{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.112 visninger | Oprettet:

Værdien på min BMW E60 {{forumTopicSubject}}

Hej BG!

Jeg har lige købt mig en BMW 530d E60 fra 2003 (bedste bil jeg nogensinde har kørt)

Bilen har rundet 580.xxx km men motoren og gearkasse har kørt 270.xxx (har ikke papir på dette, det er kun sagt i servicebogen, som også er fuld)

Den kører perfekt i motor og gear, har lige haft skiftet gearkasse olie og efter det skiftede den gear perfekt.

Den har meget udstyr såsom sort læderkabine, parkeringscensor, fartkontrol, soltag, tonede ruder, 19" fælge osv.

Har aldrig været chippet eller andet gejl. Intet rust, ingen bilka-buler - star rigtigt flot. Som jeg kan se det, er det eneste der kan trække ned, er de KM som den har kørt og at den ikke er den "forbedrede udgave" som kom lidt efter.

Efter min egen mening har jeg gjort et rigtigt godt køb- jeg vil bare lige gerne have jer til at vudere den & ja jeg ved godt at det er svært ud fra en skærm, men bare et skud i tågen. Bilen er nysynet pr. sidste uge uden fejl/mangler.

På forhånd, tusind tak for jeres tid! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Værdien på min BMW E60
  • #1   24. jul 2017 Den ligger vel i ca 60.000 med de tal.
    Ihvertfald i forhold til hvad andre står til på bilbasen. Når din var uden syn, og sikkert privat handel?

    Hvad har du da givet for den?


  • #3   24. jul 2017 Morten - Den du kigger på har ikke foretaget et motorskift - og hvis du kigger på billederne har den en slem skade på bagskærmen/rust - den er ikke nær så pæn som min. Udover det har den heller ikke lige så pæne fælge og er heller ikke nysynet. Og så er kabinen RØD, det var da (efter min mening) den grimmeste farve man kan få udover grå hehe.

    Anders - Dem jeg kan finde på bilbasen ligger et sted mellem 90-120.000.
    Ja, jeg købte den for 60.000 med 3 måneder syn, men den gik også lige igennem som sagt smiley


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #6   24. jul 2017 Et dokumenteret motorskift er i bedste fald naesten intet vaerd.
    Uden dokumentation kan den motor der er lagt i jo have koert det dobbelte af den gamle saa det vil nok traekke ned,eller i bedste fald ingen betydning have.
    Men hvis du selv synes du har gjort en god handel kan det vel ogsaa vaere ligegyldigt hvad andre synes den er vaerd ?
    Det er en dejlig vogn saadan en men en bil der har koert over 300.000km er svaer at saelge,rigtig mange mennesker er stadig bange for hoeje km tal.


  • #7   24. jul 2017 Mike: Du har jo ingen dokumentation på motorskiftet så det er der da ingen garanti for?
    Det er en af de mest brugte tricks når man vil sælge en bil der har kørt langt.. "motor er skiftet men har desværre ingen dokumentation på det"
    Bilen har gået virkelig langt og prisen du har givet er ok.
    Du har fået en bil du er glad for, det er hovedsagen og jeg vil ikke knuse din drøm om at du har gjort en fed handel men jeg tror du har givet det den er værd, måske fået den 10k billigere.


  • #8   24. jul 2017 Du har fået den til en god pris,men den er nok desværre nok ikke nem at komme af med igen,det med motorskift er garanteret fusk,det med at skrive det ind under er service kan nemt gøres senere

  • #9   24. jul 2017 Tak for jeres tilbagemeldinger, alle sammen! Godt med noget kritik til mit næste køb.

    Til reservedelspusheren: Jeg tror skam ikke at det er ham der er mest glad efter det køb, da jeg er jorden lykkeligste mand p.t.
    Jeg tror at du misforstod mig, jeg gav "kun" 60k for den og ikke 120 som du fortæller.

    Bilen har bragt mig næsten 2000km til Irland hvor at motoren sammenlagt har været slukket i 4 timer ud af de 24- så thumbs up til motoren i hvert fald.

    Men til alle; vi kan vel godt blive enige om at det ikke er et "DÅRLIGT" køb med de informationer jeg har givet jer? (ærligt, har jeg ikke været smart med tidligere køb af biler) Jeg er sikker på at der ikke er nogen der finder en til omkring 60k i samme stand lige nu og her...


