{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.879 visninger | Oprettet:

The Shadow
The Shadow
Tilmeldt:
21. dec 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19

En lille Heads up, til dem der ønsker at eje en special / Sjælden bil. {{forumTopicSubject}}

Well . . . Jeg er den stolte ejer af en Infiniti G35 Coupe / Nissan 350 GT og det er jo fedt at have en bil som der vidst kun er en for uden jeg i Danmark . . .

Infiniti er Nissan´s luksusmærke, ligesom Toyota har Lexus

Infiniti blev lavet til at bla. at markedsfører sig inde for USA med luksus udgaver af Nissan´s biler.

Købte bilen en Lørdag, fik lavet fuld kaskoforsikring, med Glas osv. med lav selvrisiko om Tirsdagen . . . om Torsdagen forsøgte Bambi så at komme med ud at køre med mig, da jeg kom kørende på en strækning hvor man måtte køre 80 km/t.

Har kørt på den strækning i mere end to år og har aldrig set skyggen af Bambier der, og der er heller ikke skilte der viser at man skal være særlig opmærksom på at disse dyr kan forefindes på kørebanen.

Var glad for at der var en bilist der stoppede op for at se om jeg var allright . . . Hvilken jeg var . . . Men min bil havde set bedre dage, og bilisten gav mig en rulle Gaffatape, da min Motorhjelm var røget op og smadret forruden.

Jeg fik lukket hjelmen med nogle striber af sølv gaffatapen . . . Det så faktisk ok ud, da det jo lignende sådanne striber, man feks. ser på en Ford GT 40, bare med større mellemrum mellem striberne.

Bilen havde også fået ødelagt skærmene pga. motorhjelmen blev åbnet mere end hvad godt er og også fik bulet taget, Forlygterne, Kølergitter, frontspoiler samt "Læben"

Well . . . Tænkte jeg . . . Sgu da godt jeg fik lavet forsikring på bilen . . .

Ringede iøvrigt til Falk og fortalte hvor de kunne finde Bambien, som aldrig laver sådan et stunt igen, da den ikke får flere lys i lagkagen.

Da Bambi jo ikke havde noget halsbånd på med navn og adresse på dens ejer . . . Er det jo mit eget forsikringsselskab der skal betale skaden.

Nå . . . Men efter noget forvirring da jeg ringede til mit forsikringsselskab og der så var en mand fra et Ford værksted der ringede til mig . . . Både Forsikringsmanden og jeg tænkte . . . At det nok ikke lige var et Ford værksted der skulle lave min bil, da det jo som forsikringmanden sagde jo ikke drejede sig om en Nissan Micra. . .

Forsikringsmanden fandt så et andet fordelsværksted . . . De kontaktede mig bare aldrig . . . Så så måtte jeg kontakte mit forsikringsselskab igen . . . og jeg skulle så køre til et Nissan værksted . . . som i øvrigt også var Ford osv. specilister / Autoriseret . . .

Da manden på værkstedet så min bil . . . fik jeg besked om at min bil nok ville dø, da det jo var en special bil og de ikke engang kunne slå den op i deres register . . .

Jeg var chokeret . . . Nærmest grædefærdig . . . Værksteds Manden mente at skaden løb op i mere end de 40 til 50 % af hvad bilen var værd . . . (På trods af, at de jo ikke kunne slå den op)

Skal lige nævnes at bilens nypris var 880.000 kr i 2003 og at alene registreringsafgiften på bilen i 2009 da den tidligere ejer fik den importeret fra Tyskland var 261.208 kr . . .

Så jeg er sgu lidt trist . . . Valgte ikke at aflevere bilen til det værksted, da jeg jo ikke ønskede at min racer skulle dø . . .

Værksteds Manden foreslog mig dog, at jeg evt. kunne købe brugte dele i feks. Tyskland og så selv lave bilen.

Vil kontakte mit forsikringsselskab igen også besøge andre fordelsværksteder eller bare et værksted, der har forstand på at lave en bil som man jo ikke ser hver dag.

