{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Tor O
Tor O
Følger: 2 Emner: 5 Svar: 41

Nye bremseskiver modtaget som er smurt ind i olie {{forumTopicSubject}}

Hej vil lige hører om skiverne skal affedtes med bremserens inden montering

Kommentarer på:  Nye bremseskiver modtaget som er smurt ind i olie
  • #2   11. okt Altid..

• #3   11. okt ja sku da. det for de ikke ruster når de ligger på lager et sted.

• Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

#4   11. okt Ok tak for hjælpen ??

• #6   11. okt Hvad er det for noget vrøvl, det de er smurt ind i kaldes flydende ABS og skal blive på skiverne

• #7   11. okt nu skal du ikke også vende bremseklodserne forkert

• #8   11. okt Ja ellers så begynder de at ryge i en periode

mine fredo skiver ryg slet ikke da jeg monteret dem (troede der var ild i bilen)

Fik åbenbart ikke alt renset af.

• Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

#9   11. okt Thomas K har skiftet før så bare rolig. Har nu aldrig modtaget skiver før som var smurt ind i olie så ville lige være sikker på at de skulle affedtes

• #10   11. okt Hvis de er smurt i olie skal de selvfølgelig affedtes, olie på en skive er bandlyst, men mange skiver er ikke smurt med fedt og behøver derfor ikke affedtes eller renses af.
    Du er sikker på du ved hvad du laver?

• Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

#11   11. okt Allan Kolding med hensyn til udskiftning af klodser og skiver så Ja. Har bare aldrig modtaget skiver som var smurt ind i en tynd lag olie men tror lige jeg kontakter producenten i morgen.

• #12   11. okt Hvad er du i tvivle om???
    De skal bare affedtes. Så er der ingen forskel om på skiverne. Så skal monteres på samme måde.

Husk at gør navet og åget ren og smurt det rigtig op.

• #13   11. okt Hvad vil du så spørge producenten om?
    Hvordan ved du hvem producenten er?

• Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

#14   11. okt Det er de bagerste skiver med et leje i og de kan kun vende på en måde. Bruger kun silikone fedt til glider og bolte til kaliberen og en lille smule lejefedt inden montering skader nok ikke, var bare i tvivl om det var en beskyttelse hinde som skulle være på skiverne eller om de skulle affedtes først, og det har jeg så fået bekræftet at det skal de. Var jo lige det jeg spurgte om og har fået svar på spørgsmålet. Tak for hjælpen. Dejlig med en side hvor folk kan dele deres viden med andre ??

• Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

#15   11. okt Allan Kolding R det står ligesom på kassen som jeg modtog skiverne i men det er irrelevant da jeg har fået svar på spørgsmålet

• #16   11. okt Det er sandsynligvis ikke producenten som står nævnt på kassen, det er importøren eller navnet på mærket, PRODUCENTEN er en fabrik i udlandet du ikke kan ringe til osv. De producerer sikkert i flere kvaliteter og til flere forskellige mærker.
    De eneste du kan kontakte er sælger og importør, ikke producenten.

• Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

#17   11. okt Ligegyldig for det var ikke spørgsmålet men om de skulle affedtes. Du må finde en anden at diskuter med da jeg vil se at komme videre..... god aften

• #18   11. okt Du skal hverken bruge lejefedt eller silikonefedt.
    Bremsepasta til gliderne.
    Kobber/alu fedt til nav.
    Og gør nu de nav ordentlig rene inden montering ellers kan du ligeså godt lade være.

• #19   11. okt Tor O det er helt normalt, det gør man for at de ikke anløber (ruster) mens de ligger på lager.
    Mange putter dog et tyndt lag maling på i dag, bla.a Hella på deres stumper, men igen det er helt normalt.
    Køb en bremserens, eller brug noget fortynder og sørg for de er helt rene før de kommer i kontakt med bremseklodserne.

• #20   11. okt det er lige meget om du renser af eller ej jeg renser dem aldrig det brænder alligevel af på en lang opbremsning
    vil lige sige til tvivlere at jeg har synet over 50 biler

• Allan R
    Allan R Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 572
    #21   12. okt Nej, det er bestemt ikke lige meget med afrensning, da det kan brænde fast i belægningen på klodserne og ændre deres hårdhed.
    Hvis klodserne bliver for hårde går det både ud over bremseevnen og giver større varmeudvikling.
    At du har synet X antal biler viser kun, at de har bremset nogenlunde ens på de pågældende aksler, men intet om hvordan klodser og skiver så ud.

Bremserens/rensebenzin og total affedtning. Så spiller det.

• #22   12. okt ja vidste godt jeg ville blive belært fint nok men min erfaring viser mig at det ikke betyder noget flere af de omtalte biler har jeg selv kørt bremserne færdige i uden nogle af de problemer som du omtaler
    mht varmen ved jeg ikke lige hvor du har det fra fra som jeg forstår mener du at jeg ville have en dårligere bremse evne
    det kan jeg ikke se logikken i da den energi som bilen har bliver omsat til varme når man bremse og dårligere bremse evne vil så give mindre varme

• Allan R
    Allan R Tilmeldt:
    dec 2007

Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 572
    #23   12. okt Hvorfor tror du de fleste fabrikater fraråder voldsomme opbremsninger de første 100 - 200 km? Hvis du bremser meget hårdt, vil der komme en glasagtig belægning på klodserne. Den giver større varmeudvikling og nedsat bremseevne på samme måde, som hvis du kører stål mod stål. Varmeudviklingen er enorm, men det bremser ikke specielt godt, vel?
    Selvom det efterhånden er en menneskealder siden jeg var lærling og blev sendt på diverse kurser, er ikke alt blevet begravet i kalken.

• #24   12. okt Har oplevet flere voldtage deres bremser på forskellige måder, de blev ikke bedre af det, tværtimod, knaldhård pedal men ingen bremseeffekt osv!

Og så har man med den udtalelse ikke lavet nogen undersøgelser af om bilen bremsede på en kortere distance end hvis skiverne var gjort rene, så postulatet står uimodsagt!

• Tor O
    Tor O Tilmeldt:
    okt 2016

#25   12. okt Allan Kolding R er det noget du har været ude for

• #26   12. okt Jeg har skiftet bremser på diverse biler og så har ejer/bruger ødelagt dem ved at bremse hårdt gentagne gange fra høj hastighed eller lignende. Er det det du mener?

Kommentér på:
Nye bremseskiver modtaget som er smurt ind i olie