{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
762 visninger | Oprettet:

Morten F
Morten F
Tilmeldt:
10. sep 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Golf IV 2.0 årg Trendline 2000 vs. Honda Accord 2.3i ES årg. 2001 {{forumTopicSubject}}

Hej Bilgalleri smiley ,
jeg skal hurtigere end snart til at skaffe min allerførste bil, men jeg har et lille problem. Jeg er hverken bil-nørd og har ikke nogle bil-professionelle familie eller kammerater, som ved ret meget om biler.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres mening om hvad I personligt ville vælge og hvorfor mellem valget af to biler, den ene er en Golf IV IV 2.0 Trendline årg. 2000 (se linket) & den anden er en Honda Accord 2.3i ES årg. 2001 (se linket). Har råd til begge biler, men hvis I har bedre forslag så skriv endelig. smiley
Mit budget ligger på 14-30 af de tunge. Gerne noget billigt men driftsikkert til de penge, hvis ikke det er for meget at forlange. smiley

Golf: https://www.dba.dk/vw-golf-iv-20-trendline-2000/id-504584731/
Accord: https://www.dba.dk/honda-accord-23i-es-4-doers/id-1037030733/


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Golf IV 2.0 årg Trendline 2000 vs. Honda Accord 2.3i ES årg. 2001
  • #1   11. sep 2017 Køb en Toyota Carina e de holder sgu og for mellem 5000-10000 kan du få et fint eksemplar med forskelligt syn.

  • #2   11. sep 2017 Hold dig væk fra 2.0 golf motoren er en rigtig olietyv. Sluger olie hurtigere end benzin bliver forbrændt.

  • #3   11. sep 2017 Hondaen er super pålidelig, men bliver sikkert dyr i forsikring med en 2,3 smiley

  • #4   11. sep 2017 Accord den er så meget lækre og gennemført. Køre kanont. En dens 150hk gør den lidt pebret i Forsikring. Jeg kiggede selv G4 da jeg skulle havde min nuværende bil. Jeg valgte en Civic 1.5 da den både er kvikker og mere økonomisk end golfen. Det er accorded dog ikke

  • #5   11. sep 2017 Kort svar; Op i røven med fjolsevogn, så er alt andet bedre. smiley

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #6   11. sep 2017 Husk lige en 14-30 af de store, til forsikring også. Når du vælger en bil med så stor motor som første bil, så er forsikringen som regel ligeså dyr som at købe bilen

  • #7   11. sep 2017 At finde en Accord I den model (den næstflotteste de har lavet kun overgået af den de havde i 1990) er svært

    Men at finde en fin G4 der er pæn mht rust. Mekanisk sund og samtidig reelt prissat er svært.. Bonuses ved G4 er reservedele. De lette at finde og en Accord er en klasse større og koster derfor mere. Ligesom passat koster mere i dele nå vi snakker bremser og Styretøj.


  • Morten F
    Morten F Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   11. sep 2017 Tusind tak for svarene allesammen smiley Det hjælper på det. Er dog ret overrasket over Golf IV 2.0'ens omdømme smiley Begge mine naboer har hver især en Golf IV og siger de køre fantastisk næsten uden vedligeholdelse - samme motorstørrelse og årg. smiley .

  • #9   11. sep 2017 Der er stor forskel på hvordan de bliver kørt og hvordan de bliver holdt.
    Som ny bilister er Honda'er somregl mere solide da de tåler omdrejninger en del bedre.
    Golfen med den motor trækker fint men efter 5.000omdr/min. Er der ikke mere at komme efter. Det en gammel motoropbygning med sine 8ventiler og til den mere modne føre kan de godt holde og de køre bestemt rigtig fint.

    Honda er mere sporty og deres undervogn er mere avanceret bygget op. Der er langt mere tænkning i opbygningen. Det ses tydeligt. Også iforhold til Toyota en Civic EK som min har samme (ish) opbygning som en tidssvarende Celica 2.0GTi med 3S-GE motor og Passat 3B (wishbone), hvor deres mindre modeler køre Macpherson ligesom G4 gør det. Og min civic er ikke en VTi men bare en øko vtec 1.5'er


Kommentér på:
Golf IV 2.0 årg Trendline 2000 vs. Honda Accord 2.3i ES årg. 2001

Annonce