{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
891 visninger | Oprettet:

Skiftning af fjedre på en fiat punto {{forumTopicSubject}}

Jeg skal til at skifte forfjerdren på en fiat punto og har fået støddæmperen af og kan simpelhen ikke få den bolte der sidder på toppen. Har fået presset fjerdren med nogle klemmer og tårnleje står løs og har prøvet på at holde støddæmperen med en torxsnøglen og prøvet på at skrue bolten af med en top uden held. har varmet bolten og med lufttryk men INGENTING.
er der nogen der har en bedre løsning eller et forslag?
tak på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skiftning af fjedre på en fiat punto
  • #1   20. jul 2017 Hej
    Læg pres tilbage på fjederen og anvend istedet en slagnøgle for løsning.
    Pas på ikke at afskue helt førend toplejet er aflastet.
    Mvh KP


  • #3   20. jul 2017 Havde skrevet en kommentar men havde misforstået det lidt smiley
    I værste fald tager du fat i selve dæmperen med en vandpumpetang og så varmer du møtrikken op og så på med en luftnøgle/slagnøgle.
    Det er ikke den bedste løsning men tager du ved allerøverst så kan du genbruge dæmperen, og nu er det en punto vi taler om og ikke en BMW M5 smiley


  • #5   20. jul 2017 tak for begge svaret, jeg skal genbruge selve toplejet/tårnlejet
    så jeg vil ikke ødelægge det.
    har prøvet med noget wd40 og rustløsner med lufttryk men bolten siddet virkelig fast..


  • #7   20. jul 2017 Benjamin C
    tårnlejet ser fint ud? skifter forfjerdren fordi bilen dumpede syn på grund af det


  • #9   20. jul 2017 nu er det ikke min bil, jeg fikser det for en fra familien men så skifter jeg også tårnlejet smiley tak for svaret

  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #10   20. jul 2017 din luft nøgle er sikkert for svag find en med noget power så ryger den sikkert af














  • #12   21. jul 2017 Hvor gammel er den Punto?
    Hvis den har nogle år tilbage ville jeg skifte hele fjederbenet. Dem kan du få i nakken hos de fleste ophuggere, hvis du selv piller dem af.
    Eller også kan du med forsigtighed skære en "side" af møtrikken, men uden at røre gevindet. Når den er tynd nok, vil den flække.
    Har man tålmodighed og tid nok, kan man gøre det på to "sider". Så falder den fra hinanden med et dask eller to.


  • #13   21. jul 2017 Problemet med at skære møtrikken i stykker er at så skal man finde en møtrik der har samme størrelse/gevind og jeg mener den er med fint gevind, altså ikke en gængs stigning som man lige har liggende.
    Men ja, skift hele lortet, det havde jeg gjort hvis den drillede alt for meget smiley


  • #15   22. jul 2017 Du kan garanteret købe møtrikker hos Fiat. Den er sikkert blevet brugt på et utal af modeller et eller andet sted. Ellers ligger den lokale smed sikkert inde med en rodekasse. DET kan ikke være et uoverstigeligt problem.

  • #16   22. jul 2017 Jeg siger ikke at det er et problem der ikke kan findes en løsning på, altså møtrikken, jeg siger at det nok ikke en en man selv lige ligger inde med.

Kommentér på:
Skiftning af fjedre på en fiat punto

Annonce