  • RSP 36
    RSP 36 Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 7 Emner: 12 Svar: 1.711
    #10   24. jul 2017 Da du gav 60.000kr uden syn og med en gearkasse der ikke koerte perfekt vil jeg mene det var for meget.
    Som den saa staar nu tror jeg godt du kan faa omkring de samme penge igen,men tror du faar ufatteligt svaert med at finde koebere til en bil med snart 700.000km paa klokken.
    Her er en med 300.000km mindre paa klokken til kun 18.000kr mere og det er endda ved forhandler...
    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/530d/30-touring-steptr-5d/3342198


  • #11   24. jul 2017 Der er altid en større risiko for at noget fejler på en bil der har kørt mange kilometer, men du har fået rigtig meget bil for pengene. Vi er nogen der ikke har lyst til at smide alt for mange penge i en bil, så hellere tage det lidt hen ad vejen når noget skal skiftes - måske er man heldig at det bare kører. Tillykke med den!

  • #12   24. jul 2017 Fin bil, har selv haft en, dog en touring.
    Med 300 på klokken..
    Jeg var meget glad for den..
    Hvis bilen ellers er rust fri, ville jeg ikke frygte de mange km.
    Alt i bunden er lavet i alu og pakket ind i plastik, så den er godt beskyttet.
    Og for 60k er der stadig råd til ny undervogn og diverse, den er ret billig i reservedele.
    Udstødningsmanifold er en svaghed, men koster kun små 3000, men tager 4-5 timer og skifter. Min fik en ny turbo da den havde gået 310. Og blev skiftet samtidig med udstødningsmanifold.
    Der var for små 15.000 i dele med diverse pakininger og rør osv.

    Eneste minus med de mange km, er når den skal sælges vidre, uanset hvor fin bilen er,
    Ville jeg personligt aldrig over veje at tage ud og kigge på bilen.
    Kun hvis jeg kunne få den for en slik.


  • #14   24. jul 2017 Hej
    Værdien er lig den pris du har givet
    -Hvis en anden ville give mindre og det har ført til handel -har du givet for meget
    - Hvis en anden ville giver mere og det førte til handel har du ikke fået den
    - Hvis du vil sælge nu ? -
    MVH KP


  • #15   24. jul 2017 Men det er en lækker bil smiley Bare også husk, at afgifter løber jo også op. 5200kr om året, det er jo næsten 10% af bilens værdi, du har som fast udgift om året. Derudover kommer forsikringer, evt reparationer og værditab.

    Jeg havde selv en 320D touring, med knap 400k på klokken, den kørte sq også bare. En gang på 8 år, startede den ikke om morgenen.


  • #16   24. jul 2017 At gi 60.000 for en 14 år gammel bil med knap 600000km på klokken er i min verden galmatias... satme godt solgt

  • #17   24. jul 2017 Set ud fra hvad folk vil have for deres E60´ere har du måske gjort et udmærket køb. Set ud fra hvad en E60´er med de KM ville gå for engros inkl. evt. defekter så er den solgt dyrt.

    Men i sidste ende er det kun dig selv du skal forsvare det overfor, og hvis du er glad for bilen kontra hvad du har betalt - så skidt være med hvad andre siger..:)


  • #18   25. jul 2017 Der må være en grund til at E60 stå så meget billigere end E-klasser. Den en fik bil at køre i Men at det stå i service bogen er ikke nok til at sige den har fået skiftet motor. ( BMW må havde nogle dårlige motore da jeg syntes hver 2. Annonce nævner motorskift). Hvis du glad for bilen så det komplet ligemeget hvad du har givet for den...

  • #19   25. jul 2017 #15 - det er 5.200,- i afgifter hvert halve år, så 10.400 årligt smiley

    Men en e60/61er nu en dejlig bil - vil til enhver tid vælge den frem for en af de "blikdåser" der kører så mange af (jeg hentyder til "microbilerne") til samme pris - måske fordi jeg har råd smiley


  • #20   25. jul 2017 #19 - Hold da kæft, tænkte når der stod halvårlig, at der skulle afregnes hvert halve år. Troede sq ikke der var nogen der betalte 10.400kr om året i bare afgift. Jøsses da

  • #21   25. jul 2017 Der er nogen der betaler meget mere - velkommen til afgiftsdanmark...
    Så det koster at være godt kørende smiley


  • #22   25. jul 2017 Tusind tak for jeres tilbagevendinger og lykønskninger!
    Det er rigtigt godt med noget feedback. Som I siger, så er det et stort sats at tage , og indtil videre har jeg kun været yderst tilfreds.
    Jeg håber at I vil tage godt imod den, når jeg får oprettet den her. Det lyder som om, at der er rigtigt mange der tidligere har haft en e60-61 som alle har været tilfredse med dem.
    Dog vil jeg tilføje at nogle af dem der har hjulpet med feedback overdriver en smule... I får det til at lyde som om, at den maks er 40.000kr værd og alt jeg kan sige til det- er at I skal finde en til under 50.000 uden at det er et ladefund uden plader, eller om det er til engross/CVR.

