{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

Valg af familiebil til 130k? {{forumTopicSubject}}

Min kæreste og jeg kigger efter bil til vores lille familie på 2 børn(inkl. autostole) og 2 voksne. Og trods mange lovende bud, er vi ikke helt fanget endnu. Vores søgeparametre har hidtil været:
Modelår 2013 eller nyere
Pris max 130k, dog hvis der er nok at hente kan vi godt gå til 140-145.
Km: 0-50k
biløkonomi: 20+km/L eller 27+ ved diesel
Krav til udstyr: fartpilot, ac eller klima, isofix, touchskærm m nav og bluetooth.

Hertil har vi fundet flg interessante bud:
Renault clio st 2016+, her oplevede vi eneste minus at bagsædepladsen er meget begrænset.

Kia rio 16+/ hyundai i20 15+, ved disse er vi i tvivl om bilens bagagerum har plads nok til sammenklappelig klapvogn m.m. og fremtidige sydpårejser i bilen.

Honda jazz 16+, stor fan af dennes bag- og forsæde, det kommer til at knibe med budgettet at få udstyret med, samt bagagerummet minder lidt om rio, dog er der her ekstra mulighed for opbevaring under bagsæderne.

Herudover har vi kigget lidt løst på nissan note 14+ og dacia logan stepway, men endnu ikke oplevet dem i virkeligheden. Den førstnævnte giver anledning til frygt om manglende bagsædeplads hvis bagsæderne skubbes frem, og sidstnævnte hører man ikke meget andet på youtube end at der er sparet på alt for at kunne leverer bilen til prisen.

Håber der er nogen der klarede sig igennem denne wall of text og potentielt kan bidrage med praktiske erfaringer med nogle af bilerne eller tilføje andre der potentielt kunne klare opgaven bedre end de nævnte. Hvis en mindre justering af kravene kan producerer noget prængende vil jeg også gerne hører om dette.

På forhånd tak,
Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af familiebil til 130k?
  • #1   5. aug 2017 sådan seat er nu ikke så ringe

    http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/seat/ibiza/10-tsi-95-style-st-5d/3358356


  • #2   5. aug 2017 Vi har en 16 Jazz, og har ikke kørt under 21,5 på en tankfuld men kører også pænt og mest landevej smiley
    Den er super sløv under 3000 omdrejninger og det kræver en del gearskift (6 gear kan bruges ved 45 hvis man ikke accelerere) derfor vil jeg klart vælge en med CVT hvis man kører meget bykørsel smiley
    Bagsæderne er super smarte og der er virkelig meget benplads bagved selv med førersædet helt tilbage (som er nødvendigt for de fleste) dog sidder man super godt smiley
    Trend er rigtig fint udstyret med A/C, sædevarme, auto lys/viskere osv men ville nok hoppe på mellem modellen smiley


  • #3   5. aug 2017 Kia/Hyundai i20 har en akavet position at kravle ind på bagsædet grundet førersædet kører tilbage i dør åbningen når man sidder behageligt (næsten helt bagude) smiley Ellers kører de godt men finish er ikke helt dom Hondaen

Kommentér på:
Valg af familiebil til 130k?

Annonce