{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
666 visninger | Oprettet:

bmw 320i e36 stomp test? {{forumTopicSubject}}

Hej har en bmw 320i e36 fra 1992. Den lavede en masse underlige knald/bang lyde, mistede kraft. Kørte så ind til siden, sukkede motoren. Startede den igen, og bum problemet lyst?? Efter små 120km skulle jeg holde for rødt hvor hun gerne ville gå ud, nåede så at redde den ved at slippe bremsen (automat gear) Jeg fandt så noget på nettet der hedder en stomp test, men kan ikke få det til at virke på min. Synes dog hellere ikke den har CEL lampen kun check? Jeg er lidt på bar bund med det hele, og har næsten lige købt bilen. Den har kun gået 201.xxxkm så ville meget gerne finde det problem hurtigt smiley Håber nogle kan hjælpe lidt med det her, og ja det er selvfølgelig OBD 1.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bmw 320i e36 stomp test?
  • #1   19. nov 2017 Tror du har en utæt slange i dit indsugning.

  • #2   19. nov 2017 Kunne godt være, ville bare være lækkert hvis jeg kunne på en måde lave den stomp test

  • #4   19. nov 2017 Det er vidst desværre også det jeg er kommet frem til smiley Er der ingen andre måder at gøre det på? Eller er jeg tvunget til en tester?

  • #6   19. nov 2017 Jeg kigger på nettet efter en tester, det altid godt at have alligevel.

    Ja det kan godt være, jeg kan godt sige dig jeg fik et chok og kæresten gik næsten i panik smiley Det lød fandme som om plejlstænger var på vej ud af motoren er du vild nogle voldsomme knald den gav smiley


  • #8   19. nov 2017 Så er jeg måske ikke helt ude at skide alligevel smiley Jamen jeg håber da det er indsugningen der er noget ved så

  • #10   19. nov 2017 Altså den stoppede jo med det efter jeg slukkede bilen og har ikke gjort det siden, men den drillede lidt i tomgang en gang. Det on/off hvornår den gør tingende det er det der er svært at forstå smiley

  • #12   19. nov 2017 Kan det virkelig være det åbne filter? Jeg havde også åbent på min gamle 320i og der var sku ikke noget? Jeg kan fandme ikke finde ud ag det længere
    smiley


  • #14   20. nov 2017 Altså en ting er sikkert, den stinker af benzin og synes måske også den bruger lidt for meget selvom det pæn kørsel... Så det kunne måske godt være problemet alligevel? Så skal jeg finde helt nyt luftfilter kasse osv, koster vel en formue smiley

  • #15   20. nov 2017 Og hvor kan man forresten få Maf rens? Tænker det også kunne være godt

  • #17   21. nov 2017 Jeg har Idag renset MAF med kontakt rens og rørene også, spændt det hele efter og tjekket for utætheder. Det hele er tæt nu, og bilen lugter meget mindre af benzin. Trækker bedre osv, så nu må tiden vise om de mærkelige lyde forbliver væk smiley Jeg fandt dog med startgas, ud af at selve indsugningen er utæt ved motor? Så der skal også skiftes pakning, ellers skulle det hele være iorden nu. Forlængede også filteret med et rør på, så nu burde fugten i filteret hellere ikke sætte sig på MAF.

Kommentér på:
bmw 320i e36 stomp test?

Annonce