{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fotovogn i midterrabat på motorvej
  • #1   9. nov 2017 Hvor ? XD

  • #2   9. nov 2017 De hejser den typisk ned fra broen

  • #3   9. nov 2017 De kan sætte den lige hvor de har lyst ja.. desværre.. synes det er vanvittigt at sætte den på motorvejen og skaber sku nogen unødige farlige situationer når folk er oppe og hoppe på bremsen på motorvejen..

  • #4   9. nov 2017 Så kan man vel bare lade være med at køre over den tilladte hastighed?

  • #5   9. nov 2017 Ja det er rigtigt nok jeg kørte 170 så farvel kørekort,

  • #7   9. nov 2017 De sætter naturligvis deres måleinstrumenter, fotovogne osv op der hvor folk typisk kører for stærkt .

    Så i går en genudsendelse af Station 2 hvor de på 4 timer havde 300 sager med fart, så mener jeg nok at en fotovogn på stedet er berettiget, og der er forhåbentlig 300 billister der ikke længere kører for stærkt lige foreløbigt .

    Desuden så fatter jeg altså ikke de mennesker der ligefrem praler med at de har mistet deres kørekort pga fart, stoffer eller alcohol - i min verden er de bare en flok usle tabere .


    profilbillede
  • #8   9. nov 2017 Lasse: Med lidt held har du misvisning på speedometer, og du får en smule rabat på selve målingen. Så hvis lykken tilsmiler dig, så kan du lige snige dig under de 160 og dermed "nøjes" med en pæn bøde og et klip.

  • #9   9. nov 2017 Husk nu, lovlydige dydsmønstre, at hastighedsgrænsen ikke nødvendigvis er den rigtige og videnskabeligt korrekte hastighedsgrænse. Så fordi nogen har sat en bestemt hastighedsgrænse, så behøver det ikke at være den "korrekte".

    Hastighedsgrænsen er flere steder generaliserende og unuanceret. Nogle steder endda politisk/usaglig. Så man kan sagtens overtræde hastighedsgrænsen og stadig være en god og fornuftig trafikant.

    Og fotovogne lader alle andre lovovertrædere køre videre.... Vil vi skovle penge ind eller hæve kvalitetsniveauet generelt? Det sidste kræver, at man smøger ærmerne op og laver en seriøs og samlet indsats. Det ville højne respekten.


  • #10   9. nov 2017 Der er nogle der er gode til at sætte folk i bås. smiley
    Det lader også til at de ikke er ret gode til at holde de aftaler de selv har indgået, og lystig vrøvler der ud af, i et forsøg på at retfærdigøre deres fejlagtige handlinger. smiley smiley


  • #11   9. nov 2017 #7 desværre går der lang tid inden de har bøden, så intet præventivt der :-), faktisk ikke sikkert de opdaget det.

    Hvor de blev stoppet, så ville de formentlig køre pænere.


  • #12   9. nov 2017 Bilnørden: vil det sige den "kun" er betinget?

    Så er jeg satme heldig,

    Jeg praler skam ikke med at jeg har kørt for stærkt, det er min egen skyld og er squ sur på mig selv over det, men sket er sket og det kan jeg ikke ændre på


  • #13   9. nov 2017 #1 det bar efter Vejlefjordbroen i nordgående retning

  • #14   9. nov 2017 Jeg har andet at holde øje med end speedometer hele tiden så ser jeg en fotovogn bremser jeg også. Få km/t betyder jo 1000kr i bøde, tænker mange andre har det på samme måde, derfor synes jeg det er hjernedødt at holde dem på motorvejen.

    Så meget hellere at der var lidt mere patrulje på vejene end de skide fotovogne, det tror jeg nu os ville være meget mere præventivt!


  • #15   9. nov 2017 Bortset fra det, så er farten da virkelig det mindste problem på de danske motorveje!! Hvis alle bare lærte at holde en passende afstand og orientere sig bare en gang i mellem så tror jeg ikke farten ville betyde alverden!
    Ser da langt flere der aller højst kører hva de må end nogen der kører nævneværdigt mere end de må..


  • #16   9. nov 2017 #15

    Henrik : Hvis det var sådan, så tror jeg nok de ville vælge at opstille deres måleudstyr et andet sted ?

