{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.061 visninger | Oprettet:

Veteran ændret regler, samt syns alder? {{forumTopicSubject}}

Jeg er interesseret i at investere i en klassisk bil.
Jeg har læst lidt om reglerne muligvis bliver ændret til næste år, således en bil på 30år bliver veteran?

Derudover har jeg læst at veteranbiler skal til syn som 40 årige.
Men nogle siger også den regel er afskaffet, hvordan er det med det?


Kommentarer på:  Veteran ændret regler, samt syns alder?
  • #1   19. sep 2017 Veteranbiler skal til syn hver 8. År..

  • #2   19. sep 2017 Hvis vi nu ser på reglerne i dag. Når den bliver 35 år bliver den veteran. Så kommer det første syn derefter når den er 40 år gammel (dvs max 5 årig periode alt efter hvornår det sidste syn faldt) og først derefter kører det hver 8. år. Men folk er velkomne til at rette mig.

  • #3   19. sep 2017 Lucas J - det er en helt korrekt udlægning.

    Vedrørende veteranstatus på 30 år så er det korrekt, men det er kun forsikringsmæssigt, vægtafgift og registeringsafgiftreglerne er ikke ændret i den forbindelse. Selvom de bliver tvivler jeg på det kan svare sig at indregistrere en 30 årig bil som veteran.


  • #4   19. sep 2017 Husk at 40% procent afgiftsreglen er trådt i kraft. Dermed vil nogen biler alt efter nypris være en del billigere at betale fri inden de bliver veteran.

  • #5   19. sep 2017 Mikkel - det er vist et navn du selv har fundet på. Den har intet med 40% at gøre den regel du refererer til.

    Det er også ved at være noget tid siden at den trådte i kraft.

    Men du har ret i at det i nogen tilfælde ikke kan svare sig at betale afgift af bilen som veteran. Eks Mercedes og BMW der er omkring 35 år kan det ikke svare sig på...


Kommentér på:
Veteran ændret regler, samt syns alder?

Annonce