Tænker lidt, at hvorfor fanden man så skal have kaskoforsikring på vogntøjet, hvis man ikke kan bruge forsikringen til noget.

Har regnet mig frem til at med alle original stumper incl. skruer og clips vil det rende op i ca. 4,760 dollars og så kommer lakeringen af stumperne oven i .

Men en ting er 100% sikkert . . . Baby skal ikke dø . . . om jeg så selv skal købe reservedelene i USA eller via. Infiniti dealere i Europa.


Kommentarer på:  En lille Heads up, til dem der ønsker at eje en special / Sjælden bil.
  • #1   8. okt 2017 Kan ikke forstå hvis den bliver total skadet, men Mazda 3 havde en værdi på 80.000 da den blev skadet (storm skade) for 52.000, og den blev lavet. Jeg fik afvide af taksatoren, at når den var skadet for mellem 50 og 75%, ville det være op til kunden selv om den skulle laves smiley

  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #2   8. okt 2017 Simon E :

    Var det i år, din bil blev skadet ???

    For Værksteds manden sagde at grundet de nye regler regeringen er kommet med i år, er der rigtig mange biler der bliver dømt totalskadet . . . Der skal feks. ikke meget til at en Toyota aygo, Skod A mii og lignende bliver dømt totalt skadet, pga. at nyprisen jo er på under 100.000 kr.


  • #3   8. okt 2017 Du kan ikk få et tilbud på at få den lavet hos et nissan værksted du evt kan forelægge forsikringen? Ellers tænker jeg da at det andet værksted må kunne få delene fra nissan og lave en pris på rep.
    Og hvis den bliver totalskadet får du vel bare pengene til at købe en tilsvarende for?


  • #4   8. okt 2017 Det er nu kun ved 65%at en bil bliver totaltskadet, det er ændret i 2016.

    Men som råd til trådstarter, så ville jeg finde mig et Nissan værksted, det er trodsalt en bil bygget på en Nissan base.
    Og mon ikke osse et værksted i en større by, har set en enkelt 350 eller to.

    Alt efter hvor meget bilen er skadet, kan jo være svært og vurdere uden billeder, pladedele og maling løber hurtigt.
    Men man kan jo starte med og spørge hvad har du selv givet for bilen?
    Og er der nogen 350er tilslag i dk?

    Hvis ikke hvad koster en bil så tilsvarende i Tyskland?

    Om bilen skal laves eller ej, er ikke dig der bestemmer, men forsikringen og meget simple faste regler.


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #5   8. okt 2017 Kent R:

    Der er ikke en Infiniti G35 Coupe til salg i Danmark, da Infiniti valgte at gå uden om Danmark pga. at de ikke regnede med at kunne sælge så mange biler her.

    Men en Nissan 350z som jo næsten er samme bil som min, er der nogle stykker til salg af til omkring 230.000 kr for samme årgang som min Infiniti G35 Coupe, men har ikke set nogen Nissan Skyeline 350 GT tilsalg herhjemme.

    I USA ville en bil som min koste lidt over 10.000 dollars og så kommer den danske registreringsafgift oven i.


  • #6   8. okt 2017 Du kan eventuelt prøve at forhandle med forsikringen og fremlægge muligheden for selv at bygge den op igen, for at undgå at de totalskader den.
    Synes dog det hele lyder lidt mærkeligt, da de i policen burde have taget forbehold for at der er tale om en specialbil; altså typisk højere præmie som følge.


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #7   8. okt 2017 Dan C:

    Jeg er super duper ultra elite billist . . . og derfor er forsikringspræmien ikke væsentligt højere end på min SEAT Ibiza . . .

    Men kan godt følge dig, da jeg feks. ville have min Audi 100 2,6 fra 93 forsikret hos Fair . . . Ville de have at jeg skulle eje hus osv. da bilen gik under som værende special bil, da nyprisen på den var 450.000 kr.


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #8   8. okt 2017 Kent R:

    Og jo . . . Det er i sidste ende MIG der bestemmer om bilen skal laves over forsikringen, da man kan vælge at droppe sagen, for selv at udbedre skaderne.

