{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Saab 9-3 2.0T
  • #1   18. okt 2017 hvilken årgang.. ?

  • #2   18. okt 2017 2002

  • #3   18. okt 2017 Vær opmærksom på speedometeret smiley

    Rust i bagskærme er meget udbredt. Mekanisk er de ret godt kørende, de sene modeller med T7 motor har lidt svagere stempler og skal være opgraderet til nyeste olie udluftningskit, men det er de normalt også.
    Ud over det, så kører det evigt, mekanisk smiley Min har trillet 525.000km, jeg har kørt ~150.000km af dem, og gjort så godt som intet (Virkelig intet) for at få den til det.


  • #4   18. okt 2017 Tak for super info smiley Hvordan kan jeg se at den er med T7 motor?

  • #5   18. okt 2017 En 2002, dvs. en "OG" Old Generation 9-3. Det er grundlæggende samme model som den nye model Saab 900, dog med mange mekaniske forbedringer, og i form af et facelift og lidt på sikkerheden.

    OG 9-3 findes med 150, 170, 185 , og 200 HK turbomotorer. De tre første er grundlæggende samme 2,0 liters motor men med forskellige styreprogrammer, så de kan alle chippes til ca 220 HK hvis man ønsker det. 200 HK-motoren er fra Aero-modellen, som har en lidt større turbo,og denne kan chippes til ca. 250 HK. Endelig findes der en 2,3 liters turbomotor med 230 HK, dette er Viggen-modellen, som er yderst sjælden.

    Det er alt i alt en fin bil til pengene, omend den føles meget gammeldags, i forhold til andre biler fra 2002. Affjedringen er som standard også meget blød, og hvis den skal tunes, så bør man næsten opgradere den.


  • #6   18. okt 2017 En T5 motor har som regel et rødt ventildæksel, altså et rødt "låg" i motorrummet. En T7 har et sort.

Kommentér på:
Saab 9-3 2.0T

Annonce