{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.221 visninger | Oprettet:

Nanna Louise J
Nanna Louise J
Tilmeldt:
21. okt 2017
Følger: 10 Emner: 1 Svar: 7

Ny Brugt bil men økonomisk udfordret! {{forumTopicSubject}}

Hej håber nogle evt vil give et råd eller evt nogle nye muligheder som vi ikke selv kan se.
Vi bor i Nordjylland.

Situation er den at mig og min forlovede står og skal skifte bil.
Lige nu har vi en ToyoToyota carina e 2.0 Benzin men da den er alt for dyr og køre i skal vi have en anden bil.
Da vi begge 2 er registreret i RKI kan vi ikke låne pengene til bilen hverken i banken eller hos finansierings selskaberne selvom vi selvfølgelig betaler til gælden i RKI.
Men da vi begge er på arbejdsmarkedet og egentlig har en sund og fornuftig økonomi og har muligheden for afdrage omkring de 2000 kr om måneden ville det selvfølgelig være en mulighed men ikke i dagens Danmark da ingen vil hjælpe når man står i RKI så hvad kan man dog gøre i vores situation.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Brugt bil men økonomisk udfordret!
  • #1   21. okt 2017 Behold den bil i har..
    Den kører ikke langt men i behøver ingen penge til udbetaling osv osv osv..I får ingen penge for sådan en gammel, men driftsikker øse..
    Hvid den ikke er for rusten, så kører den nok indtil økonomien ser bedre ud.
    Betal jeres gæld og spar op.. derefter køber I anden bil..
    Hvis i køber en anden bil så kan den jo også godt koste mange penge..
    Skriv evt hvad der ska laves på bilen så kan vi rådgive jer..
    Misligholdt gæld og så fogælde sig yderligere vidner om manglende overblik..
    Få evt nogen til at rådgive jer økonomisk..


  • #2   21. okt 2017 Chris c dette er ikke en mulighed da en masse på bilen efterhånden skal laves.

  • #3   21. okt 2017 Hvis du betaler hvad du skylder bliver du slettet i RKI, og hele meningen er jo at du ikke skal kunne optage nye lån når de gamle er misvedligeholdt.
    Ellers må i jo spare op, der findes selskaber der låner ud selv om man er i RKI men renten plejer at være ublu.


  • #4   21. okt 2017 Brug de 2000 kroner om måneden til afbetaling af jeres gæld, og køb så en bil når gælden er afviklet.

    Find evt en der har en mindre bil der vil bytte lige over med jeres Carina, men på den anden side : Hvis i står i RKI er der vel udlæg i Carinaen således at den ikke kan sælges ?


  • #5   21. okt 2017 Bjørn
    Man bliver jo ikke slettet for gælden er helt ude og vi betaler jo afdrag hver måned. Ja det gør der nok dem kender jeg bare ikke?
    Og da situation er rimelig presset er der jo en grund til at vi skal have ny bil nu her så renten må man jo tage med når der ikke kan være anderledes.


  • #6   21. okt 2017 http://www.billigebiler.net/billaan-rki-ingen-hindring/

    Lidt googlesøgning kan give meget godt.

    Prøv selv med "RKI bilforhandler"


  • #7   21. okt 2017 Velkommen i Bilgalleris udgave af "Luksusfælden " smiley



  • #8   21. okt 2017 Nej selvfølgelig bliver man ikke slettet før gælden er betalt, grunden til at i er endt i RKI er jo at noget gæld i har er blevet misvedligeholdt i en sådan grad at jeg gætter forsigtigt på at fogderetten har været inde over, og så vil de fleste bare ikke låne jer penge længere er den ikke.
    Og det næste er så om der er taget udlæg i den bil i har nu, for så må/kan i ikke sælge den.


  • #9   21. okt 2017 Skrot carinaen. Og få et rejsekort. Det der er skruen uden ende.

