{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
469 visninger | Oprettet:

Kristian R
Kristian R
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 6

Første bil? {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg går så småt og kigger efter min første bil

- Jeg har ca 50.000 kr at gøre godt med:)
- SKAL ikke være en sedan eller stationcar
- Søger helst en bil med noget Golf, Corolla udseende.

Nogle biler i kan anbefale?

Kommentarer på:  Første bil?
  • #1   12. okt Der er mange emner om det i forum, måske kan du få lidt inspiration der?

• #2   12. okt Nu er det svært at vide hvordan din økonomi ser ud, og hvad du har råd til pr mrd.
    Men det smarteste ville være at vælge en økonomisk bil, selv om det måske ikke er det fedeste i verdenen, men du vil have et større rådighedsbeløb hver måned til sjov.

Man kunne evt. få finansieret en bil til 150.000 til fornuftig pris pr månede .

Der jeg havde min C1 gav jeg 1200 pr mrd for finansering og 400 kr i serviceaftale, og brugte omkring 1000 kr i benzin (120 km hver dag), og med en forsikring på 5500 pr år (første gang jeg har bilen i mit eget navn)
    samt Ejerafgift på 610 kr årligt.
    Det var ikke den hurtigste bil på havnen, men jeg sparrede en masse penge så jeg også kunne have lejlighed samtidig.

Så kunne man jo sparre op samtidig til en federe bil senere

• #3   12. okt Jeg ville prøve en masse forskellige biler, undersøger forsikringen og tage den derfra..

hvis jeg skulle have en første bil nu, så ville jeg forsøge at skaffe 10.000kr mere og prøve nogle forskellige biler såsom

Civic type R EP3
    BMW E46 coupe 320 (2,2)
    Renault Clio 182

Og jagte den billigste ansvarsforsikring...

• Kristian R
    Kristian R Tilmeldt:
    maj 2015

#4   12. okt Undskyld jeg glemte at nævne at det skal være en 1,6 liter benzin

• #5   12. okt hvorfor skal det det ?

Men så ville jeg kigge efter en Mini One eller en Suzuki swift sport

• Kristian R
    Kristian R Tilmeldt:
    maj 2015

#6   12. okt 1,6 fordi ellers bliver forsikringen for dyr. Benzin fordi jeg regner ikke med at køre de store turer

• #7   12. okt Du ved ikke om forsikringen bliver for dyr, du kan måske forsikre en 2,0 billigere end en 1,6.. det kommer helt an på modellen...

• Kristian R
    Kristian R Tilmeldt:
    maj 2015

#8   12. okt Men også med hensyn til benzin økonomi

• #9   12. okt Kristian, du kan ikke stille det op så firkantet, der findes 1,6 som går 10km/l og så findes der nogle der får 15km/l...

Hvad er dit månedlige budget til forsikring, brændstof, reparationer og grøn afgift ?

Hvor mange km kommer du til at køre om året ? Og kan du selv skrue bil, eller kender nogen der kan, eller SKAL den forbi mekanikeren hver gang,..

• #10   12. okt En Civic fra 2006-> er en super bil
    Fiesta. Astra. Er alternativer. Mazda 3 er nede i pris men rust er et problem.
    Det svært at finde en pæn G4 og G5 er da en mulighed men igen er rust et problem. Som alternativ kan man finde en A3 som er en fed vogn.

• #12   12. okt Swift Sport er en fin bil. Eller måske en Mitsubishi Colt CZT.

• #13   12. okt Køb en Aygo eller en af de andre søskende modeller Det er en super første gangs bil og det billigste allround valg generelt. Meget få værksteds besøg og kvikkere end så meget andet du finder til det budget. Det er en dødsyg og intetsigende bil, men det køre bare, og koster ingen ting at holde kørende. Til 50.000, så har de også lidt det største værditab, resten vil være 5-10.000/år Og man kan altid komme af med dem igen.

Hvis det skal være lidt sjovere så find noget ældre Civic eller Corolla. Eller hvis det skal være dødsygt, men med komfort så noget VW

• #14   12. okt bl a Kia har finansiringstilbud hvor der også er 3 års billig forsikring med

• #15   13. okt Honda civic ep2. så får du en 1,6 japs der sjællendt fejler noget.

Er godtnok mere fan af ep3. Men som ny startet billist skal man ikke ud i en type R med 200hk .

Kommentér på:
Første bil?