    Men har man afleveret bilen og taksatoren har kigget på bilen . . . Fanger bordet.


  • #9   8. okt 2017 Shadow: Forskellen burde være indregnet netop i tilfælde af skade. Jeg har selv en specialbil, er elitebilist med kaptajnhat og stjerner osv, men giver også lidt ekstra pga den øget risiko.

    Lidt anden situation, men min gamle vectra b blev påkørt af anden part og dengang var firmaet der havde lavet skaden på min bil, helt umulige at snakke med. Da der kom taksator på fik jeg forhandlet mig frem til et aconto beløb, som jeg vurderede at jeg selv kunne udbedre skaderne for. Deres forsikring overførte pengene til mig og så var den sag ude af verden.
    De er som regel til at forhandle med...


  • #10   8. okt 2017 Nej det er godt nok et par år siden smiley

  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #11   8. okt 2017 Dan C :

    Ved godt der evt. kunne være håb om at et andet Nissan værksted eller bare værksted kunne lave min bil . . . Det kunne jeg såmænd også selv . . .

    Men da bambi jo ikke havde halsbånd på med Navn og adresse på dens ejere, er der jo ikke andre end mit eget forsikringsselskab som skal betale skaden.


  • #12   8. okt 2017 Jeg er sådan set ligeglad med hvad biler koster i US, det kan du ikke bruge i den her sag.

    Spørgsmålet er stadig hvad gav du for bilen?

    Men hvis der er nogen 350er til salg for 250 kg, så det jo nok osse i den lag din egen ligger i.
    Med mindre reservedele koster ublu mange penge til Nissan/Infiniti så bliver den jo nu nok osse lavet.

    Første træk er jo egentlig og få en rigtig mekaniker til og vurdere hvor meget bilen er skadet.
    Din forsikring kan jo ikke afvise en autoriseret Nissan, når nu bilen næsten er nissan.
    Du kan jo selv betale et par timers arbejde for at se efter, hvilke stumper der skal bruges.

    Hehe ja det er da op til dig, men hvorfor så tegne en kasko?

    Men nu ved jeg ikke om du er mekaniker, hvis ikke du er det, så vil jeg med et hurtigt gæt, skyde din skade til og ligge omkring 40-50 tusinde hvis det skal laves med regning.


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #13   8. okt 2017 Kent R :

    Se mit Profilbillede . . . Jeg er selv mekaniker og kan som sagt selv lave bilen, hvis det skulle komme dertil smiley

    Og JA . . . Du har ret i at prislejet for bilen gerne skulle ligge i samme lag som en Nissan 350Z . . .

    Hvad jeg har givet for bilen, må forblive i det uvisse, da der var tale om et røverkøb, da ejeren bare ville af med den . . . De havde iøvrigt også deres hus til salg . . . Så kan man jo selv gætte sig til resten smiley

    Som jeg selv har regnet mig frem til via en Infiniti reservedelsforhandler, er der stumper for 4.760 dollars = 30.261,70 og det er med originale Infiniti dele incl, div. skruer og clips.

    En rigtig pladesmed ville også kunne rette bulerne i skærmene og sikkert også motorhjelmen . . . Ved Forlygterne er det øverste beslag knækket.

    Bulen i taget er en blød bule og kunne evt. sparkles ud, da den ikke er så slem.


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #14   8. okt 2017 Tak for jeres kommentarer so far . . .

    Jeg kontakter mit forsikringsselskab i morgen og skal nok komme med en update på hvad der skal ske eller kommer til at ske med min Babe smiley

    PS: Er jo vild med den bil, så ønsker mig jo ikke penge af forsikringsselskabet til at købe en tilsvarende, hvis det overhovedet kan lade sig gøre.


  • #15   8. okt 2017 Åh, endnu en der er total autoritetstro overfor forsikring/taksator mv. og deres "fordels"værksted som egentlig bare betyder at de scorer en masse procenter på delene og så har de en aftale om en "gratis lånebil" (som alle andre værksteder også oftest har) pågældende sted, det betyder dog absolut ikke at du ikke må få den lavet hos den lokale fagmand, der har styr på at lave biler ud over det sædvanlige, fremfor Nissan eller andet mærke/fordelsværksted, der ikke kan finde fejl, uden det kan ses på en tester.

