{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.288 visninger | Oprettet:

Skift af forrude - utæt ?? {{forumTopicSubject}}

Hej derude,

Har for nyligt fået skiftet forrude i min Focus af 2 omgange - en lang historie kort - første forrude var uoriginal og bakspejl passede ikke ordentligt på og fik så skiftet til en original.
Nu skulle fruen så afsted på natarbejde og da hun satte forrudevarme til og varme i bilen duggede alt helt vildt til og vandet begyndte at drive ned af forruden indvendigt. Den har før dugget en smule indvendigt, men aldrig i den grad som her.
Er der en måde man kan teste om forruden er tæt.?

Byd gerne ind og hvor man evt. kan få det tjekket.

Mvh.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af forrude - utæt ??
  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 671
    #1   29. nov 2017 Skyld omkring kanten med haveslangen.

    Side note: lugter den sødeligt i kabinen.?


  • #2   29. nov 2017 Kunne bare været vejret.. den slags indlæg kommer altid nu

  • #3   29. nov 2017 Lugter sødeligt.? Næ, den lugter ikke anderledes end den plejer - hva da.?

    Chris C - Ja ved godt at vejret spiller ind, men har haft bilen i 4 år og har aldrig oplevet den sådan indvendigt før, så det er bare pudsigt at det kommer nu, efter skift af forrude.


  • #4   29. nov 2017 Hvordan har i pudset ruden ?
    Ofte kan en dårligt rengjort rude tiltrække ufattelig meget fugt fra luften omkring, men mærkeligt det kommer når varmen tændes.


  • #5   29. nov 2017 Lugter sødeligt.? Næ, den lugter ikke anderledes end den plejer - hva da.?

    Jeg tror der tænkes på utæt varmeapparat. Hold øje med kølervæske beholder.

    Tjek lige om gulvtæppet er tørt både for og bag. Jeg ved fra andre biler at der kan komme vand ind fra torpedorum hvis afløb er stoppet. Jeg må dog indrømme at jeg ikke lige kender din model eller ved om der er et torpedorum.
    Mvh. Gert


  • #7   30. nov 2017 så engang i wheeler dealers at de skulle teste en bil for utætheder. Der brugte de en røgmaskine. Kunne være en mulighed.

  • Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

    Følgere: 14 Svar: 2.886
    #8   30. nov 2017 det behøver ikke at være utæt forude, tyder mere på vand i kabine som sætter sig på ruden ved fordampning.. tjek for fugtige/våde tæpper, få dem tørret og få bilen luftet godt igennem jævnligt. er der ikke fundet nogle utætheder ved slanger m. m. Så er der faktisk meget vand der fordamper i kabinen når du sætter dig ind i den våd, lufter du ikke ud så bliver det i bilen) ps; står varmen på recirkulation så er det en væsentlig årsag...

Kommentér på:
Skift af forrude - utæt ??

Annonce