{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.165 visninger | Oprettet:

Lasse
Lasse
Tilmeldt:
25. jun 2017
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 12

Octavia - serviceaftale og tryghedsgaranti {{forumTopicSubject}}

Hej med jer

Jeg er ved at købe en ny Skoda Octavia, og så kommer jeg i tvivl om, hvorvidt det kan betale sig at købe de en eller flere af de tillægsaftaler, som forhandleren tilbyder.

Tryghedsggaranti: Skoda tilbyder en tryghedsggaranti, som reelt bare er en forlængelse af fabriksgarantien med op til 3 år. Prisen for en forllængelse på 3 år er 6.000 kr.

Den er jeg tilbøjelig til at vælge til, da jeg synes det er en fin sikkerhed, når den almindelige fabriksggaranti kun er 2 år.

Hvad siger I?

Serviceaftale: Skoda tilbyder også en serviceaftale, som dækker service og udskiftning af sliddele mv. i aftalens løbetid.

Serviceaftalen koster 3.450 kr. om året ved en periode på 3 år/60.000 km. Hvis serviceaftalen skal løbe i en længere periode, så stiger den årlige pris, så hvis jeg f.eks. skal have 5 år/120.000 km, så er prisen 7.900 kr. om året.

Umiddelbart synes jeg det lyder dyrt med serviceaftalen. I henhold til servicehåndbogen skal bilen til service ved 30.000 km/2 år og derefter 30.000 km/1 år. De første mange år burde der vel ikke være noget særligt, som skal fikses? Hvis det er noget større der går i stykker, så er det jo dækket af den forlængede tryghedsggaranti.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Octavia - serviceaftale og tryghedsgaranti
Kommentér på:
Octavia - serviceaftale og tryghedsgaranti

Annonce