{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.528 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
15. feb 2013
Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39

Peugeot 208 Olie {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg har en Peugeot 208 som er en smule lav på Olie, men jeg tør sgu ikke bare fylde på... Min kammerat siger man kun kommer meget lidt olie på svarende til en deciliter, det prøvede jeg så men synes ikke det gjorde en dyt forskel når jeg målte olien med pegepinden efterfølgende..

Jeg er bare gået ind på den nærmest Circle K og købe en dunk normal 1L Olie til Benzinbiler til en 130 kr eller hvad det nu kostede.. Er der nogen olier som ikke fungere til bilen? (Nej, jeg er ikke idiot, ved god olie til dieselbiler ikke fungerer)
Skal jeg være bange for at jeg hælder noget forkert i? Og hvor meget skal man hælde i af gangen? Er det korrekt med ca. en deciliter eller skal man blot hælde en halv liter i? Er sgu bange for at jeg kommer til at hælde for meget i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot 208 Olie
  • #1   23. okt 2017 start med en kvart liter, også måler du olien igen..
    Men er det en 1,2 liter du har? så smut forbi peugeot


  • #2   23. okt 2017 du skal da bare fylde lidt i af gangen ind til det passer med max på olie pinden . og et tip gør det om morgen når motoren er hel kold så passer det bedre det du ser på olie pinden . da alt olie er løben ned i bunden . men det kan også gøres når motoren er varm . du skal bare ventet nogen minutter efter motoren er stoppet .og du har vel købt 5/30 eller 5/40 olie ikke ?

  • #3   23. okt 2017 Hvis det er en 1'2er skal der kun ow30 olie på!:)

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #4   23. okt 2017 Olien står ude i bilen, tjekker lige i morgen tidlig mener det var 0/40? Og ja det er en 1,2 liters motor, kan den ikke tåle det?

  • #5   23. okt 2017 Det gør ikke så meget om det er 0w40. Bør sørg for at den næste dunk er 0w30 eller 5w30 smiley

    Og så vær obs på at de motore har haft et ry for at bruge olie, de ska vidst blot software opdateres - se artikel. Snak med din forhandler, evt sørg for at lave en skriftlig reklamation, har du noget på skrift hvis de ikke fikser det med det samme.
    https://fdm.dk/nyheder/2017-10-lille-motor-med-stort-olieforbrug

    Ang at efterfyde olie, så er det meget normat at der fra minimum til maximum på olie pinden går 1-1.25L olie. Så hæld en god sjat på og tjek. Der er altså ikke meget hokus pokus i det smiley


  • #6   24. okt 2017 Vi køre test på vores peugeot 208 lige pt. mht. til det Johnny J skriver. Bare for, at fortælle dig at du skal være opmærksom. Vi har kørt ca 7000-8000km siden sidste service og har fyldt over 3 liter olie på indtil videre.

  • #7   24. okt 2017 Holy fuck smiley 3 LITER????

  • #9   24. okt 2017 det ca en liter per 2500km det en del på en nyer bil der skulle været kørt til .

  • #10   24. okt 2017 lige skiftet olie på min passat tdi idag, den har gået 550.000km nu. og køre 10.000km per olieskift, den hade brugt ned til lige over minimum på pinden på de km . så syns godt nok det meget mange nyer biler bruger . syns tit der nogen der skriver om stor olie forbrug på de nye biler

  • #11   24. okt 2017 Det er heler ikke normalt smiley det er et specifikt problem på netop den motor smiley

  • #12   24. okt 2017 Johnny J
    Fik oplyst ved peugoet at den type motor max må bruge 0,25l pr 1000km. Ja synes det er meget. når man tænker på bilen har rundet 58000km, og er fra 2012/12. Den må være kørt til.
    Fordi jeg ikke kan sige det helt præcise antal l. er da jeg selv har tømt 3l og mine svigerfar har fyldt noget på. Når fruen har været hjemme. Dog ville han skyde på, at han har fyldt 2l på. Så 5l for 7000-8000km. Men det var også bare til info så man kunne holde øje når man har denne type motor.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Emner: 38 Svar: 39
    #13   24. okt 2017 Hej Folkens

    Var ude og tjekke her til morgen, den Olie jeg har liggende i bilen er en 0w40 dunk, kan jeg uden tøven hælde på uden at tage høje for om den på nuværende tidspunkt bruger noget andet? Kan man godt blande de to olier?
    Man skal ikke dræne resten af olien før man hælder nyt på vel? Det er bare at åbne fronten, finde oliedekslet og hælde på?


  • #14   25. okt 2017 Michael det må den jo heller ikke. Det er et problem på de motorer. Se linket længere oppe. Så vidt jeg husker bliver det Fixet med en software opdatering.

    Jonas - tjek om den overholde API standarderne. Det kan du finde i din manual.

    Hvis ikke dem passer så fyld ikke mere på - hvis du skal vise dunken til din forhandler. Ellers bruger du bare resten ;). Men selvom den etr foreskrevet 0w30 så må den godt køre 0w40. Men vælg 0w30 efterfølgende.


  • #15   25. okt 2017 Hvis den bruger så meget og service er overholdt så kør tiæ Peugeot også laver de nogle målinger på olie forbrug og hvis det er for stort for du bare en ny motor uden beregning smiley

  • #16   25. okt 2017 det kommer vel an på om alle eftersyn service og det . er fortage ved peugeot. vis de skal dække noget ikke

  • #17   25. okt 2017 Det kræves, at alle service er overholdt efter peugeot forskrifterne, og er udført på et aut. værksted. Derudover må bilen ikke være over 5 år gammel, og kørt mere end 150.000 mht. evt. motor skift.

  • #18   25. okt 2017 Der er motor garanti til 200.000 hvis Servive er overholdt

  • #19   26. okt 2017 Synes de snakkede om 5 år eller under 150.00 mht. til det med motorskift.

    Samtidig yder importøren kulance i op til fem år eller 150.000 km, forudsat at bilen er serviceret efter fabrikkens forskrifter.
    Det står endda i FDM.


  • Rikke A
    Rikke A Tilmeldt:
    nov 2019

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #20   4. nov 2019 Problemet med olieforbrug er også katalysatoren, som ofte går når bilen bruger for meget olie. Det kunne ellers have været en dejlig bil.
    Kan læse nogle også har været heldige at få det dækket af pegeaut. Jeg har ikke været så heldig. Mht olie jeg fylder 1-11/2 l på hver1000 km på min 5 år gl. bil det vigtigste er den ikke løber tør. Tjek hellere en gang for meget.????


Kommentér på:
Peugeot 208 Olie

Annonce