{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.078 visninger | Oprettet:

Dieselolie blandet sammen med motorolie {{forumTopicSubject}}

Er motoren færdig hvis dette sker??

Min Audi A4, 2.0 TDI, 2007, giver mig advarsel om OIL PRESSURE og bilen har ringe trækkraft.

Tog den med til mekanikeren som sagde at motorolie og dieselolie er blandet sammen og derfor er min motor smadret.

Er der virkeligt ikke andet jeg kan gøre end at kigge mig om efter en hel ny motor???

Please hjææææælp

Kommentarer på:  Dieselolie blandet sammen med motorolie
  • #1   12. jul jo du kan kigge efter en brugt

• #3   12. jul Har prøvet det samme. Godt nok med en benzinmotor. Der var en dyse der stod åben hele tiden. Så der blev presset benzin forbi stemplet og ned i bunden. Der var 2 liter ekstra i bundkarret da jeg tømte den. Og olietrykket var ikke særligt højt da det stod på. Men der skete ikke noget ved det. Ny dyse, og nyt olie og jeg var kørende igen.

• #4   12. jul Men fik du tjekket den hos en mekaniker som sagde at motoren var færdig??

• #5   12. jul fra 2007, hvorfor fylder den diesel ned i bundkarret ?
    og ellers kører den fint ? udover oil pressure selvfølgelig

• #6   12. jul Det var en mekaniker som fandt fejlen. Skiftede selv olie og dyse. Og som skrevet før, var motoren ikke færdig. Den kørte uden problemer bagefter.

• #7   12. jul jeg tænkte mere på tråd-starer

• #8   12. jul Det var nu også svar til Yasir.

• #9   12. jul #Daniel..... Hmm, Er du mekaniker?

• #10   12. jul jeg er med nu
    hvis motoren ellers kører fint, ville jeg finde ud af, hvorfor den fylder diesel i olien, skifte olien, og kører, hvis du skal til at finde en ny motor, betale et værksted for at smide den i, så tror jeg det er billigere, at købe ny bil, bilen er jo trods alt 10 år

• #11   12. jul #Christian...... Lige præcis, men jeg vil gerne udtømme ALLE muligheder før jeg køber en ny bil.

• #12   12. jul Nej. Er ikke udlært mekaniker.

• #13   12. jul Ok, jeg ville nemlig gerne have en til at kigge på om min bil kan helbredes.

• #14   12. jul Det kan jeg desværre ikke. Men problemet lyder jo meget som mit. Så jeg ville da nok få tjekket om dyser fungere korrekt.

• #15   12. jul #Daniel........ Er det et større projekt at få tjekket om dyser fungerer korrekt??

• #16   12. jul Har ikke så meget forstand på dieselmotorer. Jeg gjorde det at jeg pillede alle dyser ud, lod dem sidde i dysebroen og satte tænding på bilen. Så kunne jeg se hvilken der lukkede benzin ud hele tiden.

• DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    maj 2007

Følger: 47 Følgere: 53 Biler: 2 Emner: 36 Svar: 4.958
    #17   12. jul Motoren behøver ikke at være smadret. Jeg ville kigge lejerne og oliepumpen efter inden noget andet. Hvis lejer og krumtap har taget skade, så er det muligvis billigere at skifte motoren.

• #18   12. jul Kan være en højtrykspumpe der bliver utæt så olie og diesel blandes der. Min ven skiftede den på sin touran. Men det kan også være en dyse der ikke kan holde tryk

• #20   12. jul Uden af nogen på bg har set motoren igang, så må man vel forvente at mekanikeren, som har kigget på motoren.
    Har dømt den død af en grund..

Hvis der er fyldt diesel i smøreolien, så bliver viskositeten jo automatisk tyndere.
    Åbenbart i det her tilfælde så meget, at der givet alarm for lavt smøreolietryk.

Hvor langt og længe har trådstarter kørt med det, er vel første spørgsmål?

Næste er så om finde ud af om lejerne i motoren har taget skade. Og evt cylinder vægge.
    At bare sige nye dysser og nyt olie, det er vel kun smart folk på bg der kan finde på det..

• #21   12. jul Tror også lige jeg ville tjekke vakuum pumpen, da olie og diesel flyder sammen der, hvis dit diesel filter er sort, er der gode chancer for det er den

• #22   12. jul du kan evt prøve at finde et andet værksted for en second opinion det kan ikke koste det store

• #23   12. jul Er der nogen herinde som er villige til at kigge på det? Mod betaling naturligvis?

• #24   12. jul Det er klart den mangler trækkraft hvis dennhar givet en olietryksadvarsel, den går jo i nødprogram, men det betyder dog ikke at motoren er færdig. Det er jo netop derfor den går i nødprogram, for at skåne motoren.

Har mekanikeren sagt HVORFOR den er død? Han må vel kunne kvalificere det noget mere end bare fordi der er kommet diesel i smøreolien, så er den død. Har den kun gjort det ganske kortvarigt, så behøver der ikke være sket skade, er det noget der har stået på i længere tid er det nok lidt værre. Var der metalspåner i olien? Kom der blå røg fra den?

• #25   12. jul Der kom ingen blå røg fra den og han sagde intet om at der var metalspåner i den. Og ja den har kørt kortvarigt med nødprogram, men den siger nogle lyde inde fra motoren når man kører med den. Så snart man giver den lidt omdrejninger så kommer advarslen om olietryk frem.

• #26   12. jul Prøv lige at starte med at få ham til at fortælle dig hvad der er gået i stykker. Hvis der er en dyse der er gået kan den godt lave underlige lyde, trække dårligt og gå i nødprogram.

• #27   12. jul Når årsagen til dieselolien er løbet ned i bundkaret er fundet og udbedret, så skift smøreolien og start motoren og mål olietrykket med et manometer. Ligger trykker i tomgang over 1 - 2 bar fejler lejerne ikke noget.

• #28   12. jul En tester kan som regel se om der skulle være forskel i mængden dyserne giver, men ellers skal de i en testbænk og trykprøves.. 4 stk plejer at koste ca 1000+moms.

• Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #29   14. jul Hej Yasir
    Prøv evt. Audi/Wv mand MR Service i Haslev syd for Køge.

Kommentér på:
Dieselolie blandet sammen med motorolie