{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
983 visninger | Oprettet:

Peter A
Peter A
Tilmeldt:
23. aug 2017
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2

Peugeot 106 diesel vil ikke starte {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg står i den situation at min mor har købt en peugeot 106 2 1.5 diesel fra 98 som ikke vil starte.

der er 2 problemer i den her situation
1 er at jeg har meget minimalt værktøj at gøre med
2 er at jeg vil meget nødigt smide alt for mange penge efter den da hun nærmest fik den til skrot pris

Okay så jeg mistænker brændstofsystemet for manglede tryk,
men hvordan tester jeg lige det uden en brændstof trykmåler??
Og hvordan fanden får jeg lige brændstofs filteret af uden det rigtige værktøj til det???

Det eneste jeg har fået at vide er at den kørte for 4-5 uger siden, og det lød som om at den bare gik ud som om at den var løbet tør, de har så prøvet at få den igang igen indtil den løb tør for batteri.

Generelt er bilen i ok stand og service er overholdt i 18 år så derfor lægger jeg gerne nogle timer i det

Til sidste vil jeg lige høre om det er rigtig at der ikke sidder en pumpe omme i tanken på sådan en satan?

Jeg er bestemt ikke 100 meter mester inde for diesel, så jeg er MEGET åben for bud, tips og tricks


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 106 diesel vil ikke starte
  • #1   23. aug 2017 Hvis du vil tjekke om det er pga manglende brændstof, så giv den et skud dieselstart i indsugningen, springer den igang så har du i hvert fald de rigtige takter (tandrem) og kompression i motoren. Så ved du, det er brændstof den mangler.

  • Peter A
    Peter A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #2   23. aug 2017 Jaa. ville jeg også men shell tanken havde det ikke.. så det bliver først mandag smiley

  • #3   24. aug 2017 Bremse rens kan den også gå på men lad vær og overdriv da det ikke er skide sundt for den hverken Diesel start eller bremse rens

  • #4   24. aug 2017 Prøv at løsne et af rørene på dyserne, og kør starter og se den vej om der kommer noget diesel.
    Eller få en til at sætte tester på bilen og se parametermålinger smiley


  • Peter A
    Peter A Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 2
    #5   24. aug 2017 Nå jeg blev sku lidt frustreret så jeg gav den lidt deodorant og den viste lidt liv og der kom synlig luft i brændstofsystemet. Kan mand ikke bare løsne rørene til dyserne og prøv at starte den?

    Btw tak for hjælpen drenge, som sagt er jeg lidt fortabt når det kommer til diesel


  • #6   24. aug 2017 Jo det kan du godt

Kommentér på:
Peugeot 106 diesel vil ikke starte

Annonce