    Men igen, som I siger - så er det klart vigtigste at JEG er tilfreds med den og ikke hvad andre synes. smiley


  • #23   25. jul 2017 #19 vil hellere betale 10000kr årligt for en E60 en jeg vil betale de 6300kr min 406 koster

    #22
    Det er vigtigst at du er glad.


  • #25   25. jul 2017 Hvis det er mig du mener, så er den betalt med cold cash pusher. smiley

  • #26   25. jul 2017 #24 - tvivler meget på at den er skrottet om 4 år - med mindre den bliver krøllet omkring en lygtepæl inden smiley

  • #28   25. jul 2017 #27 Ja, desværre.

  • #30   25. jul 2017 Men det er jo slet ikke sikkert at han vil sælge bilen - han kan jo køre i den de næste 10 år hvis det skal være. Så der er da ingen grund til at skrotte den om 4 år bare for at du skal få ret smiley
    Du har jo nok ret i at køberskaren vil være begrænset - men der skal jo også bare være 1 der vil købe den smiley


  • #31   25. jul 2017 Pusher - Med din "ekspertise" på området, vil jeg som "teenager" fortælle dig at du så ikke er særlig smart, hvis du vil skrotte en E60 bare fordi den har kørt langt. Jeg er sikker på at kunne få minimum 10.000kr for den om 3-4 år selvom den har kørt en million km.

    Og at du klassificerer os "teenagere" som uvidende på bilmarkedet viser også en del om dig. Jeg kender en 17-årig som har mere viden omkring biler og markeder end min far som var udlært mekaniker i tidernes morgen. Alder er bare et tal, det er spørgsmål om passion og hvor meget man gider lære om det. Og som Jens skriver, har jeg ikke tænkt mig at sælge den før den ikke kan køre mere- så vil jeg måske sælge den i dele.


  • #33   25. jul 2017 Jeg siger ikke at du ikke ved noget, det jeg siger er at bare fordi at du måske har mere erfaring end os "teenagere" betyder ikke at du er bedre end os.
    Du generaliserer jo den "ældre klasse" som mere-vidende end os "dumme unge mennesker" - dette er ikke altid tilfældet, og det er vigtigt at du også forstår det.
    Mit svar var ikke bedrevidende, det er bare fakta og det burde du også vide med alt din erfaring.

    Nu er denne tråd også begyndt at gå væk fra det overordnede emne. Jeg fik svar på mit spørgsmål og jeg siger tak for hjælpen alle sammen, om det er positive- eller negativ tilbagemeldinger er stadig godt.


  • #34   25. jul 2017 Den har et flækket topstykke, så den er ikke til sammenligning... Udover det, er den stadig mere værd end skrotpræmien.

  • #37   25. jul 2017 #32 - der er jo andre salgssteder end DBA...
    Prøv evt. at se på bilbasen der er nogle stykker til salg - og til pæne priser.

    Jeg stopper mine indlæg her, for det er helt tydeligt at du bare vil have ret, så det er formålsløst at fortsætte.
    Du gives hermed ret smiley


  • #38   25. jul 2017 Jeg har også givet op på denne. Han får ret, jeg får fred. smiley

  • #42   25. jul 2017 Det er jo ikke en bil der ryger til skrot om 4 år - men det er formentlig en bil der lettere kan eksporteres til den tid end at sælges her i landet. smiley

    Man kan ikke komme udenom at der er meget bil for 60000 Kr. efter danske normer..


  • #43   26. jul 2017 jeg gav 85 for min e60 og fortryder det sgu ikke.. den har dog kun kørt 340000 men den har mange km i sig endnu ;).

  • #44   26. jul 2017 Når man ser hvad folk vil have for deres E39 Diesel vogne, så er det jo også helt galt. En tung bil, langsom, ikke økonomisk hverken i grønne afgifter eller KM/L osv.. Det mig en gåde at de stadig står til 60-100000 Kr.

    Så smider jeg hellere 60000 i et frækt bud for sådan en umiddelbart velholdt V8´er: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/535i/35-v8-steptr-4d/3332141

    Lige på med et originalt M-kit så har man en af BMWs flotteste biler nogensinde med god lyd! -Og ja, ikke den hurtigste..


