{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.568 visninger | Oprettet:

Otto Brande T
Otto Brande T
Tilmeldt:
18. okt 2017
Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2

BMW 316i e46 {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg står og skal til at importere en Bmw 316i hjem fra Tyskland af. Jeg har bare et problem.

Skal jeg vælge en med automatgear eller manuel ?

Det jeg er bange for ved en automatgear er at den f.eks. når man køre 50 km/t og træder speederen i bund, at den så ikke geare ned og giver det dejlige ryg smiley Kort og godt om der er nok kræft i sådan en smiley
(115 h)

På forhånd tak
Mvh. Otto Teichert


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  BMW 316i e46
  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #1   18. okt 2017 Dejlige ryk i en 316?!
    Det sker hverken med manuel eller aut modellen! smiley

    Men når det er en 3 serie, og især den lille motor, så ville jeg gå efter en manuel


  • #2   18. okt 2017 Ville altid vælge aut gear hvis du kan få en rigtig automatgearkasse smiley Det er altså rart ikke at skulle skifte gear, især i by/kø-kørsel

  • #4   18. okt 2017 du bliver hurtigt meget træt af en 1.6 motor.. gå efter en is eller en 2.0

  • #5   18. okt 2017 Hmm fornemmer et kommende indlæg : "Chipstuning af e46 316"...

    Der er intet ryk i sådan en. Hvis jeg skulle importere ville vælge noget der er populært og nemt at komme af med igen. Fx en med lidt mere motor i.


  • #6   18. okt 2017 Det kan ikke svare sig at impotere en 316i
    bilen er desuden rigtig sløv alt for tung til den lille motor.
    vælg som minimum en 2.0 du får så meget mere bil for pengene.
    og så ville jeg til hver en tid vælge den manuelle gearkasse.


  • #7   18. okt 2017 en BMW E36 og frem rykker ikke medmindre den har 200hk, de er simpelthen for tunge...

  • #8   18. okt 2017 Ja, hold dig fra import medmindre det er større motorer, og med alt udstyr. Det kan ikke gå ellers, hvis overhovedet. Se forskellen i pris på en 316i og en 330i.

  • #9   18. okt 2017 hvad så hvis vi snakker om en Bmw 330i SE. Sidder og kigger på www.mobile.de og der kan jeg finde den. Men nu har jeg det problem at jeg synes de har kørt for meget.

    Er 250 tusinde km for meget for en benzin bil ?


  • #10   18. okt 2017 Undersøg lige forsikringen først...

  • #11   18. okt 2017 nej ikke så.længe den har været passet

  • #12   18. okt 2017 Jeg mener selv at BMW's skift er for tungt at bruge... Automatgear gør det ret fint i bmw efter min mening. Men en 316 (1.9) er ofte betegnet som sløv. Motormæssigt er de ret stabile dog kan BMW'er sjældent holde til mere end 300.000km ifølge salgs annoncer, der har de alle fået skiftet motor.

    Fordelen ved at hente i Tyskland er kun udstyr. Intet andet og de billige modeller har sjældent ret meget udstyr..
    Fartpilot, klimaanlæg. Elspejle med varme. Autonedblændende spejle og elruder er et absolut minimum.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #13   18. okt 2017 316i til 330i er jo nærmest som nat og dag angående ydelse.
    330 har en virkelig lækker motor, og de rykker fint. Men som Mirza skriver, så skal du tjekke hvad forsikringen siger inden, da den kan være rigtig dyr for en ung at forsikre.
    320/323/325/328 er alle til at forsikre for fornuftige penge, 323, 325 og 328 har alle en 2,5liters motor, så den kommer "naturligvis" til at koste lidt mere om året end 320éren.

    Ang km, så har jeg haft en del 300.000+km biler, kun den ene hvor motoren havde været skiftet (Jeg skiftede) Og det var på en den røde bil jeg har oprettet herinde, som tidligere ejere havde kørt lidt street drift osv i.
    De andre har haft en pæn service bog, og en masse regninger på hvad der ellers har været udført på dem, så hvis du finder dig en bil, så er service bog "vigtig" men endnu bedre ville være, at alle regningerne på det også følger med, da mange snyder med servicebøger, da ingen gider tjekke om op lortet..


  • #14   18. okt 2017 Mange tak for svarende alle sammen smiley

Kommentér på:
BMW 316i e46

Annonce