{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.423 visninger | Oprettet:

Mercedes cls 500 stinker slemt ved tæsk {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg lå bag min vens cls 500 den anden dag hvor han fyrede den af. Når han fyrer den af stinker den helt vildt af brændt olie... Men ikke når han kører normalt... Har hørt fra en ven det kan være olietyve, eller stempelringene... Hvad siger i? Jeg står og måske skal have bilen, så vil helst ikke købe katten i sækken..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes cls 500 stinker slemt ved tæsk
  • #1   14. aug 2017 Ja det lyder jo meget rigtigt, men han må kunne svare på hvor meget olie den bruger..? Og om det overhovedet er et problem, man skal bare sørge for den ikke kommer til at mangle olie..

  • #2   14. aug 2017 Altså den kører som den skal, men ja den bruger olie. Mere end den burde, det skal lige siges den har før brugt lige så meget olie men der lugtede den ikke, det er noget den først er begyndt på nu.

  • #3   14. aug 2017 den taber olie et sted, hvor henne det kan ingen se over bg.


  • #4   14. aug 2017 det normalt at en bil bruger lidt olie, men hvis det lugter brænd i kabinen , så taber den olie ned på udstødningen når den er varm, som bliver til den lugt i kabinen,

  • #5   14. aug 2017 Nej den lugter ikke i kabinen overhovedet, men derimod når man kører bag bilen

  • #6   14. aug 2017 nåår okay mig der misforstod

  • #7   14. aug 2017 Det helt iorden, det bare en forfærdelig lugt som tyder på store problemer, men det kunne være nogen herinde havde haft en der havde oplevet det problem før

  • #8   14. aug 2017 Send den til mekaniker inden du køber den...
    Er pisse ærgerligt at ødelægge et venskab over en gammel øse..
    Der ska ik meget til for at tingene bliver sure..
    Et godt råd.. hav rene linier ang købet..


  • #9   14. aug 2017 Jamen han vil hellere ikke sælge, ved mindre jeg er 100% sikker på jeg ved hvad der galt med bilen. Og tænker også en mekaniker er løsningen, men tak ellers
    smiley


  • #10   14. aug 2017 Var også bare ment som en opfordring..
    Er så bittert at smadre et venskab.. på noget "der lød som en go deal"..


  • #11   14. aug 2017 Helt enig med dig smiley

  • #14   14. aug 2017 den lugter ikke af svovl vel ?

  • #15   14. aug 2017 Mere af brændt olie ville jeg mene... Men fyldte olie på den Idag, og da jeg åbnede påfyldningen stod der røg op af fra motoren, hvor samme lugt kommer igen... Kan den lugt og olie forbrug være fordi han bruger billig olie fra tanken? Jeg tænker bare det vel ikke normalt den ryger derfra? Endda ved pæn kørsel.. Sådan en maskine skal vel også have kvalitetsolie på??

  • #18   15. aug 2017 Enig med V-B...
    Derfor... få nu taget den til en Mekker..
    At du åbner forskellige dæksler og får røg ud ændrer ikke på at du bør køre den bil til mekanisk gennemgang...
    Lige sådan en motor kan sagtens have et forhøjet olieforbrug... ved utætte ventildæksler... anden utæthed ellers er det desværre inde i motoren ( feks stempelringe)... men den kræver også korrekt olie...
    Alt dette bør en mekaniker gerne med mercer erfaring gennemgå.
    Folk med hjerne, køre bil med stjerne..


  • #19   15. aug 2017 Min ryger/damper da også når jeg åbner oliepåfyldningslåget og motoren er varm og slukket, det tror jeg ikke betyder så meget da jeg ikke har et olieforbrug smiley

  • #20   15. aug 2017 Lugter det ikke allerede af misvedligehold af sådan en svend?.
    Jeg ville holde fingrene langt væk fra sådan én, og især når der er bekendtskab involveret. Det er jo ikke en 5.000 krs. markræser. ..


  • #21   15. aug 2017 Vb der har du så ikke ret... De motorer bruger olie.. En bekendt har en mercedes cls 500 AMG den bruger 1 liter hver 1000km. Og nej den fejler intet overhovedet og er gennemgået i hoved og røv.. De biler bruger bare meget olie, er du klar over hvor varm sådan en satsning bliver?? Jeg har oplevet meget varme biler, men den 5 liters v8, tager godt nok guld medaljen...

  • #22   15. aug 2017 Som jeg skrev de motor bruger olie..og generelt store mængder
    Men kræver samtidig også den korrekte olie..
    Der har været mange skriverier om absurd olie forbrug på AMG motorerne...
    De bruger jo ligeså meget som vw's kan:)


  • #23   15. aug 2017 Haha det rigtigt nok smiley

  • #25   15. aug 2017 Så har du tydeligvis intet forstand på den motor

  • #26   15. aug 2017 Der er ingen motorer der skal bruge olie... Nogle bruger dog olie uden problemer og det kan være et kendt problem, andre bruger olie og kan være et stort problem meeeen en motor burde ikke bruge olie smiley

  • #27   15. aug 2017 Kasper, hvis motoren bliver rigtig varm bruger en bil olie.. Specielt biler med turbo..

  • #28   15. aug 2017 Vi havde en A45 og den brugte ikke noget olie af betydning på et service interval, ej hellere selvom den havde været en del omgange rundt på ringen og havde kørt stærkt smiley
    Den har vidst turbo ellers er det kompressor

    Omvendt brugte vores Passat diesel 3C MEGET olie selvom den ikke havde kørt ret langt og hovedsagligt kørte landevej smiley Men det er jo et kendt problem på nogle motorer smiley


  • #29   17. aug 2017 VB.. en ting er hvad du synes, en anden ting er hvad virkeligheden siger..

    især AMGs håndbyggede motorer bruger meget olie... det er der ikke noget nyt eller underligt i...


  • #30   17. aug 2017 Tak Mirza smiley

Kommentér på:
Mercedes cls 500 stinker slemt ved tæsk

Annonce