{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.242 visninger | Oprettet:

Hvordan får i råd til dyre biler og store motorkøretøjer?? Eksempler på pris, omkostning og indtjening {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg går på en laaang universitetsuddannele, hvor man er på SU i 7 år, herefter skal man lave mere fis (PhD til ingen løn) og så skal man endda efteruddanne sig 5 år efterfølgende .. Man er typisk færdiguddannet som 40-årig. Når det sker, så får man en OK løn, men det er ikke noget særligt. Som 40-årig har man jo masser af faste udgifter i børn, hus, vovse osv osv. Jeg klager dog ikke ( så meget, ihvertfald, haha), fordi jeg er virkelig glad for mit studie, og jeg synes det er rigtig spændende - misforstå mig ikke, jeg vil ikke for noget i verden bytte. Det er fantastisk, at jeg kan få det gratis i DK, og så endda samtidig få SU! Derfor kan man dog stadig undre sig over, om man får mulighed for at udleve nogle af sine andre passioner smiley

Jeg er bil-enthusiast, akkurat som så mange andre herinde : Jeg ser rigtig mange mennesker her med enorme Audi'er, Mercedes osv, biler der i DK ( pga vores svimlende afgifter) koster spidsen af en jetjager, og jeg tænker bare, hvordan får i råd til det? Jeg kunne vældig godt tænke mig at have sådant hobby-væsen ved siden af mit travle job, men jeg ser ikke hvordan det kan lade sig gøre, så dyrt det er at have hus, hjem og kone og børn i DK med mine fremtidige indtjeningsmuligheder. Det er lige meget om i leaser eller køber, når man regner det sammen i sidste ende, så koster nogle af de helst store fede slæder ( hvis det er det man er til) jo ihvertfald 10000-15000 dk pr. måned, hvilket i vores land jo er en indtjening på 30.000 kr pr måned, hvilket altså er sammenligneligt med den månedsløn min kæreste og jeg har når vi er halvt færdige med uddannelse som 30-årige.

Derfor søger jeg nogle konkrete eksempler på sådan en fed-bils-økonomi i sammenligning med indtjening (i know, er personligt, så er self ikke sikkert i er komfortable med at dele dette)
Hvordan gør i? Kan i give nogle eksempler på jere biløkonomi? Jeg kunne godt tænke mig at vide hvad i betaler for jeres store fede biler pr. måned i gennemsnit/overslags form, og hvis i er villige til at oplyse det, hvad i tjener af penge og hvad i har af faste udgifter, så jeg har noget at sammenligne med mht til mine egne planer. Jeg indser, at noget for nogle er personligt, og så no hard feelings self smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får i råd til dyre biler og store motorkøretøjer?? Eksempler på pris, omkostning og indtjening
  • #1   3. sep 2017 Hvis man tjener penge i de samme 12 år som du bruge på uddannelsen. Så har man jo muligheden for en rimlig fed vogn. Til gengæld Kan du jo nok få sådan en fed vogn som mange af os andre ville savle over. Når du er færdige udd.

  • #2   3. sep 2017 Har sendt pb med min økonomi.. Håber det kan bruges til dit studie

    Mvh


  • #4   3. sep 2017 Brug mindre end du tjener. Drop ferie, drukture. Og andet ubødige udgifter.

    Find en partner der er frisk på dette liv. Og undgå børn og så skulle du med en studie job. Skulle du havde råd til en fed vogn om 1-2år


  • #5   3. sep 2017 Så leaser du bare din bil..

  • #7   3. sep 2017 køb en med mange km.på bagen.. der kan spares en del.. og nyere biler er efter min mening solide nok

  • #8   3. sep 2017 Prioritering..

    Det er i bund og grund det, det handler om.

    Nogle vil have dukker. andre vil have store huse, og nogle vil have det helt 3.

    Nogle mennesker går også til ekstremerne, har en kammerat der kun går op i hans bil, og kun det. hans hus kunne sagtens klare en hjælpende hånd, og har kunnet det længe. men bilen har jo lige fået nye bremser, og nymalet kølerhjelm. Så er han glad. Alt andet betyder ikke ret meget.


  • #9   3. sep 2017 jeg er 23 er gift (ingeb børn) og har min mercedes cls (ingen gæld) og har en lejlighed på 103kvm.
    jeg er mekaniker og min kone er kontor elev
    mvh


  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #10   3. sep 2017 håber ikke du skal have noget med budgetter/økønomisk rådgivning at gøre når du er færdig..

  • #11   3. sep 2017 Nu er der jo også gået sport i at opstarte svindel virksomheder, hvis eneste formål er at snyde og bedrage, blandt de unge mennesker idag, så det ud ad til godt kan se ud som om de har kassen, men det egentligt er på bekostning af kreditorer.

    Ellers handler det ganske rigtigt om prioriteringer.


  • #12   3. sep 2017 Prioriter-Prioriter-Prioriter

    Jeg er selv 23 år gammel.
    Har en Ny Opel Insignia til 400.000 på papir.
    Audi Coupe til at stå til sommersjov.
    Motorcykel til de varme dage.
    200 kvm hus med 80 kvm garage/værksted, i byen, som ligger 300 meter fra skole, og har en stor sø bag ved min have med dejlig dyreliv.