  • #45   28. jul 2017 Den er 135.890kr værd

    Håber det gør dig glad at få en vurdering som du i praksis ikke kan bruge til noget smiley


  • #46   28. jul 2017 Ej, hvor er du da sjov Mirza, det gør helt ondt mavsen. I praksis kan jeg ikke bruge det til noget, rigtigt - men da jeg er en nysgerrig type som gerne vil vide om jeg har lavet et dårligt-OK-godt køb, så valgte jeg stadig at spørge.

  • #48   28. jul 2017 Du skulle lige fastslå, at du havde ret - ikke sandt? Du er næsten værre end min søn på halvandet år.
    - Man skulle tro, at du kan spå fremtiden med alle de påstande om at den kommer til reperation inden længe. Vi må se hvad der sker smiley


  • #49   31. jul 2017 Mike...

    men du gider jo ikke vide om du har lavet et dårligt køb, kun om du har lavet et godt køb, for du afviser blankt alle de lave bud...

    så tænkte jeg lige jeg ville gøre dig glad og skrive et højt bud smiley


  • #50   31. jul 2017 Mirza...

    Den eneste jeg afviste var ham tossen, reservedelspusheren.
    Og du er da lige så dum at høre på, som han er.

    Jeg stopper med at svare fra nu af, denne tråd er alt for useriøs.


  • #52   4. aug 2017 Nå... Så fik vi testet motoren, og som man kan se på billedet har den flere heste end hvad den "skal have" (218).
    Så vi kan hurtigt blive enige om at selvom at jeg ikke har papir på motorskiftet er det stadig en sund motor. Og selvfølgelig blev turbo og gearkasse checket inden at jeg chippede den, som gav et udslag på 266 HK og 629NM.


    profilbillede
  • #53   4. aug 2017 så ligger den jo fint fra land.. smiley

    min havde iøvrigt 208 hk.. std er 170


  • #54   4. aug 2017 Hej Rasmus

    Ja, den føles som en raket haha. smiley

    Det er sgu meget godt gået- hvordan kan det være? smiley


  • #55   5. aug 2017 BMW rocks smiley

  • #56   5. aug 2017 Nu skal det først og fremmest også tages med et gran salt med HK målinger engang i mellem. Jeg har set differencer på op til 40-45 HK på samme bil ved forskellige rullefelter. Så kan man så diskutere hvem der rammer mest præcist..;)

    F.eks. havde min tidligere E36 320i 144HK på teknisk skole i Vejle - mens den havde ca. 153 på et mobilt rullefelt i nordtyskland.

    Har også haft en 318i med 118 HK det ene sted og 103 det andet..


  • #57   5. aug 2017 Ja okay, det kan jeg godt se. Til mit forsvar målte vi den også 7 gange, men alle gangene var næsten det samme smiley

  • #58   5. aug 2017 min har heller ikke en helt original motor smiley har heller ikke fået målt den efter den blev chippet

  • #59   5. aug 2017 Hej
    Operatøren påen dynamometer stand kan få de resultater ud som han selv ønsker.
    Teknikken bliver aldrig kaliberet- er især påkrævende efter overlast eller impulspåvirkninger.
    Operatøren kan også "glemme" at omstille fra netto rullevalser til netto motorudgang eller indgive fejl korrektionsfaktor.
    MVH KP


  • #61   5. aug 2017 Hej
    Der er meget nemt at checke et rullefeldt
    Sæt et reflekterende mærke på et af hjulene
    Hvis analog transducer på moment armen, sæt et amperimeter på målerledningerne.
    Aflur hvilken N/KP at transduceren afgiver ved 20mA
    Kør en tur med konstant effekt/omdrejninger på motor medens der aflæses omdrejningstal og strøm på multimeter
    Momentet er kraft x arm i N og m
    Omdrejninger pr minut skal omregnes til rad/sec
    Og Vola P=Mxn og øv Bilgalleri har endnu efter utallige opfordringer ikke indført brugbar fysiske enheder her så istedet P=Mx rad/sec (W)
    Hvis der er to hjul på dytten med hver sin momentmåler på hver aksel, gentages senariet for det andet hjul eller gang resukltatet med 2
    Forvent en pæn optimistisk difference i forhold til udskrift.
    Såfremt udstyret er fulddigitaliseret bør du be om et nyere testcertifikat eller lade som om at måleresultatet afspejler virkeligheden.
    MVH KP








    aflur


  • #62   8. aug 2017 Jeg ved ikke om han har snydt mig eller hvordan, jeg ved bare at den føles som en bil med mere end 200 heste... og også mere end 218 som den burde have. smiley



  • #63   8. aug 2017 Det fanme godt du kan mærke sådan noget smiley hvad skal man bruge rullefelt til når man kan mærke om en bil har 200 eller 220hk...



Kommentér på:
Værdien på min BMW E60

Annonce