{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der kan hjælpe med hvem der får skylden
  • #1   28. okt 2017 Det gør du, for du skal orientere dig bagud, inden du foretager et sving ( vognbaneskift) . Du kan godt sammenligne det med at det heller ikke er lovligt at køre en cyklist ned, når du svinger til højre .

  • #2   28. okt 2017 Den er svær... for du skal orientere dig før du drejer, men du viser samtidig også at du drejer, hvor modparten laver en så dum handling at overhale dig, idet du drejer... men du skal nok regne med at få størsteparten af skylden...

  • #3   28. okt 2017 Modparten siger at jeg ik blinker

  • #4   28. okt 2017 Uanset om du blinker eller ej, er det dig der skal orientere dig - især hvis ulykken er sket et sted hvor der ikke er overhalingsforbud .

    Du slipper ikke - du har helt klart skylden . http://www.hvu.dk/SiteCollectionDocuments/Billisters_orientering_ved_venstresving.pdf


  • #5   28. okt 2017 Jeg tror ikke helt, at jeg forstår situationen. Du siger, at du skal dreje til venstre, men så må man jo formode at du holder helt til venstre, så der er vel ingen vognbane til at overhale på i venstre side?

  • #6   28. okt 2017 #5
    Har du aldrig hørt om modkørende trafik ?


  • #7   28. okt 2017 Måske du skulle læse efter

    BAGFRA KOMMNEDE


  • #9   28. okt 2017 #6

    Men modkørende trafik overhaler da ikke i sådan en situation - Hvad skulle de lave i hans vognbane? De kan da højst køre forbi.... Om det så er det der menes, det kan da være smiley

    Hvis han holder for at dreje til venstre på en større vej til en mindre og det er en modkørende han rammer, så giver det jo sig selv at det er ham der drejer som har skylden..?

    Når man skal svinge til venstre, så skal man jo holde så langt til venstre som muligt.. At den bagfra kommende så ikke rigtigt fanger den må være en uskarp billist. Om der er blink eller ej. Specielt hvis bilen holder stille eller næsten helt stille.


  • #10   28. okt 2017 vil mene det er halvt og halvt skade. har en ven der har været igennem det samme . og det blev dømt halv skade dengang

  • #11   28. okt 2017 syntes det er meget forskellig hvad der sker i sådanne sager,

    havde en arbejdskolega, der gjorde helt det samme, han fik skylden 100%.

    en af dem jeg gik på teknisk skole,
    Han gjorde det samme, der fik modparten skylden

    men der må være en standart på sådanne uheld


  • #12   28. okt 2017 det må der også være. men det svinger vel lidt hvordan det forgår, og hvor tidligt den bagfrakommen har lagt ud til overhalinger . men det en hel del år siden det skete for ham jeg kender ,så regler kan jo været ændret .

  • #14   28. okt 2017 Det kommer helt an på hvordan det er forløbet samt hvordan vejen ser ud - og om du har blinket (modpart påstår jo at du ikke har)
    På side 8 i dette link står der nogle forskellige situationer og hvordan skylden fordeles www.forsikringogpension.dk/Documents/Webpjecer/Bilen_og_forsikring.pdf - Samme stil som den der linkes til i #8
    Der er også mere at læse på dette link http://www.forsikringogpension.dk/forsikring/bil-motor/Sider/bil-og-motor.aspx


  • #15   28. okt 2017 den er lidt tricky

    for man må heller ikke overhale før en sidevej hvis jeg husker helt rigtigt

    men hvis forsikringen er lidt forstående så burde det være hende der skal æde den her

    hvis det kan overbevise dig lidt så får du historien om et sammenstød jeg havde med højre vigepligt

    kommer ned til et T kryds med højre vigepligt,20 meter før ser jeg til venstre en bil som skal holde for mig, på min højre side har jeg en cykellist, jeg har mit fokus på ham og hvad der ellers kommer til højre, jeg kører frem (i netop det kryds skal jeg helt over og dække hendes vejbane af for at orientere mig, så det gør jeg, da der så ikke er noget til højre så sætter jeg så småt i gang, hende møgsoen til venstre gad så ikke vente på det havde nær påkørt den cykellist, jeg har jo sat i gang og kører ind i siden på hendes bil med omkring 10 km/t og skader bilen for 30 klik

    hun fik hele skylden for sammenstødet, da jeg spurgte herinde så mente folk at det kun kunne være min skyld


  • #16   28. okt 2017 Hej
    påstand mod påstand = Køb dask kameraer både til for og bag og den slags som også optager kliklyde fra blinkhøjttaleren.
    MVH KP


  • DisConFlubberated
    VIP
    DisConFlubberated Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 49 Følgere: 67 Biler: 2 Emner: 46 Svar: 5.743
    #17   28. okt 2017 Den er svær. Men så vidt jeg husker siger færdselsloven at man skal orientere sig i alle retninger inden man drejer, også når man skal dreje til venstre. Det virker usandsynligt at blive overhalet når man skal dreje til venstre, men det sker ind i mellem. Men er der overhaling forbudt, så ændrer det nok noget på sagen. Det ender mindst med 50/50.

  • #18   29. okt 2017 Afhænger vel også af om der er optrukken linie.

    Jeg havde en lignende episode engang. Jeg kommer op til en forankørende bil (ikke helt op). Den kører sådanlidt langsom og holder meget til højre, ligesom om den leder efter en vej (til højre formoder jeg). Jeg vælger så at speede lidt op for at overhale. Da jeg er oppe i fart og næsten helt oppe ved den forankørende, kan jeg se, at det er en politibil, og han blinker så til venstre, da jeg er rimelig tæt på. Nå, der var sgu ikke andet at gøre, end at blinke med lyset og fuldføre overhalingen. Selvfølgelig fulgte de efter og stoppede mig. Betjenten kom hen til mig og spurgte hvordan helvede det var jeg kørte. Jeg skulle ikke nyde noget af at diskutere med dem og risikere en bøde, så jeg var helt lille mus og undskyldte yderst ydmygende. Jeg slap heldigvis for videre tiltale og bøde. Så hvis betjentene har ret, så er skylden den bagfrakommende bils. Hvis det er en trøst til dig. Men det afhænger også lidt af omstændighederne, som ikke helt er oplyst her. Ligesom man skal orientere sig inden man drejer, skal man også orientere sig inden man overhaler. Held og lykke.


Kommentér på:
Nogen der kan hjælpe med hvem der får skylden

Annonce