{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.009 visninger | Oprettet:

vladmury
vladmury
Emner: 6 Svar: 83

bil nr 2 til 8 km kørsel pr dag {{forumTopicSubject}}

Jeg skal have en bil at bruge til 8 km kørsel pr dag , vil ikke give mere end 15-20 k og skal være en billig i drift og med lav årlig afgift.

Hvad I vil anbefale?
Har kigget efter en Ford KA men har hørt at den ruster.

Vil også privatlease men skal ikke koste mere end 1200 kr/md.

Kommentarer på:  bil nr 2 til 8 km kørsel pr dag
  • rene L
    rene L Online Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 26 Svar: 1.913
    #1   1. dec alle biler ruster
    aygo trilligerne

• #5   1. dec mine forslag med de få km du skal bruge den til . men kan det overhovedet betale sig at have en bil til så få km hverdag jo en knallert kunne jo være nemt og billigt til de km

• vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

#6   1. dec Gider ikke at cycle da jeg skal op en bakke, har lige solgt min knallert og vil gerne sætte mig i en varm bil.

• #7   1. dec Jeg kan skam godt forstå dig, ville heller aldrig have en knallert og køre på igen .også selv om jeg kun skulle køre 5 km per dag. nu bor jeg på landet, så bare jeg skal en kort tur evt bare ud og handle/hente noget. så køre jeg nemt 20 km minimum, så ville aldrig undvære en bil nu har vi så to. så for den sag skyld skulle vi heller ikke kun have en bil ,kunne ikke forstille mig at være hjemme uden at kunne komme nogen steder når konen var på arbejde .

• vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

#8   1. dec Jeg er ikke særlig frisk om morgenen, vil bare ha min kaffe på arbejde . Jeg har brugt 10 min bare med omklædning hver morgen.

• #9   1. dec Den anden dag var der en Opel Astra til salg for 4500,- på facebook, den opfylder fuldt ud det behov du har, og når den så ikke kan mere så kan du få 2000,- i skrotpræmie. Det kan sgu ikke gøres billigere...!!
    Og så skriver du at du vil ha en varm bil at sætte dig ind i...!! Hallo, du når jo nærmest på arbejde før der overhovedet er varme i bilen, og så husk lige der skal skrabes sne og is af ruderne og duggen skal væk før du kan køre nogen steder, så tidsmæssigt er der intet sparet i forholde til en EU45 scooter, men komfortmæssigt er der selvfølgelig, men forvent ikke en varm bil...!!

• #10   1. dec hvis du kun skal bruge bilen til at køre de her små 8 km om dagen, eller 200-250 kr om mdr i

så ville jeg overhovedet ikke tænke på brændstoføkonomi, med alt respekt, men en bil der bliver starter og kører 4 km og slukket igen. Der hører jeg tit om, at de her øko sparegrise 3 cyl benziner kører 10-12 km/l i snit

forsikring på en 1,8 16v er måske 500 kr dyrere end en 1,0 8v. Så det er jo mere eller mindre en ubetydelig forskel

grøn ejerafgift, jamen kan du finde en bil opgivet til 20+, så koster den 660 kr årligt i grøn ejergift, er den opgivet til 15,4-16,6 så koster den 2520 kr årligt

jeg ville bare finde en nysynet bil til 5-10.000 kr, og så kører til den ikke kan mere, eller skal til syn igen. Så får du 2000 kr i skrotpræmie og har ikke brugt andet end 3000-7000 kr på at køre 1-2 år

jeg forstår sådan set godt at folk leaser biler, det er jo nemt, bekvemt og man kender alle udgifter. Men hvad hvis ens jobsituation ændrer sig, man får familie, bliver skilt, ja jeg kan finde mange ting som kan gøre, at bilen pludselig ikke er nødvendig eller passer ens behov mere.

• #11   1. dec CITAT :
    "Gider ikke at cycle da jeg skal op en bakke, har lige solgt min knallert og vil gerne sætte mig i en varm bil. " CITAT SLUT
    jeg taler af erfaring, og der er ingen biler der når at blive varme på 8 km .
    Du kommer til at bruge 10-15 minutter om dagen bare på at afise bilen, for at køre 8 km.

Hvis ikke jeg havde haft en carport havde jeg også cyklet de 2200 meter jeg har på job ( tror jeg - muligvis , måske ? )

• #12   1. dec Rene - det passer altså ikke. Selv med tæv og korte ture, så har jeg endnu ikke mødt en C1/Aygo/107 der har kørt under 15km/L. Jeg mener en lavede en udregning på at hvis holdte gassen i bund med 170km/t ved 6000rpm, så gik den stadig lige over 12km/L. Og hvilke andre end 3 cyler er opgivet til over 20km/l?

Da jeg kørte til og fra skole hver dag ca 8km hver vej, der gik min stadig 19-20km/l.

Jeg ville helt klart vælge en Aygo trilling, og så fylde en tynd 0w20 eller 5w20 på, sår er olien så tynd at den forbliver relativ økonomisk og mindsker slid på trods af de få ture.
    Man kan godt få dem til 15-20.000 efter hånden. Og der vil være minimal vedligeholdelse på dem.

