{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.780 visninger | Oprettet:

Ny/brugt bil {{forumTopicSubject}}

Hey fruen og jeg skal ud og have en nyere bil. Skal helst stå ved forhandler. Hun er blevet lun på en Dacia Logan mcv stepway står til 160.000kr med udstyr osv ender den i 192.000kr dog er der nogle i landet til afhentning til 165.000kr som bare skal hentes. Men når man alligevel er oppe i sådan en pris leje så synes jeg også godt man kunne se lidt andet. Her er jeg ude i noget Octavia tid 150hk står til 160.000kr fra 13 kørt 110.000km sedan 24.4km pr ltr. Skal være diesel og i størrelse med octavia.

Max pris omkring 170.000kr hvis det er brugt.
Så indtil videre Dacia Logan mcv stepway 1.5 90hk
Skoda Octavia 2.0 tdi 150hk elegance

Hvad er der ellers af bud

Håber i kan komme med gode bud.
Krav stort bagagerum
Stor mellem bil
Langt på ltr 24km godt med power i stedet for 90hk
Billigt i ejerafgift omkring 1500kr halv årligt
Masser af udstyr såsom p sensor autoklima skærm LED osv smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny/brugt bil
  • #1   16. sep 2017 Jeg havde uden tvivl taget skodaen i det tilfælde. Den får du også noget for når du skal af med den.

  • #2   16. sep 2017 Dacia er en bil med teknik, sikkerhed og styreegenskaber som en 15 år gammel bil. Dacia vil have så voldsomt et værditab at det nærmest tangerer en økonomisk katastrofe med mindre i ønsker beholde bilen i mere end 10 år.
    Det er virkeligt noget skrammel fra ende til anden, selv da Lada og Skoda i 80’erne var discount biler var de bedre bygget.

    Prøv selv få en tur i en og prøv efterfølgende den Octavia du foreslår, det er som nat og dag.



  • #3   16. sep 2017 At sammenligne en ny discountbil med en snart 5 år gammel Skoda Octavia giver for mig ingen mening.
    - Hvis man vil have nyt er det som regel fordi man ikke gider reparationer og gerne vil have noget garanti.
    Køreglæde og kvalitet er selvfølgelig langt større i en Skoda, det har også lidt en anden pris fra ny.
    Daciaen kunne fint dække mit behov for transport, og hvis man skal have bilen i 8 år - så tror jeg ikke det kan gøres meget billigere. Jeg har kørt en del Dacia og for mig er det fint. Mens nogle synes det er det arveligste skrammel.
    Du bliver nødt til at prøve dem med fruen, i min optik er det at sammenligne æbler og pærer.


  • #4   16. sep 2017 Det lyder også til at i har lidt forventningsafstemning til bilen der lige skal på plads. Hvis fruen vil have en ny Dacia med 90 hk og du vil have en med "masser af power".

  • #5   16. sep 2017 Klart Skodaen! Vil hellere have en fin cykel end en Rumænsk plastic spand med gamle Renault dele.

  • #6   16. sep 2017 Klaus H: så vidt jeg kan se står der nyere bil, ikke ny. Og de kikker også på en Dacia til afhentning ( uden garanti )

  • #7   16. sep 2017 Morten A. Logan Stepway er kommet i 2017, så tænker der er masser garanti på endnu...

  • #8   16. sep 2017 Chick - Det er altså ikke rigtigt. De er strikket sammen af Renault og Nissan tumper - Der IKKE er 15 år gamel.

    Octavia platformen PQ35 er tilgengæld 17 år gammel smiley Teknik afhænger lidt af hvad der ligger i den, men op til 17 år gammel teknik smiley


  • #9   16. sep 2017 Havde taget en brugt bil fremfor en ny Dacia

    Evt prøv en 308 de kører virkelig godt og super roligt på motorvej, Allure modellerne kan fås med full led lygter men de er noget over jeres budget

    Her er en fin 2015'er med navi og auto klima/lys/viskere osv smiley http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/peugeot/308/16-bluehdi-120-style-sw/3281325 den bør kunne presses ned i jeres prisleje ellers må i tage en active som dog har mindre udstyr


  • #10   16. sep 2017 Du kan få en spritny Skoda Fabia Stcar til samme pris som den der Dacia Stepway.

