{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

Søren N
Søren N
Tilmeldt:
27. apr 2015
Emner: 35 Svar: 87

Afgiftsberegning af importbiler {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Nogle der kan hjælpe.

Der er efterhånden en del virksomheder, som kan foretage afgiftsberegning på importerede køretøjer.

Hvilket system bruger de profesionelle?

Findes der nogle steder en oversigt/skema over hvordan man beregner afgiften på importbiler i mere detaljeret tilstand?. Jeg tænker ikke fx. bilpriser.dk m.v..

Jeg mangler også en liste over hvad der gives i fradrag og for hvad man får fradrag for?

Mange tak.


Kommentarer på:  Afgiftsberegning af importbiler
  • #1   18. aug 2017 SKATs hjemmeside og erfaring ... det er bla det firmaerne lever af...

  • #2   18. aug 2017 Tag de tilsvarende biler der er til salg i DK, og tag så 60% af prisen på den dyreste af dem, det er et pejlemærke på hvad afgiften er.

  • #3   18. aug 2017 Lasse C, jeg er ikke enig i at det er 60% men nok nærmer 50% efter afgift nedsættelsen.
    Sidst jeg betalte afgift på en bil var jeg inde hos http://www.quickimport.dk brugte han ikke den dyreste som udgangspunkt.


  • #4   18. aug 2017 Du skal lige slå ordet pejlemærke's betydning op Søren smiley
    Afgift på importbiler svinger som vinden blæser, også derfor det altid anbefales at få en fast pris inden import. Ja nogle gange er det 50% men lige så tit 60%


  • #5   18. aug 2017 Det er så ikke den pejlemærke de forhandler jeg har talt med bruger, før afgift nedsættelse 55% og laver nu.. men der hvor du kommer fra er det så højre smiley
    Og der bruger de så os den dyreste man kan finde til salg kan jeg forstå.


  • #6   18. aug 2017 Beregn inde på skats hjemmside, så kan du se på beregningen hvad du får fradrag for. Husk den kun er vejledende.

  • #7   18. aug 2017 De firmaer der lever af det varierer også sindsygt i deres priser, specielt med de forhåndsvurderinger du får - Prøv at spørg på samme bil med en uges mellem rum, så det ikke fordi de fx rammer inden for 5000 kr eller under.

  • Søren N
    Søren N Tilmeldt:
    apr 2015

    Emner: 35 Svar: 87
    #8   19. aug 2017 Tak for de mange input :-).

    Mit spørgsmål gik egentligt ud på, hvilket system de professionelle bruger, når man beder om en forhåndsvurdering/endelig afgift?. Er det et SKAT system de får log in til?

    Og kan man se hvad man får fradrag for nogle steder i forhold til alder?. Ud over de 8 år skal man ikke betale afgift af ekstraudstyr, har jeg ladet mig fortælle.


Kommentér på:
Afgiftsberegning af importbiler

Annonce