• #13   1. dec det kan godt være, at jeg var lidt for hård ved og sige små biler med 3 cylindre

jeg har en del kollegaer som kun kører små ture inde i byen, og de har forskellige mikrobiler eller mini biler

og en del af dem brokker sig over, at deres små biler kører 12 km/l eller kortere

går vi ud fra et lille regnestykke med de her 8 km om dagen eller 2400 km om året

aygo
    forsikring 2000 kr
    grøn ejerafgift 660 kr
    brændstof 1400 kr ved 18 km/l og 10,50 kr pr liter benzin
    årligt 4060 kr
    hertil service og afskrivning

ældre benzin
    forsikring 2500 kr
    grøn ejerafgift 2520 kr
    brændstof 2100 kr ved 12 km/l og 10,50 kr pr liter benzin
    årligt 7120 kr
    hertil service og vedligehold

så det er jo ikke fordi prisen for aygo årligt er ret meget lavere, end prisen for en lidt større bil. Specielt ikke med tanke på, at han er villig til at smide 1200 kr om mdr i leasing

dertil kommer det jo, at aygo vil kræve han smider en 15000-20000 kr for en bil, han kan finde en del andre med næsten to år til syn for 5000-10000 kr. Vælger han aygo, vil de fleste jo nok vælge og få den synet en enkelt eller måske endda to gange

• #14   1. dec En af Aygo trillingerne, kig efter de kendte fejl så som revnet kat (kan svejses), utætheder (tørre gulvtæpper) både i kabinen og bagagerummet, samt koblinger på de første ellers er de super stabile

Hvis du vil have en varm bil kræver det da bare et benzinfyr, vores Avensis fyr bliver da brugt en del så er der dejlig varme og isfrie ruder

• #15   1. dec aldrig en Ford ka
    af nye biler en Vectra a

så er Ford ja, noget af det der ruster hurtig væk

men c1 eller en af de andre er udmærket biler
    hvis man kigge sig for

har arbejdet ved noget citroen service, og det var sjældent noget alvorligt galt med dem

men en genganger er at udstødnings ophæng ruste
    så det falder af udstødningen
    men de kan svejses på igen

dem lavede vi næsten hver gang vi havde sådan en til service

• #16   1. dec en 1,3 eller 1,6 benziner 4 benet går ikke 12km/l kun ved kold kørsel

Og det er vidst kun diverse 1.0 yaris etc der holder sig under 4000kr i grøn afgift.

Aygo'en vil stortset være vedligeholdelses fri foruden alm service. Og afskrivningen af en 15-20k ygo vil være minimal. Jeg vil gætte på at den kan sælges for det samme når han skal af med den

Men alene 3000kr årligt ville jeg da gerne spare. Plus at man potentielt får en større pålidelighed end en 15-20 år gammel bil.

Det er en åndsvag pålidelig lille lorte spand:
    https://www.facebook.com/autos.dk/videos/553221385019758/?hc_ref=ARR_2OTTqL3l6AObQh6Ezt8HpMMQFRinTArDGyCdW8Z0q62uQ9T1TEQgxROanKOGsMc&fref=gs&dti=283942661775542&hc_location=group

• Lasse B
    Lasse B Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 36
    #17   1. dec haha Du får sku ingen varme i kabinen på så få km.

• #18   1. dec Der er ingen tvivl om de er pålidelige

Mit udgangspunkt var og købe en bil til 5000-10000 kr og så køre uden vedligehold, og når den skal synes, eller hvis den brækker sig køre på skrot og få 2000 kr

Aygoen vil jo trods alt kræve lidt vedligehold

Derudover er der den ubekendte med, om man trods alt vil bruge bilen nu den er i husstanden og ikke kun køre 2400 km om året

• #19   1. dec 2400km om året kræver altså ikke meget kærlighed, den skal ikke engang have skiftet olie på den tid.

Jeg har brugt ca 10.000kr i reservedele på 10 år, inkl alt - også væsker, rem, rør, bremser osv.

hvis man køre mere end 2400, så er Aygo'en vel kun en fordel

• #20   1. dec tror en cykel eller en scooter var bedre, den når ikke engang at blive driftsvarm på så kort en afstand

• #22   1. dec Hvis man ikke kan skrue selv, er 100 kr om mdr nok for lidt i vedligehold

Dem til under 20000 kr har godtnok trillet nogle km

• Finn J
    Finn J Tilmeldt:
    jul 2014

Følgere: 11 Emner: 10 Svar: 1.909
    #23   1. dec taxa

• #24   2. dec kan godt nok ikke holde begge mine biler, på vejen i god stand for 100kr om måneden per bil. men begge mine køre så også Ca 30.000km om året. så de 100kr kan knap nok betale olie og filter per bil . selv om jeg laver alt selv .

• #25   2. dec Tur retur til cykelhandlere, 4km i alt.

1 rundkørsel begge veje, og 5 fuld stop i alt. Ca ¼ med 50km/t resten 70km/t.

• #26   2. dec Hvis man kun kører småture, stiller det store krav til dit valg af olie, og uanset om man kører 5.000 km om året eller 15.000 så vil jeg mene at det vil være sundt at skifte olie en gang om året .

Jeg skal ihvertfald ikke være fortaler for at man ikke skal købe en bil når man har et begrænset kørselsbehov, for mit kørselsbehov ligger helt på linje med TS .

• vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

#27   2. dec Tak ti alle for gode svare. Jeg skrue selv på mine biler så vil ikke være et problem. Vi skal skal købe hus snart så bliver kørt cirka 25 km hver dag.

Jeg går efter en aygo, 108,c1 hvis ford ka er ikke anbefalet.

• #28   2. dec Det ville helt klart også være mit valg

Vær obs på at de kan have et lille olie forbrug med mange km på bagen.

Og så brug 0w30, 5w20 eller 0w20, så olie er så let og flydende som muligt Så burde den nemt holde over 18km/L. Bare brug det billige sprøjt, feks:
    https://www.billigbilpleje.dk/pi/Petronas-Syntium-5000-FR-5W20-5ltr-_2850051_147003.aspx

Kommentér på:
bil nr 2 til 8 km kørsel pr dag