{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.677 visninger | Oprettet:

Første bil? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg skal snart til, at købe min første bil. Jeg har kigget en del på VW GVW Golf IV, da jeg synes den er super fed og ikke koster alverden.

Jeg ville dog høre, om der var nogen der havde andre forslag.

- Der må gerne være noget skub i.
- Den må meget gerne køre langt på literen.

Jeg skal som udgangspunkt køre ca 15 km hver vej hver dag, ved dog ikke om det er nok til en Diesel?

Budget: Maks 50.000

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første bil?
  • #2   21. jun 2017 Hvis den kan købes til 50k så det super smiley

  • #3   21. jun 2017 Biler skal købes med hjertet.. så tag ud og prøv en masse forskellige biler som du synes er spændende, og undersøg forsikringen.. det kan desværre ofte være en STOR udgift for en ny bilist..

    jeg ville dog gå langt udenom VW hvis det skal være en sjov bil... men tag da ud og prøv en 1,8T evt. og se om den er god nok til dig...


  • #4   21. jun 2017 Det prøver jeg, tak smiley

  • #6   21. jun 2017 Jeg synes de her 2 er rigtig spændende... og så har de ikke kørt alverden..

    http://www.dba.dk/honda-prelude-22-vti/id-1034537990/

    http://www.dba.dk/honda-prelude-22-vtec-4ws/id-1034557670/

    Den gamle er særligt fed, med 4 hjulstyring, bare ikke med de grimme fælge den har der...


  • #10   21. jun 2017 Man kan vælge bil på mange måder.
    Fornuft = så ville jeg købe en Aygo
    Drengerøv = Civic VTi eller Fiesta ST150
    Cruiser slæde = Honda Accord 2.0-2.3 eller Passat 3bg turbo
    Bonderøv= Passat 3BG. Golf 2td eller Patrol
    Geiler = G4 valgfri motor.




  • #13   21. jun 2017 #11 har kørt i clio 1.6 automat og G4 turbo. Begge var sænket clio'en var sløv men klart den sjoveste at køre i... Som jeg har fortalt dig mange gange før så er sjov ikke = hk. Det er det smil man få nå nå man køre der tæller.

    Nå man sparker til en 328i føles den sløver end hvis man sparker til en Corolla GSi. BMW'er er for godt bygget så man skal køre meget stærkere i sving og lige ud før man få samme bredte på smilet


  • #25   21. jun 2017 Trådststarter: Det er nemt at finde en bil til >50k men du skal tænke på fremtiden også. Vægtafgiften + Forsikring også kommer der vedligeholdelse/reparationen. For brugte biler er altid en chance du kan ikke vide om den bil du køber stopper midt på vejen om en uge. Kan se du er 17 år. Derfor ville jeg sige min mening inden du kaster dig efter en bil som du synes er fed også ende med du ikke har penge til de andre ting til sidst

  • #26   21. jun 2017 William hvis du brænder for en golf så gør du det, men skal der være skub i så kommer du også til at betale for det i forsikring.. jeg køre 1.8t dog ikke en vw men en audi a3, og jeg klager ikke, det er uden tvivl den bedste bil jeg har haft, selvom den er en ældre tøs fra 98.. men stadig bedre en min Peugeot 206 2.0 gti.. den er forøvrigt til salg hvis det var noget, den er ny synet med plader på. 6000,-

  • #27   21. jun 2017 Som første gangs køb er Aygo/C1/107 en sublim begynder bil.