    Min chefs kone fik en skade på hendes Punto og anmeldte til forsikringen, så blev hun så ringet op angående at den jo da skulle ud til Fiat og laves på deres fordelsværksted, da det var det eneste sted hun kunne få en gratis lånebil mv.
    Jeg er så udlært pladesmed på en karrosserifabrik i byen og derfor er min chef jo også indehaver af et skadescenter der IKKE er gift med nogen, men stadig har gratis lånebil og må lave ALLE skader, via ALLE selskaber/taksatore, men alligevel vil forsikringen få det til at lyde somom at det er det og det værksted ellers dækker forsikringen ikke...

    Desuden så snakker vi jo om en 200.000krs bil vil jeg umiddelbart påstå og snakker vi at den er skadet for 55% så kan du sagtens få den lavet, men taksator vil nok gerne snakke dig fra det, pga. eventuelle tillæg/efterkrav hvis en køler viser sig at gå til i processen, eller farven ikke kan matches osv. osv.
    En mand vi har som "stamkunde" han fik smadret fronten på hans mercedes og den ku kun liiiiige knap bære at blive lavet, men så måtte han skrive under at eventuelle efterkrav og ekstra tillæg (som hvis køleren går til som følge af skade/reperationen osv.) og så måtte vi godt lave den i stand, selvom den ellers skulle ha været totalskadet også.

    Men er både taksator og/eller forsikring og værksted så vilde efter ikke at lave den, ja så må du stille taksator i udsigt at han skal finde en NØJAGTIG magen til, og står den i USA, så skal du ha til fragten hjem, Afgiften osv. så den står som da du tegnede forsikringen.
    Eksempelvis havde din nu været lyserød og den SKULLE være det, ja så er du i din ret til at kræve at hvis der ikke forefindes biler til salg i den farve, så kan du få til at få den bil du nu kan finde hel omlakeret, så du som sagt står næsten 100% som før skaden.
    Så skal taksator nok blive mere villig til at få den ud og køre igen, ellers kan du slå en handel af med ham at du må købe den/beholde den, mod en reduktion i erstatningen, for eksempel som min kammerat gjorde med en BMW 7serie med manuel gear, fik han lov at beholde bilen (uden afgiften) mod en reduktion, så han ku købe en af de andre 7serier til salg, som alle var automat og så bygge den om til manuel, med dele fra hans skadede bil, eller han kunne genopbygge den og betale afgift af den igen.

    Hvis du har nogle andre problemer eller spørgsmål, så skriv endelig til mig.
    Mit nummer er 23700739, så kan du bare smide en sms, hvis der bliver flere problemer med taksator/forsikring, for husk, værkstedet sidder som en lus imellem 2 negle, nemlig dig og forsikringen og bliver bilen totaltskadet får værkstedet INTET ud af at ha brugt tid på dig/bilen og opgørelsen til taksator/forsikringen, så vær nu sød ved værkstedet, for de er ret dårligt stillet ved at tage dig ind, da DE må kæmpe med forsikringen, ligeså meget som du gør smiley


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #16   9. okt 2017 Cawdy :

    Forsikringsselskabet har fortalt mig, at jeg ikke absolut behøver at benytte mig af deres Fordelsværksteder . . . Men tak for din kommentar . . . og håber du har ret i forhold til det med at finde en bil magen til min uanset hvor de skal finde den henne . . . Selvom det for mig lyder en smule utroligt/Usandsynligt . .

