{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.750 visninger | Oprettet:

prøveplader - udlandet {{forumTopicSubject}}

hey BG
har siddet og læst lidt omkring prøveplader og om de må bruges i udlandet, nærmere betegnet Sverige. Så vidt jeg har kunnet læse mig til, så må almindelige prøveplader fra en mekaniker og lignende godt bruges i Sverige. Er der nogen som kan bekræfte dette og som måske har prøvet det også? smiley


Kommentarer på:  prøveplader - udlandet
  • #2   16. jul 2017 Hvis det nu er en bil man henter hjem for at sælge eller lignende, ja man vel godt bøje reglerne en smule?

    og hvad med de almindelige fra skat, hvis jeg har stelnummeret,kan jeg så hente klister prøveplader og køre den hjem fra Sverige? smiley


  • #4   16. jul 2017 Men som du skriver Det, så ville det være lovligt hvis det er en bil man henter for mester? så det er arbejds/firma relateret og ikke et privat kørsel?

  • #6   16. jul 2017 Ja okay, så fik jeg da det på det rene.

    Tusind tak for hjælpen! ?? smiley


  • #7   16. jul 2017 Man kan vel altid aftale en historie med mester så tænker jeg det kan gå men det er stadig ulovligt

  • #9   16. jul 2017 Det tænker jeg også lyder som en god idé, men må lige se hvordan jeg kan få den kringlet smiley dog træls jeg ikke kan køre danske prøveplader ved skat og bruge hele vejen, så man skal bruge den halve løsning.

  • #11   16. jul 2017 Ja, det kunne da tænkes, det må jeg lige forsøge at arbejde i smiley

  • #12   17. jul 2017 Vi henter den da bare på en trailer

  • #13   17. jul 2017 Haha, det kunne os godt være man bare skulle gøre det ??

  • #14   17. jul 2017 Man kan jo bare få fat i et sæt internationale prøveskilte, man kan skam sagtens på lovlighed køre en bil hjem for udlandet. Jeg ved de udleveres ved et motorkontor i Padborg, jeg har hentet biler hjem fra Schweiz, Holland og Sverige med sådan nogle.

  • #15   17. jul 2017 Ja okay, der er bare lidt lang vej fra Padborg til Sverige pga man skal hente plader og så tilbage med dem igen.

    men jeg sad og læste i går og i paragraf 84 stk 3 står der følgende "SKAT tegner en ansvarsforsikring for brug af prøvemærker i EU/EØS-stater, men ikke Færøerne og Grønland." ergo skulle det vil være lovligt med de der klippe klister prøveplader? smiley

    Anyway, så ringer jeg ihvertfald lige til skat idag.


  • #17   17. jul 2017 er du sikker på Det? For det specificeres da overhovedet ikke i paragraffen?
    Ja okay, Men stadig en træls omvej smiley


  • #20   17. jul 2017 Ja okay, tak for hjælpen! ??

  • #21   17. jul 2017 Lej en autotrailer eller et fejeblad eller få et fraktfirma til at hente den på adressen i sverige og sætte den af på din adresse i DK

  • #22   17. jul 2017 Du må gerne bruge danske prøvemærker på turen.. Det kan skat også bekræfte

  • #23   17. jul 2017 okay, jeg takker for hjælpen smiley

  • #25   17. jul 2017 Toyota..
    Det står der ingen steder på skat. Der står tyskerne ikke accepterer dem Hviids du hat købt en bil i Tyskland. Så forlanger TYSKE myndigheder tyske skilte..
    Men forsikringen og tilladelsen gælder i hele EU..
    Øg i praksis er tysk politi ligeglade.. østrigsk også.. fransk og Italiensk politi.. Det er en anden snak. smiley

    Men tilladelsen og pladen gælder også ved import. Har mange gange. Som i over 50 gange sendt biler sydfra og hjem på mærkater..
    Jeg lever af at importer biler.. og sidste gang det blev gjort er 4 uger
    . Der kørte jeg selv en bil og kontrollen i Padborg og SKAT var tilfældigvis på kontrol dernede. Så det var ikke kun hjemmeværnet.
    Politiet startede med at brokke sig.. men skatte medarbejderen gav mig ret.. Jeg var i min gode ret til dette...


  • #26   19. jul 2017 Morten, på de første 3 linjer modsiger du jo dig selv? Hvad mener du? For mig lyder det som om, at du giver Toyota ret, men at du siger, at det er underordnet i virkeligheden, eller er det forkert forstået?