    OK Kvik letkørt, super billig all round, går aldrig i stykker og bruger ekstremt få reservedele. 0-100 på 10-11s

    Og for 4000-6000kr laver den 90-95hk smiley Men det gør den ikke til en racerbil.
    https://www.youtube.com/watch?v=FTAqIxp3SZs&t=1s

    Skal det være noget andet og mere kvikt, så ville jeg kigge efter noget Civic eller Corolla smiley


  • #28   21. jun 2017 Nu er jeg nok farvet lidt af at have været tidligere VW Polo 6N ejer... bilen havde kørt under 100.000km tilbage i 2009 - jeg havde bilen ca 2 år hvor jeg kunne blive ved med at skifte reservedele i bilen.. tilsidst stod jeg og skulle have nye skærmkanter kobling kalibre støddæmpere og jeg ved ikke hvad samtidigt...

    jeg endte så med at købe en Honda civic 1,4 fra år 2000 med 131.000km på klokken, i år 2011.. og jeg har aldrig fortrudt mit køb - jeg har stadigvæk bilen idag, nu har den kørt 276.000 km og den har aldrig slået en prut forkert..

    der følger dog en del hate, fra vw ejere om jeg gider køre i sådan en riskoger/bambusraket/blikdåse - typisk holder deres bil mere på værksted end hvad godt er...

    jeg synes tit og ofte når jeg ser en vw af årgange omkring 2000.. så er de total møre, har grimme geiler lygter, som ikke virker - fælge der har været i samtlige kantsten i nærområdet - ryger sort fra udstødningen og matte i lakken --- det skal dog siges at der ind i mellem er nogle som er velplejede, men der er fandme langt imellem --- samtidigt når jeg kigger på striben køb og salg gruppen på facebook, så er det de samme golf/pissat/a3/a4/leon/ toledo der er tilsalg, hele tiden og så har de haft 40 forskellige ejere dumpet syn flere gange osv..

    Jeg ville holde fingrerne langt væk fra en VAG, med mindre der er en masse dokumentation på hvad der er lavet på den,


  • #29   21. jun 2017 Ja at gå fra VW til Honda er helt sikkert en opgradering, særligt når VWen begynder at blive +8-10år så er de simpelthen så slidte ifht en tidssvarende Honda..

  • #30   21. jun 2017 Kan bestemt kun anbefale VW. Har aldrig haft problemer med mine.

    Problemet med at finde en G4, er som de andre skriver, at finde en der er reel og ikke spoleret af for mange 'gør det selv folk' og billige perlegrusmekanikere.


  • #32   21. jun 2017 Jeg havde nok kikket efter en Skoda Octavia, måske oven i købet med en 1,8T . Det er muligt den ar "morfar" men det er kun en fordel når man skal ud at købe en 15-18 år gammel bil . Golf er som andre skriver som at stikke hænderne ned i kogende vand, du kommer til at brænde fingrene hvis du ikke passer på .

    En Skoda er et meget mere sikkert valg, da det ofte er mere modne personer der vælger den .


    En anden mulighed var måske at finde enten en Polo eller en Skoda Fabia med 1,4 16V motor og 100 hestekræfter .

    Jeg fandt denne her, og den er måske ikke en bil der får hjerterne til at banke, men man får da en meget bedre, nyere, og mere fornuftig bil for pengene som førstegangskøber ? http://www.dba.dk/skoda-octavia-16-tour-2007/id-101014463/ .

    PS: Ham Christian har da vist ikke stået forrest da der blev udleveret hjerneceller ? Jeg har ikke været her i mange dage som aktiv, men jeg tager mig til panden af grin over ham .

    PPS: Jeg har ingen bil lige for tiden - betyder det så at jeg ikke må kommentere på indlæg herinde ?


  • #35   22. jun 2017 Bilnørden smiley

  • #37   22. jun 2017 http://www.bilgalleri.dk/vw-passat-2_3-v5/id-2163992 men nok ikke langt på literen

  • #38   27. jun 2017 http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/skoda/octavia/20-fsi-ambiente-combi-aut-5d/3310824

    Sådan en her er fed ????

    Og lige til info så kan en med få hk være ganske sjov at kører i har i hvert fald været glad for min Fabia med 68hk og den er bestemt ik langsom!!!!!


Kommentér på:
Første bil?

Annonce