langt fra normal,

    min kommentar, med rent rør, er at det får bilen til at lyde som en traktor,
    Det syntes jeg ikke er fedt,

    turbo stall, lyder fedt, hvis der er en stor motor og stor turbo

    men igen, hver har sin smag
    og tak for det

    kørte vi alle i samme kønsløse biler,
    ville det sku blive kedelig


  • #36   22. jun 2017 Var lige inde at se på din GSi, Dennis.

    Du har ret i, at hver person skal have sin egen smag, men din smag bryder jeg mig dælme ikke om smiley :D: D
    Ligesom du ikke bryder dig om rene rør (traktor-lyden)

    Morette-kopi forlygter
    Cosworth-spoiler kopi

    Men på din hedder det bare "rally" forlygter og "EVO" spoiler smiley :D Hehe

    Synes du skulle lave den standard, med egen personlig touch smiley


  • #37   22. jun 2017 spoiler er original ford spoiler,,fandt jeg ud af, da jeg flyttede den, over på en anden bagklap,



  • #38   23. jun 2017 Af med den jydekrog Dennis smiley

  • #39   23. jun 2017 der er komme aftageligt træk på,

    kan dælme ikke undvære krogen,

    men ja, den pynter ikke på det

    men skal have fundet et aftageligt træk fra en astra f, det passer på,
    også lavet gitteret, så man ikke kan se trækket, når det er afmonteret


Kommentér på:
Pffffffffffiiiiifffffft ved gear skift.

Annonce