    Du mener ikke at fart dræber ?


  • #17   9. nov 2017 Haha, tror du virkelig selv på det? Nej det er penge det handler om! En fotovogn sænker da også kun farten hvis man ser den i tide, er man kørt forbi den kan det jo være lige meget.. så forstår ikke at de altid gemmer sig sådan hvis det ikke gælder om at fange så mange som muligt!
    -en successfuld dag i fotovognen må vel være en dag den ikke har blitzet ikke? Dem ville de nok ha flere af hvis de skiltede med dem og satte dem meresynligt!

    Og nej det er ikke farten der dræber, det er det pludselige stop...


  • #18   9. nov 2017 ved vejle i nordgående retning? Shit, der kørte jeg iaftes og kommer der tit. må jeg lige huske. Det er kun en betinget når det er under 200.

  • #19   9. nov 2017 Haha ja

  • #20   9. nov 2017 Jeg køre der hver dag til og fra arbejde ved afkørsel 59

  • #21   9. nov 2017 Hvorfor ikke bare overholde de hastigheder der gælder ? ... Det er jo ikke raketvidenskab at kende den maksimale hastighed på vores motorveje ?

    Hvis ikke man kan holde sig på 130 km/t eller der under, så må man jo bare tage straffen, og lade være med at klage når man går i fælden ?


  • #22   9. nov 2017 #14
    Hvor mange holder så lige den rigtige afstand... ??????????? Mange aner jo ikke hvad den skal være og kan ikke bedømme om de er 2 eller 40 meter fra en anden...


  • #23   9. nov 2017 Kører motorvej dagligt og hastighed er det mindste problem. Folk har travlt med alt muligt andet.

  • #24   9. nov 2017 Var det i en Seat Mii, i såfald hvordan fik du den over 160?

  • #25   9. nov 2017 #22 se #15 smiley
    Og #21 jeg kører for det meste 110 på motorvejen og sjældent over 120, det ændre ikke på at jeg synes fotovogne er en pengemaskine og at de skaber farlige situationer på motorvejene


  • #27   9. nov 2017 Nogle steder - ja der er jeg enig.

  • #28   9. nov 2017 Ja det var i en Seat mii

  • #29   9. nov 2017 Det gør Du ved at presse den nok i 4 gear

  • #30   9. nov 2017 #16 Ja farten dræber. Det har de propaganderet for i årtier. Helt ensrettet og næsten fanatisk har man år efter år messet "farten dræber, farten dræber, farten dræber". Fuldstændigt ensrettet. Samtidig har man glemt de 117 andre ting i trafikken, som også dræber. Fart i sig selv er ikke farlig, hvis man håndterer den korrekt. I Tyskland har de fri hastighed, her går det ok. En fotovogn løser ikke problemerne.

    Dengang man kørte med hestevogne skete der også nogle frygtelige ulykker. smiley


  • #32   10. nov 2017 Med den bilpark vi har her i Danmark, hvor de fleste selv ligger og leger mekanikere og bruger tvivlsomme dele fra Kina til at holde deres biler kørende er 130 km/t en passende max hastighed .

    Jeg ser ihvertfald ingen grund til at køre stærkere , og jeg ser ingen problemer i at indføre endnu flere "stærekasser" og manuelle fartmålinger .

    Iøvrigt er det vel kun de idioter der absolut skal køre for stærkt der skaber farlige situationer på motorvejen ? Dem der rent faktisk overholder hastighedsgrænserne har jo ingen grund til at bremse op blot fordi de møder en fotovogn .

    Når jeg møder en fotovogn, hvilket jeg gør næsten dagligt, plejer jeg lige at vinke pænt til den smiley


  • #33   10. nov 2017 #32 nu har vi jo i tidligere tråde flere gange påvist at os der "leger mekaniker" benytter os af de samme dele fra samme producenter som dem der ikke leger. Vi køber dem blot andet sted da
    - den danske reservedels- grossist/leverandør vil heller ikke lege
    - de priser vi mange gange kan opnå andet sted er bedre end leverandørprisen.

