{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.834 visninger | Oprettet:

Elendig VW service. {{forumTopicSubject}}

Har fået en VW up ind på værksted med aut.gear finder ud af at styre enhed til gearkasse er defekt bilen har selvfølgelig også kørt 9500 km, finder så ud af VW køre aktion/kulance på netop dette, prøver ringe til 3 forskellige forhandlere tættest på det ta'r mig 1,5 dag før de svare på det sidste værksted. De 2 andre steder for jeg fat i en kontor dame der lover de for værksted til at ringe det har de aldrig gjort efter 2 dage. Hvordan fanden kan sådan nogle værksteder overleve??? Deres svar på det sidste var de havde travlt med hjulskift, det har vi da også men kan da sagtens betjene kunder samtidigt. Så service hos VW er ligeså elendig som deres biler



Kommentarer på:  Elendig VW service.
  • #1   7. nov De havde i øvrigt tid til at kigge på den d. 17/11, spurgte hvor lang tid det tog og han sagde en time. Hvor herre bevares hvor sløve er Deres medarbejder, ellers er det grundet alle de fejl på deres skrammel.

  • D.D
    D.D Online Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 34 Følgere: 2933 Emner: 616 Svar: 5.231
    #2   7. nov Min mor havde fuldstendig det samme problem med hendes up der også kørte med ASG gear. Dog var der ikke problemer med værkstedet, som hurtig fik fixet det.

  • #3   7. nov Næ det er fordi de har travlt som de siger, og du skal bestille en tid.

    Hvis du havde din bil på værksted, og et service tog en dag mere end du forventede fordi værkstedet tog en masse kunder ind "der kun lige tager en time", ville du jo også blive tosset?


  • #4   7. nov



  • #5   7. nov Det er sku ikke synd for mig, men vores kunde , vi klemmer altid kunder ind med akutte problemer, så forstår ikke de store steder . Men vi kæmper også for at folk er glade for vores service og gør gerne en ekstra indsats

  • #6   7. nov kan godt se de har travlt . og man skal bestille en tid. det normalt . men syns det lige slemt nok at de skal bruge 1.5 til 2 dage på at ringe tilbage de burde vel kunne give en tid hurtig . de har vel et computer system de kan se hvad der er af tider .

  • #7   7. nov Så vi når både de biler der ER skrevet ind plus de der vælter ind med lapninger, fejlkode udlæsninger, pære skift osv

  • #8   7. nov Ja de har jo som regel mange værkfører, så de kan vel tag telefon

  • #9   7. nov Det er umuligt at sige hvad situationen har været - men det er helt uacceptabelt at de ikke vender tilbage.

    Men ja, desværre er der mange historier der bekræfter hvor dårlige produkterne såvel som service hos VW er


  • #10   7. nov Vw er desværre blevet noget skrammel . Eller har været det siden 2005 og åbenbart ikke blevet bedre. Jeg skal ikke ha en vw mere ihverfald . Har haft nok og haft mange problemer hen af vejen

  • #11   7. nov med biler er der ikke noget der hedder akutte problemer.
    har kunden booket tid så har kunden tid den dag.
    værkstedet har de løft de har og ikke flere.

    det er jo ikke et sygehus, hvor de alvorlige skader kommer først.


  • #12   7. nov Hør her, jeg ventede 6 uger på at få skiftet en gearkasse på en 207'er! Og ikke på kulance eller noget der minder om reklamationsret. Gearkassen kom dagen efter den var bestilt. Værkstedet havde bare ikke tid, eller havde prioriteret min bil lavt. Dårligt, ja det man man måske mene, men 6 uger.... Jeg synes det er sløseri.