    Skal nok kontakte dig, hvis jeg løber panden mod en mur i forhold til forsikringsselskabet smiley


  • #17   9. okt 2017 Jeg skubbede til en sten for et stykke tid siden, kørte bare ned og stillede bilen ved Peugeot og de ordnede selv alt med forsikringen
    Der blev skiftet for 48.000 og der var kun lidt få hakker og ellers ingen synlige skader smiley Det meste af skaden var skjult (intercooler, turbo, A/C kondenser, kollisions absorber, kofanger, tågelygte, kølergitter, bundplader, komplet forbro osv)
    Jeg sagde faktisk da jeg afleverede den at hvis det blev under 3000 kr kunne jeg betale det selv for ikke at belaste forsikring og præmie osv hvis det en dag blev aktuelt smiley
    Min pointe er at der kan skjule sig rigtig rigtig meget som man ikke kan lige umiddelbart kan se


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #18   9. okt 2017 Kasper J:

    I know . . . Men både mig og de andre drenge på værkstedet har kigget på bilen og der er ikke sket noget med Kollisions absorber, Oliekøler, A/C kondensator osv. . . . Men kan se at det ikke kun er læben og frontspoileren, men også bundpladen, der har fået nogle knubs . . . Er glad for at Airbaggen ikke gik af . . . Men ret spændende når motorhjelmen smadre op i forruden og så få styret bilen ind i rabatten og standset den i blinde . . . Bambi stak af, men vi fandt den død ca. 50 meter fra hvor jeg havde repareret bilen med Gaffatapen, så jeg kunne køre videre på arbejde.


  • #19   9. okt 2017 Ja okay, jeg var skræmt over hvor lidt der skulle til før det inde under kollapsede men det er selvfølgelig også ideen i det smiley Dog havde jeg da ikke haft noget imod en totalt skadet for så skulle man måske prøve noget nyt eller anderledes selvom jeg er glad for den jeg har smiley
    Dog kørte jeg mellem 3 og 6 km/t og med landevejs hastighed og et bambi har du været super heldig hvis det kun er de ydre plade dele og ikke vanger eller noget der er trykket smiley


  • #20   9. okt 2017 Fik du snakket med forsikringen. Hvis de giver dig de penge det koster at reppe den selv må det være billigere end hvis de skal give dig en ny bil...

  • #21   9. okt 2017 Okay, jeg forstå absolut ikke hvorfor du spørg om hjælp her inde, når du er så dygtig, og åbenbart syntes det utroligt farligt at oplyse købssummen for din bil.

    Det jo fuldstændig ligegyldigt om du har givet 10 eller 1000000for bilen, da det er forsikringens vurdering af bilen som betyder noget.
    Og ja self hvis du ikke er tilfreds står det dig jo frit for at betale selv, hvis du absolut vil beholde den på gaden.

    Men jeg forstår dog ikke den store udfordring ved at finde pris på rep af bilen, kontakt en maler, samt en Nissan/Infiniti forhandler om ikke andet findes de nu nok i Tyskland, så har du pris på maling og reservedele, og time lønnen kan du nu nok selv skønne.

    Så der kun bilens pris tilbage, som forsikringen jo nok hurtigt kan komme med.


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #23   9. okt 2017 Kasper J:

    Nu var det jo ikke ligefrem en Elg, eller en fuldt udvokset Kronhjort som hoppede ud foran mig . . . Den havde godt et mindre gevir . . . Vil skyde på at det svarer til at ramme en Hund i 50kg +/- klassen.


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #24   9. okt 2017 Har ikke talt med forsikringen endnu, da jeg var nummer 21 i køen . . . Men i stedet for at vente, bad jeg dem om at ringe mig op . . . Vil gerne tale med ham forsikringsmanden jeg talte med sidst, da det som regel gør det en del lettere . . . Da man jo siger at for mange Høvdinge fordærver maden . . . Eller noget smiley

  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #25   9. okt 2017 Kent R :

    Jeg ved ikke om du kommer fra Randers af . . . Men prøv lige at læse overskriften på min tråd . . . ( No offense Cawdy smiley )

    Du skriver det jo nærmest selv . . . At det er helt ligegyldigt om jeg nævner hvad jeg har givet for bilen, da det er op til forsikringsselskabet at vurdere hvor meget bilen er værd.


    profilbillede
  • #26   9. okt 2017 Nej jeg er ikke fra Randers, men man kunne foranledes til og tror du måske er ?
    Hvilket heads op er det du rent faktisk kommer med?
    Største delen af dit indlæg handler om at du ikke selv magter og finde ud af hvad en rep på din bil koster.
    Plus du åbenbart heller ikke selv magter at finde et værksted som kan magte opgaven.
    Hvorfor når du er mekaniker får laver du ikke bilen selv gennem din mester?