  • Kompressor Knud
    Kompressor Knud Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    aug 2003

    Følger: 4 Følgere: 65 Biler: 1 Emner: 216 Svar: 5.864
    #10   21. okt 2017 https://langeskov-bilcenter.dk/

  • #11   21. okt 2017 Sorry.. I call a TROLL....

  • #12   21. okt 2017 Køb en gammel nysynet fiesta eller golf til under 10k og håb lortet holder til i kan låne penge til ny øko spand.

  • #13   21. okt 2017 Der er ikke udlæg i bilen..
    Og helt ærligt alle kan komme i denne situation jeg er bare ærlig omkring det..
    Jeg betaler af på det jeg skylder og det gør jeg hele vejen rundt.
    Da jeg bor ude på landet og ikke har mulighed for at undvære bilen bliver jeg jo nød til at finde en løsning..
    Da ingen kender min situation vil jeg gerne at de " dumme kommentarer" forbliver inde i jer selv.
    Jeg blev fyret fra mit arbejde i november sidste år og havde rigtig svært ved at finde et nyt så jeg gik desværre 8 måneder uden en indkomst og da vi så kun havde min kærestes indkomst var det altså svært at få det hele til at hænge sammen..
    Bilen skal have lavet Hjullejer og udstødning og en forrude..
    Og da det er mange penge at kaste i en bil som bare skal skrottes og ikke skal synes igen vil jeg selv mene at det ikke er det rigtige at gøre.
    Nu studere jeg og min kæreste har fast arbejde og har haft det de sidste 8 år så vil jeg mene at min økonomi er stabil da jeg ved jeg også har fået min elevplads.


  • #14   21. okt 2017 Tænkte det nok...En troll...

  • #15   21. okt 2017 Kan udstødningen ikke svejses tæt, hvis ikke den er fuldstændig rådden?
    Hjulleje er ikke forfærdelig dyrt og koster et par hundrede, men forruden er ikke let at fikse


  • #16   21. okt 2017 Hej Kasper
    Da jo men da vi ikke selv kan fikse den så skal den jo til mekaniker og det er rimelig dyrt ??


  • #17   21. okt 2017 Hvor er i fra? Det kan være der er nogle herinde eller i div hjælpegrupper på fb der vil hjælpe smiley At skifte lejer er ikke det værste

  • #18   21. okt 2017 Jeg nægter at tro at man kan komme i RKI allerede som 22 årig.. Jaja, skal nok holde min kæft nu...

  • #19   21. okt 2017 Vi er fra Frederikshavns området..


  • #20   21. okt 2017 en ny c1 eller lign. burde da kunne forrentes til de 2000 i måneden smiley

  • #21   21. okt 2017 Mads ja det er de også men da jeg ikke kan låne så er det ikke en mulighed

  • #22   21. okt 2017 du tager vel ikke et lån? man leaser den vel gennem citroen, og så betaler restgælden ud til sidst smiley

  • #23   21. okt 2017 #18
    kender på 23 år der er røget i... så kan man vel også med 22 år... smiley



  • #24   21. okt 2017 #22
    når du leaser, betaler man ikke af på bilen


  • #25   21. okt 2017 nå for fanden, så har jeg misforstået hvordan det fungere smiley hvad hedder det så der hvor man afdrager på den, og så efter ex 1 år betaler resten ud ? smiley

  • #26   21. okt 2017 Desuden kan man desværre ikke lease det er ihvertfald de færreste selskaber der vil være med til det når man er registreret i RKI.