  • #13   7. nov Jabbekot, jo med biler er der akutte ting, som der ikke kan starte eller køre, selvfølgelig klemmer vi ikke hjulskift ind, men kan en bil ikke starte gør vi da alt hvad vi kan for at kunden køre samme dag eller senest dagen efter

  • #14   7. nov Theis
    Ja det kan være at private værksteder gør det.
    Men mærke værksteder har ikke råd til at have åbne løft, det koster dem penge ikke at bruge alle de løft de har.
    Kunden vil blive tilbudt en lånebil i den tid det tager at få bilen på vejen igen, og de fleste har vel også kasko der sørger for gratis lånebil.


  • #15   7. nov Kasko, dækker kun forsikring ikke mekanisk arbejde

  • #17   7. nov Jo flere biler de for igennem jo flere penge tjener de vel som os andre, om løft eller ej

  • #18   7. nov Og jo flere glade kunder som igen er lig med flere penge

  • #19   7. nov der er noget kasko forsikring der betaler for en låne bil vis man vælger deres bonus værkersteder . men syns tit værksteder har en gratis lånebil . men det svinger en del

  • #20   7. nov Skal hilse og sige vi er midt i hjul sæson. Det skal jeg love for det kan være et helve. ikke altid plads til alt muligt andet.

    Og ja det er sjælden der er lifte ledig på mærke værksted. Da tit alle er i brug.

    14 dage ventid er ikke unormalt på et værksted.


  • #21   7. nov #19
    Nej det er ikke kasko forsikringen, som betaler for en lånebil, det er noget som forsikringen tvinger bonus værkstedet til at have og værkstedet står for udgiften til den.


  • #22   7. nov Vi har 8 lifte 5 mand og vi når både hjulskift, service fejlfinding og så videre, tror mærke værkstederne piver lidt, de kigger i Deres kalender og når KUN Hvad der er skrevet ind

  • #23   7. nov Hvis vi havde 14 dages vente tid på akutte ting, var vi lukket for længst

  • #24   7. nov jeg har nu aldrig haft min forsikring til at give mig en låne bil. men har jo også kun ansvar på. og selv om jeg hade ville jeg ikke bruge de (bonus) værksteder de tilråder da jeg bruger de lokale jeg kender. når det er nødvendig det normal kun ved skader ellers laver jeg jo alt selv .

  • #25   7. nov Hvis din kunde havde overhold service hos vw var styreenheden blevet skriftet i forbindelse med værksted besøg og han havde intet mærket til det. Det har han ikke valgt og har sat sig i denne situation. Der er kunder, som har bestilt tid som kommer i første række. Det er da logik for de fleste mennesker. Hvis kunden havde kommet med bilen akut og været "kunde" ved vw havde sagen også været en hel anden. Det er da klart at din kunde kommer i anden række i forhold til deres egen kunder.

  • #26   7. nov Kan selv ikke se problem det handler om at periotering.

    Er selv på mærke værksted og kender til et par mere.

    der bliver der os perioter hvad der vigtigst. og imellem tiden er der gratis låne bil.

    ved da hvis der evt kommer en bil med defekt kobling eller starter og ligne. Så prøver kontor da få det til at hænge sammen så det hele kan køre rundt. hjælp den akutte kunde bedste og hurtigst måde.

    Det er bestemt ikke alle værksteder der har det sådan. så bare fordi det er et mærke værksted så hjælp de os akut.



  • fisker
    fisker Online Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 273
    #27   7. nov hvorfor kører din kunde ikke bare hen til et VW, i stedet for at lade hans uautoriserede mekaniker ringe.....

    kan kun give #25 ret.


  • #28   7. nov Peugeot var også 46 dage om at reppe min front skade, men jeg havde jo en lånebil(308 2,0 bluehdi) og slap for at kører km på min egen så win win

  • #29   7. nov Hun kan ikke få fat i vw hverken til service eller nu til kulance dækning, derfor hun vælger et lokalt service minded værksted. Det hedder i øvrigt mærke og ikke mærke værksteder, de er hverken mere eller mindre autoriseret end os ikke mærke værksteder

  • #30   7. nov Men, hvis du giver så meget bedre service end vw som vil betale styreenheden. Kan du jo montere den uden beregning som god service.