    Tja når nu du har givet et eller andet beløb for bilen, så kan man jo strengt taget osse sige det er bilens værdi, og derfor kan det jo være interessant i forhold til en værdi ansættelse.
    Osse selvom du mener du har gjort en god handel.

    Det virker mere som om det er endnu et indlæg på bg, egentlig mest for at få opmærksomhed, end et heads op eller med reel interesse i at få bilen lavet.


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #27   17. okt 2017 En lille update smiley

    På Torsdag skal jeg til Ringsted med min Bil, efter et godt råd fra et medlem herinde fra . . . Da værkstedet i Ringsted netop laver speciel biler, bla. . . og for det ikke skal være løgn, er det faktisk et af mit forsikringsselskab fordelsværksteder . . . ikke at det betyder noget, da man jo i forvejen får tilbudt lånebil der . . . Håber på det bedste . . . Talte længe med mit forsikringsselskab i går . . . spurgte ind til om jeg skulle have haft en speciel forsikring til min specielle bil . . . og fik af vide at så længe der ikke er tale om at det er en veteranbil, er min bil forsikret som den skal og der må laves helt op til 65 % af bilens værdi og ikke de 40 - 50 % som ham fra det værksted, der sagde at min bil nok ville blive meldt totalt skadet . . . Samt . . . Samt fik jeg også at vide at hvis vi skulle komme dertil hvor bilen bliver dømt totalt skadet eller den ligger til 65 % skadet i forhold til bilens værdi . . . vil jeg få valget mellem at få lavet bilen, eller få en tilsvarende bil . . . Hvilken jo kan blive svært, da der kun er en foruden min i landet . . . Men de kigger også på hvad jeg ville kunne få udelands . . . smiley


  • #28   17. okt 2017 Lyder som om det kommer til at ende godt.

    En lille sidebemærkning så kan man ved AVOS forsikring på netop veteraner og klassiske biler tegne en såkaldt reservedelsforsikring der netop dækker et ekstra beløb til indkøb af dyre reservedele, eller dele der er tæt på umulige at få.

    Eksempelvis kan jeg fortælle at en original forskærm til en gammel BMW E9 CSL i aluminium nemt kan koste 20-25.000kr så det kan godt svare sig i mange tilfælde smiley


  • #29   18. okt 2017 Veteranbiler må laves uanset prisen, så det burde ikke være nødvendigt smiley
    Men igen, så vil taksator hellere spise skadeslidte af med et antal kroner og så ku sælge resten af bilen til ophug, så de slipper for efterregninger, på forkert farve nuancer og andet.

    Varebiler må også laves op til 90% af deres værdi.


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #30   18. okt 2017 Hov . . . Stop lige en halv . . . Min Bil er slet ikke gammel nok til at være veteranbil endnu, da den er fra 2003 smiley

    Fik af vide af ham der først så på bilen i starten af mit opslag, at de ikke reparere større buler i feks. skærme eller motorhjelm, da de jo skal overholde 2 års garanti for deres arbejde . . . Tilgengæld bruger de i stort omfang brugte reservedele, som de så tager ny pris for, som var det en ny original reservedele . . . Biler som bliver erklæret totalskadet, trækker de registreringsafgiften ud af og sender ud af landet til feks. Polen, hvor bilen så bliver lavet på ny . . . Hvilken jeg så på en bilauktion i Ringsted, hvor Polakker købte totalskadede Politibiler og Motorcykler.