  • #11   16. sep 2017 Hvad med en Seat Toledo/Skoda rapid?
    Det er også en fin bil. smiley


  • #12   16. sep 2017 Jeg havde helt klart valgt Dacia Logan mcv stepway til 165.000 kr. Har prøvet en Dacia og blev positiv overrasket. De køre faktisk ret godt, og er enig med denne biltester
    http://motorjournalisten.dk/test-logan-mcv-er-en-fabelagtig-dacia/
    Du for jo en ny bil, dermed billigere i vedligehold i forhold til en Skoda fra 2013.
    Mht. økonomi/afskrivning vinder Dacia også i forhold til en Skoda fra 2013. Hvis du vil sælge om fx 5 år, her vil Skodaen være 9 år og tabt mere i værdi end Dacia, da den er billig i indkøb. Ham klaphatten Chick Hicks aner ikke hvad han snakker om. Har ikke selv Dacia, men blev som sagt overrasket, da jeg selv prøvede en Dacia Sandero Stepaway DCI.
    Hvis du savner ekstra HK i Dacia, så få den chippet med Landberg eller WD tuning fil i ECU. De for omkring 130 HK og knap 300 NM. Det koster omkring 4000 kr.




  • #13   16. sep 2017 Vi har haft fransk dem havde vi ikke andet end problemer så men igen en Dacia er jo også fransk så om der står Peugeot el Renault.

  • #14   16. sep 2017 Søren B: chip = ingen garanti på motor og drivline.
    Der er da ingen tvivl om at det er en fin bil og der er nok heller ikke nogen ny bil på det danske marked der ligefrem kører dårligt.
    Det bliver bare ikke lige et valg fra min side.
    Og igen må der være forskel på kvaliteten til den pris.
    "Der er jo også forskel på den vacumpakket bøf fra Aldi og så den fra slagteren selv om de begge er på 250 gram"
    Pris og kvalitet hænger altså tit sammen.


  • #15   16. sep 2017 Jeg tror ikke på at Daciaen vil have et mindre værditab på 5 år end en Skoda der på det tidspunkt er 9 år.
    Der må du ind og se forskellen på Bilbasen for eksempel.
    Skoda holder prisen mange procent bedre end Renault. Og i dette tilfælde tør jeg ikke tænke på hvor mange procent end Dacia taber.

    Vilkårlig Renault megane 1.5 dci med meget udstyr fra 2010 og kørt 112.000 km
    Ny pris 270.000kr
    Brugt 80.000kr

    Vilkårlig Skoda Octavia 1.6 tdi med lavt udstyrsniveauet, kørt 126.000 km
    Ny pris 270.000
    Brugt 125.000

    Blot et eksempel


  • #18   16. sep 2017 Så vidt jeg ved har psa ingen problemer haft med BlueHDI motorerne og det er jo en gennemtestet motor der i gennem tiderne har ligget i bla ford, Volvo, Mazda, Fiat og mini med flere smiley
    Jeg har hellere ikke haft nogle problemer med min endnu udover en frontskade der kostede IC og turbo men det var ikke bilens skyld smiley
    Elektriske problemer har jeg ikke oplevet og hører man hellere ikke rigtig noget til på de nyere psa'er, dog har der været et par tilbagekaldelser på et par ting som de har lavet når bilen alligevel var til service (25.000 km)
    Jeg synes en 308'er ligger virkelig godt på vejen især i forhold til Dacia Logan som sejler lidt og stepway som intet respons har i rattet smiley
    Men den eneste måde du kan finde ud af hvad der passer jer er ved at prøve alle biler i klassen, husk at tage evt barnevogn eller lignende med hvis det er et krav der skal bære plads til sådan en osv smiley


  • #19   16. sep 2017 En Dacia er cirka lige så retnings stabil som en gennemvædet skæv EU palle på vej ned af Valby bakke.

Kommentér på:
Ny/brugt bil

Annonce