  • #31   7. nov Det gør vi ikke ved kulance reparationer vi sætter ikke penge til, vi er jo ikke dumme. Havde en i sidste uge hvor hans vw t5 havde holdt på deres værksted i en måned med defekt tandstang, de kunne ikke skaffe en selvom de også bruger samme leverandør som os. efter han ringede til os var han kørende efter 2 dage og med 3års garanti i stedet for 2

  • #32   7. nov Hvis vw Ville dække en ny styreenhed skiftede vi den med glæde

  • #33   7. nov Jo mærke værksted har ting mere speciel værksted til det mærke. bedre tester til lige præcist dette mærke. mere erfaring om lige præcist dette mærke.
    fx vil mange værksteder vil bare skift kobling på først overgang Aygo. Men et Toyota værksted ved smide et opgradering kobling på istedet.

    fx Toyota hybrid tjek der kræver det at man skal forbi Toyota en gang om året. Men det er ligemeget det mærker kunden ikke da det bliver lave sammen med service. (tjekket er gratis)


    mærke værksted har nogen regler de skal overholde ang dele osv. Så hvis den del er i rest ordre så er må man vente.


  • #34   7. nov Der bliver ikke dækket noget uden der er fejlsøgt på bilen. Hvis den har en gammel version kan den dækkes, hvis aktionen stadig er gældene. Men i kan jo vælge og dække den, hvis i har bedre service end vw.

  • #35   7. nov Aygo koblinger skifter vi også til de opgraderet, så der er mærke værksteder stadig ikke bedre?

  • #36   7. nov Jeg tror selv thansen har bedre service end vw, der kan man da komme igennem på telefon

  • #37   7. nov er det med den nye type udtrykke leje. For så skal der skifte gaffel og en fjedre. Som jeg ikke har kunne finde anden original

  • #38   7. nov Ja vi skifter både udrykker leje og skifte Aksel til Ny type

  • #39   7. nov Ja okay det er der ikke mange steder gør det. ( erfaring )

    men ja uden tvivl der finde gode værksteder som uautoriseret.


  • #40   7. nov Det står på ftz katalog at det skal skiftes og de har det selvfølgelig

  • #41   7. nov autoriseret værksted er nu stadigvæk en fordel på vise punker.

    hvor jeg arbejde synes personligt det ikke kan betale sig at smide penge ved et uautoriseret værksted.

    til de priser jeg har set/hørt.
    plus der er et års vejhjælp med det hurtig 500kr.


  • #42   7. nov Der findes selvfølgelig både gode og dårlige historier om både aut. og uaut. værksteder. Jeg har haft biler ved den lokale mekaniker, som altid lige kunne presse en bil mere ind, og endte med at lave noget sjusk fordi alle mand rendte stressede rundt og forsøgte at nå det hele.

    Jeg bruger mærkeværksteder, både fordi jeg har garanti på begge biler, fordi de er lidt specielle, og fordi jeg har indtryk af, at mekanikerne har tid til at lave det ordentligt.

    Men der findes også rigtig dygtige uaut. værksteder. Da jeg kørte Volvo brugte jeg en Volvo-specialist, som virkelig var dygtig.

    Jeg synes ikke at det er helt så sort/hvidt som det fremstilles her.


  • #43   7. nov lille sjov "min far er bedre end din far kamp her". Der er altid fuskere, og klamphuggere, samt dårlig service at finde, både ved de frie værksteder... Og de mærkespecifikke.
    Har været ved begge typer....
    Ja mærke steder har rigtige testere, login til deres interne tpi, som skriver, skift den og den del, hvis du har de og de symptomer...så klar de er hurtigere til og lokalisere fejl... Men decideret fejlsøgning, er der ikk mange af dem som kan. Der er nok en del der kan, men kæft der er mange blanke "teknikkere" ved mærke stederne... De er så indædt tro i det mærke de skruer i, at alt andet er pis...