  • #27   19. jul 2017 Nej.. vores prøvemærker er forsikret og gyldige i hele EU.
    Men tyskerne anerkender dem kun ved transit eller eksport til Tyskland.
    På samme måde anerkender Italien heller ikke de gule tyske kurzzeit kennzeichnen.
    Fælles for begge er. At de er udstedt af de pågældende lande med gyldighed i hele EU.


  • #28   20. jul 2017 Bare for at præcisere det:

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125736&newwindow=true#K7

    § 79. Prøveskilte bruges til kørsel med uregistreret køretøj af en type, der skal registreres efter kapitel 2.
    stk. 2) Kørsel i forbindelse med import af et køretøj til det sted her i landet, hvor importøren har adresse, herunder virksomhedsadresse.

    Og specielt Sverige er intet problem..

    KBKP: har for så vidt ret mht. Tyskland.. Du må ikke købe en bil i tyskland, og køre den hjem til DK på danske prøveskilte..
    Det vil TYSKERNE ikke have..
    Men det er lovligt med danske øjne.. Ikke desto mindre kører der hver dag flere hundrede biler over grænsen med danske prøveskilte..
    Og NÅR vi bliver stoppet, for det gør vi, så kan polizei, højest hidse sig op til en 30€ Bøde... Hellere det, end bøvle med de gule kurzzeit kennzeichen smiley


  • #29   20. jul 2017 Hentede min bil i midt sverige, købte danske prøveplader hos Skat, satte dem på og kørte hjem i bilen. Jeg havde kontaktet, dansk skat, Sverige FordonStyrelse, og Dansk politi, de kontaktede svensk politi for at verificere. Der var ingen problem i det.
    Du skal dog huske at det kun er ansvarsforsikring du får, og ikke kasko.


  • #30   20. jul 2017 Tak endnu en gang, Så skulle der være styr på Det! smiley

  • #31   23. jul 2017 Det er kun fra Tyskland til Danmark du kan have problemer, køber du en bil i Tyskland og vil køre den til Litauen, Polen, eller Italien er der ingen problemer med Danske klistermærker.
    Og de gælder i alle EU Lande.
    Men Sverige til Danmark er ikke noget problem det er helt lovligt


  • #32   23. jul 2017 Morten D ??
    Ja det er tyskland til Danmark der er problemet

    Hvad mon der så sker hvis en bosat i Sverige eller Finland lejer danske prøvemærker hos Skat, tager til Tyskland og henter en købt bil for at køre til Finland eller Sverige, så må der vel godt køres igennem Danmark eller hvad??
    Jeg kan ikke helt finde ud af hvad der gør at det bliver ulovligt, er det mon førerens bopælsland?


  • #33   23. jul 2017 Det er ikke de danske myndigheder der er problemet. De ser helst vi bruger danske plader eller mærker.

    Det er frit og Heinz mens du kører i Tyskland


  • #34   23. jul 2017 Ja Morten så langt ved jeg godt, mit spørgsmål går på hvorfor jeg kan køre til tyskland og købe en bil og køre den østpå til Polen eller Litauen og sælge den, helt lovligt efter Tysk lov

    Det er også ok hvis er på vej nordpå i Tyskland, og bliver stoppet, bliver spurgt hvor jeg er på vej hen, siger at jeg skal til Kiel og med færgen til Klaipeda i Litauen. Det helt lovligt overfor tyske myndigheder.

    Men hvis jeg siger jeg kører transit gennem Danmark for at komme til færgen i Karlshamm i Sverige som også sejler til Litauen, hvordan så
    Jeg kan ikke se den store forskel


  • #35   23. jul 2017 Hele balladen er.. køber du en bil o Tyskland.. Skal der tyske plader på..uanset hvor du så kører hen..
    Men køber du en bil i Italien eller Frankrig. Og kørere igennem Tyskland må du gerne gøre det.

    Da du i sagens natur ikke kan fremvise tuv og dermed ikke få tyske plader ved zulassungstelle


  • Karsten B
    Karsten B Tilmeldt:
    jan 2021

    Emner: 1 Svar: 2
    #36   8. jan 2021 Hej Alle
    Ved der har vært på mange gange
    Men er der noget nyt
    Skal køre en bil til Malaga Fra dk på prøve pladser
    Ved jeg må køre i Tyskland men hvad med
    Frankrig
    Spanien


Kommentér på:
prøveplader - udlandet

Annonce