{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.001 visninger | Oprettet:

Peugeot 206 Bagbro {{forumTopicSubject}}

Bagbroen på min 206 fra 2006 benzin, er begyndt at larme helt sindsygt. Når jeg kører over bare små ujævnheder, så lyder det som om, at der er noget der smadrer op i undervognen, derudover trækker den også lidt til siden når man kører over bump. Så ja, det er tid til en ny bagbro! smiley den sidder dog ikke fast og kan ikke rigtig mærke noget slør i den, uddover at hvis man sparker til højre baghjul, så kan det give sig en del mere end det andet baghjul!

Kan bagbroen falde helt sammen, altså så svingarmen knækker af eller sådan noget? Jeg holder vejret hver gang jeg kører over et bump/hul!

Er der nogen som helst nødløsninger her? Skal nemlig på lang tur om et par dage, og er der ikke noget man kan spænde efter eller sådan noget?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 206 Bagbro
  • #1   13. aug 2017 Svingarmen knækker ikke bare lige af smiley
    Og hvis der er noget der knækker er det højst sandsynligt en tosoingsstang. Og man kan skifte lejerne men når der er meget slør nøttet det ikke at sætte nye org lejer i, så ud og find en der er renoveret de er ikke ret dyre og tager et split sekund at skifte bagbroen smiley


  • #2   13. aug 2017 Tror også jeg køber en renoverer bagbro, men er mega bange for at skifte den, for er bange for at knække et eller andet... derudover har jeg kun 3-4 timer maks til at skifte den selv.
    Bilen er med tromler og ABS følere. Er der noget som normalt knækker, eller hvad skal man være opmærksom på?


  • #3   13. aug 2017 Okay så har du massere af tid!:)
    Nej især ikke når den er med tromler så er ans sensore lige til at tage ud iden de går i stykker smiley


  • #4   13. aug 2017 smiley

  • #5   13. aug 2017 Okay, mange tak for svar Stig! smiley

  • #6   13. aug 2017 De 4 bolte til bagbroen, skal de bare løsnes med lufthammer, eller skal man være forsigtig der?

  • #7   13. aug 2017 De skal bare ha med luftnøglen smiley så kommer de nemt ud

  • #8   13. aug 2017 billigbagbro.dk

  • #9   13. aug 2017 Det er i Jylland...

  • #10   13. aug 2017 Øhh ja? Men stadigvæk billigere at få lavet det der end i København, selvom der skal køres lidt.

  • #11   14. aug 2017 vi har lige skifte bagbro på en berlingo,som næsten det samme

    nemt at skifte,,men det ene leje gik fra hinanden, da vi trak det af, da de kan sidde rigtig godt fast,

    jeg ville have 2 leje og abs føoer liggende, intilfælde af, de skulle gå i stykker,
    ellers stå man og ikke kan komme vider med montering


  • #12   14. aug 2017 Du behøver ikke ha hjulleje hjemme eller ABS følere, på en 206er rr hjullejere end del af bremsetromler og går ikke i stykker som de kan på en partner. Og ABS går hellere ikke i stykker smiley

  • #13   14. aug 2017 Der er nu en del der kan gå til, bla. bremserør, kabler, og andet kan knække osv.
    især for folk der ikke har den store erfaring.
    Lidt bremsevæske skal der måske også til.
    Jeg ville nu tjekke op på alt hvis jeg skulle skifte bagbro osv.
    Det være sig, lejer, bremser, gummi ophæng osv.
    Der kan ske mange sjove ting undervejs og nye dele kan man jo levere tilbage hvis de ikke skal bruges.

    Der er jo ingen der ved hvilket værktøj osv. du har til rådighed.
    Tjek youtube der er mange videoer, om skift af bagbro, og så kan du også få noget indsigt i hvordan tingene virker.
    God fornøjelse.


  • rene L
    rene L Tilmeldt:
    dec 2013

    Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
    #14   14. aug 2017 hvis du ikke har et værksted at lave det på så tag ud i Bådehavnsgade GDS gør det selv
    de har alt i reservedele til alm biler og alskens værktøj og har du problemer kan du altid finde hjælp hos de andre der inde


  • #15   14. aug 2017 Der skal ikke bruges bremsevæske for man skal ikke løsne bremserør på en 206 fra 2006. Og gummi ophæng er en del af bagbroen så der er nye på når man får en renoveret bagbro. Og lejer er en del af bremsetromlerne og går hellere ikke i stykker hvis man ved hvad man laver.

  • #16   14. aug 2017 min bagbro ''røg helt løs'' i min gamle 206 på motorvejen , sådan at dækkene rystede som sindsyge, du kan godt køre indtil da.

Kommentér på:
Peugeot 206 Bagbro

Annonce