  • #44   7. nov RG : Nu har bilen jo kun kørt 9500 km, så den har jo ikke været til det første service endnu, så lidt svært at de skulle have skiftet styringen ved service!

  • #45   7. nov vw i slagelse er blevet noget at tørre røv i... men er godt tilfreds med vw i næstved. har du prøvet dem?

    men er alt efter golf 2 ikke gået galt for vw


  • #46   7. nov Kører i en ny Crafter som firmabil. Og den bliver passet ved VW, de kan ikke engang finde ud af og putte korrekt dæktryk i dækkene så den ikke bimler for at den mangler luft. Den har kørt 15.000 km nu og har allerede været oppe ved dem 3 gamge for at skulle have lavet ting, 2 af gangene manglede der luft i et hjul. Så vi selv måtte fylde det korrekte i for at lampen slukkede. Det ser de åbenbart ikke når de kører testtur i den.

  • #47   8. nov Generelt har servicen og garantien været rigtig dårlig hos VW og importøren SMC mht. kulancer, har hørt fra flere der har prøvet det med deres nyere VW biler, enten gør de alt for at skulle undgå at hænge på kulance regningen eller også når de endelig vil lave det, er det fyldt med sjusk og fejl.


  • #48   8. nov Nu har VW jo også haft meget travlt med at rette op på deres snyd med emitioner

  • #49   8. nov Det er vel ligesom med alle andre ting, afhængigt af hvem man er og hvor man er.

    Har personligt kun kørt VW, og senest Audi. Jeg har aldrig oplevet problemer med hverken dækning på garanti/kulance eller kvalitet.

    Et par enkelte gange har jeg skulle argumentere for hvorfor det har været noget som de skulle betale, men det er altid endt med en fælles forståelse og god løsning.

    Kan ikke være andet end positiv overfor både service og kvalitet ved VW og Audi


  • #50   8. nov Er det stadig computer fejl på DSG kasserne pga forkert olie? eller hvad skyldes det denne gang at de svitser dem?

  • #51   8. nov Det er dsg men ASG som er manuelt med automat funktion

  • #52   8. nov #44. Service er 1 år eller 15.000km så kan nemt have været til 4-5 service.

  • #53   8. nov Det med ikke at komme igennem + de ikke vender tilbage, det har jeg oplevet flere steder både i og udenfor bilbranchen. Lader til at være tidens trend.

    Min bror har en BMW som han passer og plejer. Han har oplevet inkompetence og fejl både hos aut. BMW og uaut. BMW specialister. Niveauet er bare ikke særligt højt. Da min far havde Volvo var det samme historie ind imellem. Fejl og mangler. F.eks. en luftindsugning, som de havde glemt at montere (gav en feeed motorlyd haha).

    Min pointe; rolig nu med at rakke ned. Det findes over det hele desværre.


  • #54   8. nov Hahahaha! Jeg henter lige popkorn
    Det er da helt tilgrin at du rakker ned på et andet værksted fordi du selv er et andet sted! Det ville en kunde ikke virke særlig tiltalende, hvordan tror du at kunden ser dig, når du sidder her og leger potensforlænger, hun kan nok godt regne ud hvem det er du snakker om. Det er lidt træls at vi ikke har hørt den anden side af historien! For det første hedder det jo 15.000 eller 1 år, så den kan jo sagtens have været til flere service hvor i feks, som så dygtige i er har rådet hende til at køre at køre kulance, nu hun har valgt ikke at få service foretaget på aut vw! yder mere har jeg haft betydelig flere problemer med andre mærke værksteder, Opel, Mazda, Honda, Toyota! Vw har for mine nærmeste og jeg altid leveret en hel fantastisk stykke arbejde og service!:)