    Hvordan kan jeg så have råd til det? min kæreste tjener det samme som mig, og jeg er uddannet mekaniker, det er ikke den vilde løn.

    Bilen har vi et godt medarbejder rabat, så vi kører den til en demo vogn, for et lille beløb i månedet, derefter får vi et nyt tilbud.
    Sommerbilen? den spare jeg op til, bruger ikke mine penge på alt mulig andet lort, samme historie med min motorcykel.

    Hus? jeg bor i udkants danmark i en lille dejlig by. Huset kostede mig 1,2 millioner. men jeg afbetaler ca det samme som da jeg boede i en 70 kvm taglejlighed (uden udsigt)

    Mange har nogen gode aftaler med forskellige firmaer osv (fx jeg har med min bil)
    Også er det bare at gør sig klar med hvad man bruger sine penge på.
    Det er fx sjældent jeg rejser ud af landet, det siger mig ikke det store.


  • #13   3. sep 2017 Jeg går ikke ud fra, at min Audi A4 - og nok heller ikke den A6, jeg er i gang med at lede efter - går under din definition af en "fed bil"? Ellers er der såmænd ikke meget omkring min økonomi, der er hemmelig i den forstand. Jeg foretager mig intet kriminelt og arbejder for min løn, så den skammer jeg mig ikke over.

    Og min formue kan du (næsten) slå op i tingbogen henholdsvis data.virk.dk hvis du kender min adresse og navnet på mit selskab, så dette er også svært at skjule smiley


  • #14   3. sep 2017 Hvis vi ser bort fra de aller rigeste, fuskerne, snyderne og den slags.

    Jeg mener at din boligudgift bestemmer stort set alt i dit liv. Den post fylder så meget at den vil bestemme hvilken bil du kører, hvor mange rejser du kan tage på etc etc. Eks.

    Jeg tror rigtig mange sidder i en lejlighed i en stor by til fx 10000 kr om måneden i udgifter - om det er andel, ejer eller leje er lidt lige meget. Men der sidder også en del som har kæmpet sig til en lejlighed til 5000 kr om måneden - men de hænger ikke på træerne som de andre, beliggenheden er måske ikke penthouse eller de har fået et godt tip gennem venner/familie etc.

    Det er en forskel efter skat på 60000 kr om året. På 10 år altså 600000 kr. Dvs på 10 år an du gå ud og købe dig en rigtig lækker brugt bil. Men de færreste har disciplin til sådan en langtidsopgave.

    Jeg ved godt det er et plat eksempel men ikke desto mindre er det utroligt simpelt.

    Og på universitetet fortalte min ene lærer mig: Køb alt dit legetøj inden du bliver gift. For bagefter er der ikke råd til den slags mere :-).


  • V
    V Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Biler: 1 Emner: 261 Svar: 1.212
    #16   3. sep 2017 Jeg er 27.
    Bor i en 105 Kvm Lejlighed I københavn til 8000 kroner i husleje.

    Jeg priotere en 2017 CLS som jeg lige har erhvervet mig, frem for et hus.
    Så det er hvad du priotere. Og hvis du er nysgerrig, så koster min bil 14500 kroner om måneden. inkl alt.


  • #17   3. sep 2017 Hvis du ender med en PhD, skal din løn da forhåbentlig også ligge noget højere end de 30K du skriver. Er en startløn ikke tættere på 50K? Naturligvis afhængigt af hvilket område du studerer.

    Men det handler, som mange skriver, om at prioritere. Og så er der stor forskel på ens leveomkostninger, afhængig af hvor man bor. Bor man centralt i København, vil de være højere end hvis man bor i Nordvestjylland.



  • #18   4. sep 2017 Kan kun sige en ting: Hvis du er god til at handle, så kan du bytte dig fra en gammel spand til en ny færge... Det handler bare om at se mulighederne.

    Det handler også om at spare der hvor du kan.
    Vi havde ferie opsparing som endte med at betale hele ferien + det løse i år, det var bare pant/småpenge som virkelig løb op.

    Kan man selv skrue gør det en del. Ellers undersøg nøje før du køber dele, der er ofte meget at spare ved at være tålmodig og købe de rigtige steder.

    Er 24. har eget hus i Nordsjælland, har firmavognen som jeg bliver beskattet af, og for sjov bilen og motorcykel, som begge er betalt uden nogen form for gæld.

    Har fint plus på kontoen, men tjener ikke store summer, er bare god til ikke at bruge pengene på de ting jeg selv mener er unødige.

    Det er faktisk ikke raket videnskab.. Hvis du ryger, så læg smøgerne på hylden, der kan du spare mange tusinde kroner.

    Det kan også være du går for meget i byen, bruger for mange penge på tøj eller køber for mange Red Bull, hvad ved jeg? Men spar 1000 her og der og så er du godt på vej.

    OG HOLD DIG FOR GUDS SKYLD VÆK FRA KVIK LÅN!!! Så er det sgu bedre at låne i banken...


  • jonas E
    jonas E Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 3 Følgere: 8 Svar: 59
    #19   4. sep 2017 den nemme løsning er at flytte til sverige du kan sagtens bo i sverige og studere i dk

Kommentér på:
Hvordan får i råd til dyre biler og store motorkøretøjer?? Eksempler på pris, omkostning og indtjening

Annonce