{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
664 visninger | Oprettet:

KRAFTIGT LYS {{forumTopicSubject}}

er jeg den eneste der har bemærket at mange nye Mercedes biler ( mest dem med 2x lys i hver side ) blænder rigtig meget både som modkørende og som bagved kørende ?

hvordan kan den godkendes med de lygter ?

Kommentarer på:  KRAFTIGT LYS
  • #1   12. okt Det kan vel godkendes når grænsen ved 430.000 CD overskrides

• #2   12. okt Ja, det blænder ekstremt meget, desværre.

• #3   12. okt Også DRL lyset på de første w212 modeller blænder meget, hvor andre slet ikke blænder. Min blænder for vildt og har kigget bag, der er ingen justerings skrue :|

• #4   12. okt Det var det samme dengang Opel Insignia udkom. Noget værre lort som alle blev blændet af.

• #5   12. okt Også må vi ikke montere ulovlig led/xenon når de lovlige også blænder alligevel

• #6   12. okt Ingen ting forhold til NISSAN QUASQAI

• #7   12. okt Samtlige faceliftet quasqai med Xenon blænder
    Ved der er mange der blinker af mig i firma A6'eren, den blænder ned for bilen foran eller modkørende men beholder langlyset tændt rundt om
    Jeg ved ikke selv om det blænder men det burde det ikke, dog er der mange der blinker tilbage om det blot er fordi der er meget lys eller om det blænder ved jeg ikke

• #8   12. okt #3
    har du prøvet at få en tester på den, for at få led kørelyset til at gå ned på halv styrke, når nærlyset er tændt, for de skal jo gå ned på halv styrke eller slukke helt.

På NISSAN QUASQAI og OPEL INSIGNIA, der er problemet at led kørelyset sider lige ved siden af xenon lyset, og de 2 hidser hinanden op så det synes at de blænder, som de jo også gør med det ekstra lys inden for et lille område, og så er de fleste ikke kodet rigtig så lysstyrken går på halv med nærlyset tændt.

Mercedes med dual xenon har også dual led kørelys i forlygten, plus led kørelys i kofangeren, som Mercedes heller ikke har formået at kode rigtig i starten, men det ser ud til at de har fået styr på det.

• #9   12. okt Nope Daniel har jeg ikke men det skal jeg nok hellere få gjort

• #10   12. okt Ej Daniel C, det er noget fis det du skriver. Opel insignia har boostet xenon ballaster, og dynamisk fjernlys skjold, som blandt andet hæver sig en smule ved motorvejskørsel.
    Nissan qasqai har BI-LED som er monteret højt, og derfor blænder en smule mere end andre biler. Desuden bruger de projektører med en ret vild regnbue effekt. Men ja, de blænder tit - utroligt at de er blevet godkendt.

Mercedes E klasse med 4 'øjne' er full adaptive LED (model w212). 4 projektører til nærlys, og de yderste virker som fjernlys også.
    I auto mode, virker de næsten som matrix led lygter. Grunden til at folk bliver blændet af dem på en mørk landevej er at systemet skal bruge modlys for at slukke/justere de dioder der blænder modkørende (altså, man kører med fjernlys hele tiden), selv når man kører direkte bag en anden bil, vil lygterne lave fjernlys rundt om den foran kørende.

• #11   12. okt #10
    Det må du om, men Led kørelyset var fortsat ikke indstillet korrekt på de gamle modeller og lokationen ved siden af nærlyset hidser fortsat lyset op

• #12   13. okt Daniel, kørelyset blænder jo netop ned når du tænder nærlyset? Hvad mener du med at det hidser hinanden op?

• #13   14. okt Det er jo langt fra alle biler der blænder LED kørelyset ned eller i hvert fald ikke nok.
    Candle tallet bliver støre inden for et koncentreret område, derved får man en spotlight effekt, du kan også se hvad jeg mener hvis du tænder nærlyset på din bil på et mørkt område, her stille du dig så foran den ene lygte, nu falder det lys på jorden til omkring det halve.
    Så derved hidser op, men det kan godt være det er det forkerte ord, men havde ikke lige andre ord ved hånden.

Kommentér på:
KRAFTIGT LYS