  • #55   8. nov Kunden er en ældre dame så tvivler på hun sidder herinde, jeg lejer ikke potens forlænger og nævner ikke hvilket værksted jeg arbejder på. Så Morten p, tror du trænger til at se et ordentligt værksted, skriv hvis du vil se hvordan man gør tingene ordentligt og gir god service. Du kan jo få historien de andre steder hvis du kan fange dem på telefonen. Har ringet til VW Ishøj, Køge og Amager

  • #56   8. nov Nu er jeg selv mekaniker, kunne aldrig finde på at tale dårligt om mine “konkurrenter” når det er sagt ved jeg godt hvad høj kvalitetsstandard det er, så der er intet at komme efter, men du er velkommen til at komme på besøg og lære om almen kundeservice og proffesionelisme i forhold til omtale konkurrenter, det virker som om du er mobbet over at aut mærkeværksteder har en fornuftig arbejdsgang, pæn løn samt at man ikke render rundt som en forvirret høne uden hoved! Men jeg er da meget interesseret i at høre hvilket firma der har sådan en verdensmand som dig ansat?

  • #57   8. nov selvfølgelig er kundeservice en vigtig del. Men her kan jeg kun være enig med morten p ang tråd starters udtalelser.

    men det virker til trådstarte ikke laver fejl og ved hvad der er bedste.

    Dette tilfælde var det nok bedste at tag stille og rolig ud og snak med VW. virker til du køre det hele op i en spids. selvfølgelig vil de hjælp men det har os nogen retningslinje at følge. De vil sikkert gerne stille en låne til rådighed. slå nu lige kold vand i blodet. Vi er jo i en travl periode.


  • #58   8. nov #15
    Jo kasko dækker også lånebil,
    så længe man har et fornuftigt forsikringsselskab, hvor gratis lånebil er en del af bonus ved at have kasko, ligesom fri vejhjælp.
    og man behøver ikke vælge de værksteder de anbefaler, du vælger frit.


  • #59   9. nov #58
    Du er faldet for forsikringens salgstale. I virkelighedens verden, så er der ikke andre end værkstedet til at betale for den bil, et krav som forsikringsselskaberne stiller, for at man kan blive "fordelsværksted".


  • #60   9. nov #59
    hvordan kan jeg være faldet for noget?
    Det kommer ikke mig til ulempe, og vil da egentlig skide på om det er værkstedet eller forsikringen der betaler.
    Gætter på at du overså at jeg skrev at man vælger frit.
    Dvs. Du kan vælge præcis det værksted du har lyst til. de foreslår nogle værksteder, men det er ikke værksteder du er tvunget til at bruge.
    Så hvad det er du ævler om, skal jeg ikke gøre mig klog på..


  • #61   10. nov Når du vælger frit, så får du ikke en "gratis" lånebil. Den får du kun via et fordels værksted.
    Men det er ikke det hoved emnet handler om. Så jeg vil stoppe med at ævle, som du så konstruktivt og voksent kalder det.


  • #62   10. nov VW har elendig service, bare generelt!

    Så nu kører jeg mazda !


  • #63   10. nov #62
    Tillykke med det


  • #64   14. nov Jeg blev som dækmontør lejet ind hos en autoforhandler, kun til dæk/hjulskifte, men de gjorde det i en weekend, hvor værkstedet er lukket alligevel.
    Det var en maraton begivenhed, så lørdag fra kl 8 til 16 og igen om søndagen, der var pølser, vand og kaffe, mens kunderne ventede.
    Det gør de 4 gange om året, 2 til sommer og 2 til vinter, det ved deres kunder, og der er run på.
    Så i hverdagene er det alm bil rep, og så er der dæk skifte i de weekender op til sæsonen, fungerer super godt, og kunderne er tilfredse.