    Og jeg kan kun give dig ret i dine resterne kommentarer. smiley


  • #34   10. nov 2017 #30
    er det noget du ved noget om.... ? det med tyskland


  • #36   13. nov 2017 #35
    nej det er vi fuldstændig enige i... så mange burde aflevere deres kort.. smiley


  • #37   13. nov 2017 Har ikke set det endnu ,men det er total usportslig placering.

  • #38   14. nov 2017 #32 Jeg har observeret adskellige biler, som skabte farlige situationer på motorvejen - trods at de overholdt hastighedsgrænsen eller kørte langsommere - så det er ikke kun de "idioter", som overtræder fartgrænsen, der skaber farlige situationer.

    I flere tilfælde var for lav hastighed årsagen til at der opstod fare. Ellers er dårlig orientering, manglende opmærksomhed, forkert placering, forkert signalgivning også årsager til fare, som jeg har været vidne til.

    Så tro ikke, at hvis alle overholder fartgrænsen, så bliver alt godt.


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #39   14. nov 2017 Afstanden til forankørende klarer de med filmvognene, og hvis den øvrige trafik passer sig selv med en passende (lav) hastighed, kan de farlige situationer opstå, når man kommer med høj fart, og de øvrige trafikanter ikke er forberedt på dette.
    En videnskabelig passende hastighed, er vel den der sikrer, det altid går godt, så hvis man afpasser sin hastighed i forhold til øvrige trafikanter mv., er der jo ikke nogen hastighed, der er forkert i situationen, men høj fart kan overrraske andre trafikanter i vores langsomtgående land, så man påtager sig et stort ansvar, når man kører hurtigere end de andre. Det er så i øvrigt gældende, uanset om man snegler sig af sted med 30 km/t på en overfyldt københavnsk myldretidsmotorvej, eller man overhaler en blød hat med en hastighedsforskel på 50 eller 60 km/t på en i øvrigt tom motervej, når det ser ud til at kunne lade sig gøre.


  • #40   14. nov 2017 #30/38

    Fart i sig selv er ikke farlig, hvis man håndterer den korrekt. I Tyskland har de fri hastighed, her går det ok.

    er det noget du lige kunne komme med noget konkret på...


  • #41   15. nov 2017 #40 Jeg husker en situation, hvor jeg kørte på en nordtysk motorvej med ca. 195-200 km/t. Der var ikke ret meget trafik, men på et tidspunkt blev jeg overhalet af en Golf med en dame bag rattet. Det foregik fuldstændig udramatisk og uden fare. Efter den danske logik og "propaganda", så ville det være ren dødskørsel. For "farten dræber".

    Generelt oplever jeg tyske trafikanter som mere disciplinerede og opmærksomme end danske. Jeg tror, at vi danskere til en vis grad lulles ind i en hyggesøvn, hvor vi bliver en anelse sløsede, fordi hastigheden generelt er meget lavere her. Vi behøver ikke at være så meget på mærkerne. Lidt mere skarphed er ønskværdigt.


  • Kåre L
    Kåre L Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Svar: 38
    #42   15. nov 2017 Min fornemmelse, fra at køre en del i Tyskland, er, at den tidligere sagnomspundne tyske trafikdiciplin nu, med den større trafiktæthed, er erstattet af en mindst lige så grim kultur som herhjemme. Dette underbygges også af den officielle statistik, hvor uheldstallet stiger.
    Det er i alle tilfælde hastighedsforskellen, der er synderen (som i når man kører ind i noget), men det "diciplinerede og opmærksomme" begynder med en selv.


  • #43   15. nov 2017 #41
    du svarede jo ikke på mit spørgsmål..
    men kom bare med en historie om en eller anden tomhjernet bilist der kører stærkt..

    har familie dernede der arbejder med ambulance kørsel og indenfor politiet, de siger sjovt nok det modsatte af dig, men ok hvad ved de også om deres eget land...

    som 42 skriver tyskernes trafikmoral er squ lige så ringe som vores.... det er også mig mig mig dernede efterhånden..





  • #44   17. nov 2017 Når der er tyskere på motorvejen i dk syntes jeg selv at de er hurtige til at trække ind til højre

Kommentér på:
Fotovogn i midterrabat på motorvej

Annonce