4.941 visninger
|
Oprettet:
Nye bremseskiver modtaget som er smurt ind i olie {{forumTopicSubject}}
Hej vil lige hører om skiverne skal affedtes med bremserens inden montering
nov 2010
Følgere: 3 Biler: 2 Emner: 52 Svar: 988
okt 2005
Følger: 26 Følgere: 26 Biler: 10 Emner: 62 Svar: 1.577
okt 2016
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
mar 2006
Følger: 67 Følgere: 80 Biler: 6 Emner: 298 Svar: 6.609
dec 2010
Følger: 32 Følgere: 42 Biler: 2 Emner: 23 Svar: 3.841
okt 2016
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
Du er sikker på du ved hvad du laver?
okt 2016
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
Hvordan ved du hvem producenten er?
okt 2016
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
okt 2016
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
De eneste du kan kontakte er sælger og importør, ikke producenten.
okt 2016
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
Bremsepasta til gliderne.
Kobber/alu fedt til nav.
Og gør nu de nav ordentlig rene inden montering ellers kan du ligeså godt lade være.
sep 2005
Følger: 59 Følgere: 217 Biler: 4 Emner: 329 Svar: 6.573
Mange putter dog et tyndt lag maling på i dag, bla.a Hella på deres stumper, men igen det er helt normalt.
Køb en bremserens, eller brug noget fortynder og sørg for de er helt rene før de kommer i kontakt med bremseklodserne.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
vil lige sige til tvivlere at jeg har synet over 50 biler
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Hvis klodserne bliver for hårde går det både ud over bremseevnen og giver større varmeudvikling.
At du har synet X antal biler viser kun, at de har bremset nogenlunde ens på de pågældende aksler, men intet om hvordan klodser og skiver så ud.
Bremserens/rensebenzin og total affedtning. Så spiller det.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
mht varmen ved jeg ikke lige hvor du har det fra fra som jeg forstår mener du at jeg ville have en dårligere bremse evne
det kan jeg ikke se logikken i da den energi som bilen har bliver omsat til varme når man bremse og dårligere bremse evne vil så give mindre varme
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Selvom det efterhånden er en menneskealder siden jeg var lærling og blev sendt på diverse kurser, er ikke alt blevet begravet i kalken.
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
Og så har man med den udtalelse ikke lavet nogen undersøgelser af om bilen bremsede på en kortere distance end hvis skiverne var gjort rene, så postulatet står uimodsagt!
okt 2016
Følger: 2 Emner: 15 Svar: 89
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
Giver du det ikke fedt ruster det med rystende bremser som resultat.
jul 2017
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 4 Svar: 622
hmm så må der godt nok køre mange biler rundt der ryster i bremser...
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
Jeg har altid og bliver ved med at smøre navet med et tyndt lag kobberfedt.
Har set utallige nav/skiver som var håbløse at skille ad fordi skidtet var rustet sammen, den sidste jeg lavede måtte der en aftrækker til at få skiven af, rust mellem nav og Skive vil give rystende bremser.
Men jeg har nok bare været heldig i de små 20 år jeg har rodet med biler, motorcykler og alt muligt andet. Så hvad ved jeg
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
Jeg fik også altid afvide i min læretid at man ikke måtte smøre mellem skive og nav. Fordi så kan skiven ikke komme af med varmen.
Den teori giver bare ikke rigtig mening, når så bilen skal have skiftet skiver 4 år senere, hvor der bare er rust imellem skive og nav istedet. Rust er umiddelbart heller ikke en speciel god varmeleder.
Jeg smører altid med en tynd olie mellem skive og nav.
Bruger ikke kobberfedt på værkstedet. Det er forældet.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
Det gør det kun nemmere for dig selv, hvis du en dag skal have skiven af igen, og skifte hjulleje eller ankerplade eller lignende.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
Bare rolig, du skal nok få fingrene i nogle biler hvor der både skal hamres, bankes og skæres for at få skiverne af.
Jeg siger ikke at en smule olie vil få alle skiver til bare at kunne pilles af uden problemer, men det gør det hvertfald ikke værre.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
Du kommer nok også til at opleve gamle biler hvor intet er smurt op og tæt på umuligt at skille ad, det hedder erfaring.
Du gør bare som du har lært, du skruer ikke i mine biler alligevel, og du kan være helt sikker på jeg også fortsætter som jeg plejer.
feb 2011
Følgere: 6 Biler: 2 Emner: 6 Svar: 1.667
Kobberfedt er vel ikke forældet er der ikke noget arbejdsmiljø der gør at værkstederne er gået over til alufedt/antisieze. og ellers bremsepasta til de bevægelige dele.
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 13 Biler: 2 Emner: 43 Svar: 2.271
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 12 Biler: 4 Emner: 9 Svar: 1.362
dec 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 861
Især hvis den har været igennem mudder og saltvand "til knæene". Du kan bande på, at de skiver sidder fast. MERE end fast.
Et par solide klap med en mukkert flyttede bilen sidelæns, men ikke skiven.
Måtte skære en slids ned i skiven og banke en mejsel ned i denne, så gabet blev en brøkdel større. Mukkert igen igen. Til sidst knækkede skiven af de mange slag, men resten sad uhjælpeligt fast. Varme gav ikke noget, men en slidse mere og en ekstra mejsel. SÅ gav den sig langt om længe.
Nogle dage hader jeg bare biler.
dec 2013
Følgere: 6 Emner: 33 Svar: 2.416
nov 2009
Følger: 70 Følgere: 586 Annoncer: 1 Emner: 562 Svar: 15.510
Nye bremseskiver modtaget som er smurt ind i olie