  • Carsten J
    Carsten J Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Svar: 10
    #65   14. nov Jeg har nu heller ikke brugt mærkespecifikt værksted i flere år. Blev rigtig godt grundsur for 7-8 år siden, da Volvoens benzin pumpe døde på en sommerferie i nordjylland. Værkstedet (Volvo) havde en standardpris på, såvidt jeg husker kr. 4500,- på udskiftning af sådan en svend og jeg mener at pumpen kostede i omegnen af kr 16-1800,-. Så må de dælanedme sætte meget tid af til sådan en operation som er rent plug 'n play med nem adgang via bagagerummet.
    Tror at jeg kunne skifte den hurtigere selv med en hårbørste og en gummisko..
    Har udelukkende brugt min lokale Autopartner lige siden, som iøvrigt mente at han kunne have gjort det for under det halve


  • #66   14. nov #45 Nu er det ikke sikkert alle er så stand haftige som dig til at argumentere deres sag eller ved ligeså meget om biler eller deres ret og måske bare betaler, og der tager audi og andre værksteder sgu røven på folk.

    #56 aut. "mærke" værksteder og "pæn løn" ja hvis du vil have kunden til at betale ~1000 i timen for at skrue på en peugeot eller andet, bare fordi de er et stort værksted med mange forskellige slags værktøjer, problemet er så bare her, min lokale mekaniker har akkurat det samme lort du står med hos f.x VW , BMW eller Mercedes, bortset fra han betaler bare ikke flere 100 tusinde om året i "leje" på en grund , men i har så måske 10-12 mekanikere til at rende, hvor her er det bare ham selv, men sjovt nok mener i stadigvæk i skal kræve dobbelt så meget i timen som den lokale mekaniker, det hænger jo ikke sammen på noget som helst tidspunkt, de forhandlere tjener massere af penge, de prøver bare på at tude folks ører fulde om det ene og det andet omkring udgifter, sjovt nok 20-30 år senere, værkstederne er her stadigvæk, det er stadigvæk guldgruber for dem fordi der ikke er en indgriben fra regeringen om hvor meget de rent faktisk må tage folk i røven for


  • #67   14. nov Er det den forhandlers værksted du købte bilen af, har ringet til til?
    Hvis de ikke kan give dig en tid inden for et kort tid, ville jeg ringe til VW's (SMC) serviceafdeling og klage din nød.
    De bør kunne vække forhandleren til at kontakte dig og give en tid inden for en uge.
    Erik (ex autoforhandler (ikke VW))


  • U H
    U H Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #68   14. nov Jeg har også konsekvent oplevet den meste ringe service fra samtlige VW værksteder.
    Jeg kører ufatteligt meget, hvorfor bilen også tit har brug for et lille fix. Det er en kamp uden lige hver gang. Jeg kan blandt andet nævne VW på Nørrebro, Frederikssund, Hillerød og Helsinge.
    Jeg har opsagt min leasingaftale og købt en Volvo S90 som skulle komme snart. Så håber vi det kører bedre hos Volvo, som jeg da allerede har indtryk af efter at have haft et par møder der.
    Det er en skam at VW som ellers er en rigtigt udemærket bilproducent slet ikke ønsker at efterleve deres kunders ønsker.


  • #69   14. nov Som min gamle far sagde, kan du ikke læse og skrive kan du blive mekaniker, ved ikke om det bare er sjusk eller om folk generelt ikke har gået i skole, men hvor er det synd at læse/skrive færdigheder er gået tabt. Dette har ikke relation til VW eller andre mærker, men synes generelt det er et problem på disse sider.

  • Truckeren
    Truckeren Tilmeldt:
    maj 2009

    Følger: 16 Biler: 1 Svar: 20
    #70   14. nov - og? Hvad har du lært af dette? ALDRIG købe en VW. Køb dig hellere et anerkendt mærke så som Ford hvilke - synes jeg, altid har haft en god service - altså de få gange (2) jeg har været der. Resten laver jeg selv.

