1.373 visninger
|
Oprettet:
Saab 9-3 2.0T {{forumTopicSubject}}
Hvad skal man være opmærksom på på sådan en?
Fejl og rust?
Hvad er forskellen på 150 og 200hk begge 2.0 Turbo?
apr 2005
Følger: 41 Følgere: 112 Biler: 9 Emner: 147 Svar: 2.810
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 225 Svar: 1.861
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 19 Biler: 8 Emner: 5 Svar: 337
Rust i bagskærme er meget udbredt. Mekanisk er de ret godt kørende, de sene modeller med T7 motor har lidt svagere stempler og skal være opgraderet til nyeste olie udluftningskit, men det er de normalt også.
Ud over det, så kører det evigt, mekanisk Min har trillet 525.000km, jeg har kørt ~150.000km af dem, og gjort så godt som intet (Virkelig intet) for at få den til det.
aug 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Emner: 225 Svar: 1.861
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.066
OG 9-3 findes med 150, 170, 185 , og 200 HK turbomotorer. De tre første er grundlæggende samme 2,0 liters motor men med forskellige styreprogrammer, så de kan alle chippes til ca 220 HK hvis man ønsker det. 200 HK-motoren er fra Aero-modellen, som har en lidt større turbo,og denne kan chippes til ca. 250 HK. Endelig findes der en 2,3 liters turbomotor med 230 HK, dette er Viggen-modellen, som er yderst sjælden.
Det er alt i alt en fin bil til pengene, omend den føles meget gammeldags, i forhold til andre biler fra 2002. Affjedringen er som standard også meget blød, og hvis den skal tunes, så bør man næsten opgradere den.
jul 2008
Følger: 27 Følgere: 25 Biler: 1 Emner: 351 Svar: 6.066
Saab 9-3 2.0T