  • #27   21. okt 2017 Angående leasing havde Peugeot et tilbud på deres 108 aktiv med 1500 kr i udbetaling og 1500 om mdr i 36 mdr smiley Men efter end leasing periode ejer man ikke bilen, men man kan vist godt købe den fri af leasing aftalen
    Dertil kommer selvfølgelig forsikring og de 300 kr i afgift men nu med de nye afgifter ved jeg ikke hvad det kommer til at koste at lease


  • #28   21. okt 2017 TROLL smiley

  • #29   21. okt 2017 Der er stadig ikke opfundet en bil der ikke på et tidspunkt skal have service, og skal repareres, og hvis det gælder en brugt bil, og i intet selv kan lave på den, så regn med 1000 kroner om måneden alene til service og reparationer , hvilket svarer til at den står på værksted 1 time om måneden /12 timer om året , og egentlig ikke ret meget for en ældre /brugt bil .

    Hvis i stadig insisterer på at skabe ny gæld inden den gamle er betalt, så ender i sku´ nok med et livlangt "æres medlemskab " af RKI .





  • #30   21. okt 2017 en hyundai getz er meget billig i drift...
    især 1,1. byt en med jeres egen bil


  • #31   21. okt 2017 Skrot carina'en og smid 4500 efter denne

    https://www.guloggratis.dk/biler/personbiler/ford/fiesta/annonce/38512447-velholdt-koere-super-godt

    Den kører nok et år's tid uden store problemer.


  • #32   21. okt 2017 Nanna Louise : Det er tilladt at være strategisk. Det kunne jo være en mulighed at sørge for at bare den ene af jer kommer ud af RKI i en fart ? Altså bruge alle penge det er muligt på at få den ene af jer ud.
    En anden mulighed er at vente 5 år så er man ude af RKI automatisk.

    Må jeg spørge om i begge har fået rettens ord for i skylder penge, altså har i begge været i fogedretten ? Hvis ikke kan i bede RKI om at fjerne jer med det samme. I skal bare påstå i er uenige i gælden. Det får dem i skylder penge ikke at vide.
    Grunden til at man har den regel er at man hvis man har et CVR nummer kan sætte hvem som helst i RKI... Så kan folk komme ud uden problemer og med det samme.


  • #33   21. okt 2017 Flyt tættere på job/skole.

  • #34   21. okt 2017 Altså hvis din kone er lækker så kan vi da godt finde ud af noget smiley Jeg kan da godt undvære 10 af de store smiley

    Ej pjat smiley
    Spar op en måned eller to, skrot Carinaen , og så har du 6000,- til at købe en anden bil for.
    Og vigtigst af alt, du skriver i kan undvære 2000,- i måneden? Hvorfor fanden så ikke begynde at spare dem op med det samme? Der skal jo ikke noget geni til at regne ud at om 1 år så står der 24.000,- på jeres konto til at købe en nyere og mere økonomisk bil for, eller betale jer fri af RKI.


  • #35   22. okt 2017 Skrot Carinaen, og skaf et rejsekort. Alt andet er uansvarligt og den eneste løsning hvis man vælger at stå som i gør.

  • #36   22. okt 2017 Og i og med du får understøttelse kan du få et uddannelseskort. som koster ca. 1000kr om måneden og transportere dig til og fra dit uddannelsessted.

  • #37   22. okt 2017 ^^ Der står de begge er på arbejdsmarkedet.....

    Holder stadig på Fiestaen ville være det billigest.
    Muligvis den kan rende lidt over et uddannelseskort til 1000kr pr md. men man har så også det mere frihed.

    Er man lidt heldig og der ingen rep. skal til så slipper man billigere.


  • #38   22. okt 2017 Det ville da være for dumt at optage en gæld med høje renter når i nu i forvejen sidder med en gæld til rki, med den indstilling så går det da galt.
    ergo har i ikke pengene og kan i ikke låne pengene, så har i sku nok ikke råd til at eje en bil.
    problemet er jo ikke at man ikke kan låne penge i Danmark, problemet er at folk ikke kan administrere deres økonomi og overforbrug.

    i ligger som i har redt. få betalt gælden,


  • #39   22. okt 2017 smiley

Kommentér på:
Ny Brugt bil men økonomisk udfordret!

Annonce