  • #71   14. nov At du har mange små fix er pga du har købt et vag produkt... Det er desværre meget almindeligt på alle deres modeller fra golf V og Passat 3C af og op til selv næsten nye biler

  • #72   14. nov Hvis UH synes at VW er en rigtig udmærket bilproducent, så er der noget der er smuttet. Det er et svindlerforetagende hvor ledelsen får milionbøder, bliver fængslet og er anklaget for kursmanipulation.
    Det er ufatteligt at folk vil blive ved med at støtte sådan nogle fuskere.
    Preben N har ret. Slå stavekontrollen til eller læs korrektur, please.


  • #73   15. nov #66det er nu dejligt for os at have en dejlig arbejdsplads, at du siger din lokale mekaniker har det værktøj som VW har(der går jeg udfra at vi snakker det nye også),jeg gerne vide hvor han har fået fat i det! De første år kan man slet ikke købe alt deres værktøj da meget af det, er noget vag selv producere og mange værksteder venter bare på at patenten ophæver! Når det er sagt er det langt fra alle uautoriserede værksteder der har en ordentlig tester, mange har kun en Bosch tester! Den kan du ikke engang sammenligne med en vcds og vores er koblet direkte op så fejlsøgning og kodning er meget nemmere fordi vi har adgang til vores kollegaer viden til sidst kan vi opdatere firmwire pga vores tester er koblet op online.

  • #74   16. nov Ved at FTZ lejer nogle af VW's special værktøjer ud til uautoriseret værksteder.

  • #75   16. nov #74
    Det ved jeg godt, men det er ikke hvad jeg tyder at #66 skriver men at de har dem!
    Ftz skal stadig vente på at patent udløber før at de kan købe værktøjet!
    Når det er sagt afholder vw jo kurser til at oplære og guide i at man får mest muligt ud af værktøjet samt man guides til at bruge det rigtigt så man ikke laver en fejl! Det er tit meget dyrt at lave en fejl da det normalt kun er til de lidt større operationer at vi bruger special værktøj!
    Hvis vi har nogle tilføjelser eller rettelser til det værktøj der er blevet produceret kan vi fortælle det og hvis det er noget de ser som en god ting så videre udvikler de det også er der en ny patent:-D


  • #76   16. nov Hvordan er er værksted uautoriseret ? Han er da ligeså meget autoriseret , loven siger det samme , VW kan ikke sige hans reparation ikke er gyldig for at garantien på bilen stadigvæk gælder, og ja mange af de små værksteder har stadigvæk værktøj og testere der koster det blege ud af øjnende

  • #77   16. nov Man er uautoriseret ved ikke at være godkendt forhandler eller værksted af et specifikt mærke. Franchise gør jo bare at man købe sig ind på et firma/navn, og derved bliver autoriseret.


  • #78   16. nov #76
    Det siger jeg heller ikke, tilgengæld er det bedre at have fået lavet service ved mærkeværkstedet hvis der evt skal udføres kulance!/aktion
    Der er nogle ja, men der er også rigtig mange der har givet rigtg mange penge for en Bosch tester som ikke kan voldsomt meget!


  • #79   16. nov Hvordan går det lige med VW og deres hardware de brænder af pga forkert olie i gearkasserne og kulance? Hvordan hjælper de deres kunder med kulance hvis man er så uheldige at have en af modellerne med snydesoftware? Var der ikke også noget med at VW tørrede forkert bygget motor af på kunderne, selvom de godt kende til fejlen.

  • #80   16. nov Ja VW gruppen har sgu deres problemer de ikke så let kan komme udenom og de er efterhånden taget med fingrene i kagedåsen et par gange nu , jeg synes personligt Passat , Tiguan , Tourag er en fed vogn ( benzin ) køber aldrig diesel , kører så heller ikke mere end max 15.000 årligt, men har sjovt nok altid lagt mine penge andre steder , har haft Mazda og Opel de sidste 16 år

Kommentér på:
Elendig VW service.