  • #31   18. okt 2017 Har faktisk et billede af en polsk trækker hvis hænger der havde tre politi passater bag i smiley

  • #32   19. okt 2017 Det er ikke værkstedet, men taksator/forsikring/Skat der siger at skaden SKAL gæres op i nye originale dele til at starte med og det er derfor skaderne ofte løber stærkt.
    Når de så finder ud af at skaden er under de 25.000 i nye dele, så begynder taksator at finde priser på alternative dele (uoriginale) og brugte, så forsikringen kan spare et par kroner, og værkstedet så står med døvet med at få skildt en brugt dør ad til maler, eller tilpasse en vind og skæv forskærm, så den passer nogenlunde til den brugte dør og originale kofanger osv. smiley

    Mht. Veteranbiler, så var det mere til dit "heads up" da det som en anden skriver lidt mere er gået over til en tråd hvor du kaster håndklædet i ringen, end hvor du reelt fortæller noget brugbart/sagligt, men blot hvad du tror du har fået fat i som en mand har fortalt dig smiley

    Og som tidligere nævnt, hvorfor får du ikke selv dit eget værksted til at taksere den?
    Det er altså en lækker ting at der ikke er andre der skal pille i ens bil, da du som mekaniker også kender til at nogle biler løber tiden løbsk på og man må bruge en strips, fremfor et nyt skjold osv. for at få tiden og pengene til at hænge sammen, så er det rart at det er dig selv der skruer, der kan vurdere/ved om du er tilfreds med at bundskjoldet hænger i strips, fordi der er 2 ugers ventetid på et nyt og det koster så meget, så bilen ikke kan laves osv. smiley


  • The Shadow
    The Shadow Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #33   19. okt 2017 CAWDY:

    Tro mig . . . Jeg ville da hellere end gerne lave den selv, jeg har jo været udlært mekaniker i 30 år i år, så jeg ved nok liddddt om mekanik og biler, men da jeg arbejder som Mekaniker Faglærer på en skole, har jeg jo ikke den mulighed at kunne gå til mester og få takseret bilen der, samt gøre brug af forsikringen . . . Men hvis det skulle kommer dertil hvor det hele bare bliver noget lort . . . Laver jeg den selv . . . Der er to lærlinge der hellere end gerne vil hjælpe mig og min kollega faglære er Smed . . . Sååååå . . . Det ville sgu ikke kunne gå helt galt smiley

    Heads uppen er ment som . . . At man skal lige tænke sig om inden man vælger at købe en special bil, det er fedt så længe bilen bare shiner og brøler derudaf . . . Men når uheldet først er ude . . . Er det ikke så nemt at få reservedele, specielt ikke hvis bilen ikke har været interesseret i lille Danmark . . . Den tidlige ejer havde feks. måtte køre til Hamborg for at få bilen serviceret hos Infiniti, da Nissan værkstederne ikke kan eller nok nærmere vil lave sådan en bil . . . På trods af at det er en Nissan Skyline 350GT, bare med et andet emblem, da Nissan ville ind på det Amerikanske markede for luxsus biler.

    I Japan går min INFINITI G35 under navnet NISSAN SKYLINE 350 GT

    INFINITI G35 var jo bygget til det Amerikanske markede

    https://www.youtube.com/watch?v=TSE1FDk-7g8


  • #34   19. okt 2017 Cawdy jep indregistrerede veteraner, men en klassiker / youngtimer eller veteran som er daily driver hører ikke under de regler, og i de tilfælde er den god at have smiley

  • #35   19. okt 2017 RUH:
    Ja se der er igen en ting der kan tolkes som fjerne og de 5 høns, da Veteran/klassiker osv. begreberne er så forskellige fra mand til mand og om du snakker med skat eller forsikring, eller skal til veteranbils træf, for rigtige veteranbiler er fra før verdenskrigen (den første!) for at være helt korrekt smiley
    Men ja en bil der er både synet og forsikret som veteranbil under gældende regler med stilstand, aflåst garage og kun brug ved særlige lejligheder osv. smiley


  • #36   19. okt 2017 Cawdy: Nemmerlig smiley

Kommentér på:
En lille Heads up, til dem der ønsker at eje en special / Sjælden bil.

Annonce