{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.830 visninger | Oprettet:

Ronnie K
Ronnie K
Tilmeldt:
14. mar 2015
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9

Normal garanti eller 7års garantien med "Drive7"... tvivl ? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Står og har næsten bestemt for nu efter en del søgen rundt at købe en Suzuki baleno, og fået diverse finansieringsforslag fra et par sælgere.

Umiddelbart ville jeg tænke at det var en no-brainer at tage deres finansiering med Suzukis nye "Drive7"
http://www.suzuki.dk/koebsguide/finansiering/billaan-inkl-udvidet-garantiforsikring

men er alligevel blevet i tvivl om det rent faktisk er det værd, for som jeg forstår det så koster det en del at tage den vej.
Jeg kommer op på en ÅOP på mellem 8.5% og 9.0% grundet den + ved at jeg lægger en relativ stor udbetaling på ca 60.000.

Så spørgsmålet er, er det reelt pengene værd at tage den vej, eller om man skal "nøjes" med de normale 3 år, og tage lånet gennem banken evt.

Synet det lyder lidt højt umiddelbart med låneomkostninger på mellem 15 og 19.000 ved den måde at finansiere det på, eller tager jeg fejl ? - Indrømmer jeg har ikke voldsom ide om det, men det lyder for mig bare højt ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Normal garanti eller 7års garantien med "Drive7"... tvivl ?
  • #1   10. jul 2017 Har du ikke mulighed for at tilkøbe den ekstra garanti, uden at skulle finansiere den via forhandleren? Jeg flere gange tilkøbt udviddet garanti, og bare betalt for det. Har det p.t. på Audi'en.

    Spørgsmålet er jo også om det kan betale sig. Regner du med at skifte bilen ud om 3 år kan det næppe. Og det er jo også værd at overveje om merprisen er fair ift. typiske reparationsomkostninger.


  • Ronnie K
    Ronnie K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #2   10. jul 2017 Den dækker over det samme som den normale garanti, og tager egentligt blot over når den normale garanti udløber.

    Umiddelbart som jeg ser det tyder det ikke på det en mulighed at få uden finansieringen.

    Som jeg også skriver virker det som en no-brainer for mig, men det blot om det er det værd kontra at tage lånet via banken og få måske noget lavere låneomkostninger og ÅOP.

    Jeg har ikke ide om at skifte den her bil før om en 5-8 år lige ved første tanke.
    Og ja lige præcis der mit fokus ligger ift alt det her om det rent faktisk er det værd.


  • #3   10. jul 2017 personligt havde jeg aldrig valgt en dyr finansiering ved en forhandler "bare" for at få en udvidet garanti.
    for du kan nemt finde finansiering til 4-5% ÅOP og renter under 3% når vi er nede i det prisleje og du har mindst 20% til udbetaling.
    så gør op med dig selv om du vil betale en høj pris for at få en udvidet garanti og bliver stavnsbundet til at få lavet service ved Suzuki


  • #4   11. jul 2017 Vi kiggede selv på Baleno og de kører godt, blev dog til en jazz i stedet

    Dog ville jeg aldrig vælge en så meget dyrere forsikring blot for at få det ekstra garanti, ved at Mercedes, Renault og en del andre tilbyder at købe ekstra garanti til nogle tusinde men tror det bedre kan betale sig at sætte 100 kr af om mdr (ca samme beløb som ekstra garanti) til en evt rep efter nogle år og spar desuden også op ved at få lavet service hos automester eller lignende smiley


  • #5   11. jul 2017 Som udgangspunkt ville jeg også vælge en billigere finansiering, og den normale garanti, på en bil som denne. I det lange løb er det sikkert det billigste, og risikoen er ikke så stor.

    En udviddet garanti er især en god ide på biler der er dyre at reparere hvis noget går i stykker. Jeg betalte over 20.000 kr. for udviddet garanti på Audi'en, men reparationer på den kan også være sindsygt dyre, og så synes jeg det giver mening.


  • #6   11. jul 2017 Spørgsmålet er osse hvad det udvidede garanti dækker?
    Det vil jo højest sandsynligt ikke være sliddele, så i princippet vel kun motor og gear evt karrosse.
    Hvilket så osse vil betyde du helt sikkert skal holde den med service hos Suzuki og overholde rust tjek osv..

    Ikke at det i sigselv er noget problem, men det vil jo nok koste en smule..

    Mine de gamle har kørt Suzuki fra 2000, pt har de en 3 år gammel swift (før havde de en baleno og en alto).
    Jeg ville nok hellere vælge en billig finansering også glemme den ekstra garanti.


  • Ronnie K
    Ronnie K Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 9
    #7   11. jul 2017 Det dækker over mekaniske og elektroniske fejl og ikke sliddele nej.

    Men det var lidt som jeg havde tænkt at det er helt hul i hovedet, ville bare sikre mig at det ikke var mig der var helt galt på den.

    Så det må blive et møde med min bank og se hvad de kan gøre det til vidst smiley


Kommentér på:
Normal garanti eller 7års garantien med "Drive7"... tvivl ?

Annonce