{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.237 visninger | Oprettet:

Road Rage - Har du været udsat eller udsat andre for vejvrede? {{forumTopicSubject}}

Hej!

Jeg er journaliststuderende fra Journalisthøjskolen i Aarhus og er ved at skrive en artikel om vejvrede i Danmark. I den forbindelse leder jeg efter en person, der selv har oplevet at blive stoppet, forfulgt eller udsat for vold af en medtrafikant, og som gerne vil medvirke i et interview.

Derudover leder jeg også efter en, som selv har mistet besindelsen og begået vold/hensynsløs kørsel eller lignende og som også vil medvirke til et interview. Hvor i landet er ligegyldigt. Interview er nødt til at foretages senest tirsdag d. 12. december 2017 og meget gerne før

Kontakt mig meget gerne på andersen.jonas@gmail.com eller på 21436653.
Mvh. Jonas Andersen

Kommentarer på:  Road Rage - Har du været udsat eller udsat andre for vejvrede?
  • #1   5. dec Velkommen til journalisthøjskolen. Idag skal vi lære om opsøgende journalistik.

Punkt 1: Sæt dig foran computeren.

Punkt 2: Henvend dig på Bilgalleri eller andre Bazoom-sider.

Punkt 3: Hold fri resten af dagen.

Hvornår bliver vi fri for alle de her spørgeskemaer og henvendelser fra folk der skriver opgaver???

• #2   5. dec LilleDan kan godt se hvad du mener, men hvad synes du så de skal gøre istedet? Det er vel bedre end, at spørge tilfældige på gaden i håb om, at finde den rette.

• #3   5. dec Jeg syntes da også det er et reelt spørgsmål, og jeg syntes da også det er en anledning til en god debat om emnet

• #4   5. dec Lauge
    Det er præcis det samme som at spørge på gaden, bortset fra at her yder de en minimal indsats.
    Hvorfor skulle vi her på BG være mere modtagelige for vejvrede? Fordi vi er bilentusiaster? Det er to ting som har absolut intet med hinanden at gøre.

• #5   5. dec LilleDan

Aaah reelt set er der nok flere her på sitet som passer på profilen end nede på det lokale plejehjem.
    Og hvorfor gøre det svære for sig selv end hvad der er nødvendigt?

Er det fordi du føler dig sat i bås?

• #6   5. dec Carsten

Ja, hvis man som journalist leder efter en specifik sammenhæng mellem bilentusiaster og vejvrede. Så er BG et godt sted at spørge. Leder man efter tilfælde blandt den generelle befolkning, så er BG ikke et relevant sted at lede.

Men det er nu ikke så meget dét det handler om. Det handler om det stigende antal "studerende" som opretter sig som brugere for at spamme forummet med spørgeskemaer, skidt og kanel. Brugere som ikke bidrager med andet... Og som bruger på flere gallerier, ser man typisk de samme som bare rykker videre til det næste galleri.

• #7   5. dec Allerede nu har trådstarter bidraget med mere til BG end langt størstedelen af brugerne herinde.

Der sidder alt for mange brugere herinde som stort set ingen interesse har i biler, det er bare et sort Dansk forum hvor man kan sidde anonymt og svine folk til.

Så efter min optik er det andre steder der skal ryddes op her på sitet

• Nr1
    Nr1 Online Tilmeldt:
    okt 2007

Følgere: 74 Biler: 16 Emner: 185 Svar: 15.595
    #8   5. dec alle har vel prøvet at springe en sikring i køen, .. hoppe ud af bilen banke de 10 foran kørende med en kølle,... det sker da i ny og næ et par gange om ugen...

men ved ikke om jeg vil kalde det roadrage, idioterne kan da bare flytte sig , eller trække ind til siden forpulede mongoler der ikke fatter at køre bil.....

jeg vil kalde det selvforskyldt roadkaos

• #9   5. dec Det er historier til en journalist. Fortæller man at man har flippet en finger til en bilist der har presset end de sidste 22km bliver det skrevet som at man har kørt en billist af vejen og ind i et træ fordi bremse afstanden ikke blev holdt på en strækning over 22meter.. At snakke med en journalist er som at skyde sig selv i foden med vilje.

• D.D
    D.D Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 35 Følgere: 2993 Emner: 622 Svar: 5.254
  • #11   5. dec Prøv at klik på følgende link, så kommer der ca 200 resultater.

Måske du kunne kontakte din kollega/konkurrent fra Station2, det kan være han har info. Det handler jo ikke om at opfinde den dybe tallerken flere gange.

http://www.lmfgtfy.com/?q=road+rage+site%3Abilgalleri.dk

• #12   5. dec Ja jeg har sku prøvet at gå amok i trafikken et par gange eller 10 efterhånden. Kan simpelthen ikke døje når folk køre som om de ejer det hele.. Det er da vidst også blevet til et par skræmte bilister gennem tiden..

• #13   5. dec har mistet besindelsen engang, og jagtet en anden belist,

pga han overhalede en traktor i et sving, hvor han ikke kunne se noget,

og da de begge kom i mod mig, og jeg var nød til at trække helt ud i rabatten, for og undgå frontal sammenstød,

og han så valgt og give mig fingern og grine hånligt af mig, i det vi kørte forbi hinanden,

så tændte jeg helt af, og fik vendt min bil i bedste hollywood stil,
    også fik min bil noget gas. og jeg fik indhentet tåben, og lagde helt oppe i røven af ham, over flere km

og fulgte så efter ham rundt i en by, i noget tid.
    ind til jeg var kølet ned,

men sjovt og se ham blive helt nervøs, når man lige var ved og skubbe ham.

det var første og sidste gang, heghar gjort sådan noget

jeg plejer og tage det meste med et smil,

men det at han gav mig fingen og grinede som det rager han en gøst blomst

fik lige mit stille og rolig sind i kog

• #14   5. dec
    Hvis folk undsætter mig for fare unødigt,
    Så prøver jeg ganske simpelt at få dem holdt ind, så vi kan snakke om deres opførsel

• #15   5. dec Jeg kører audi, så af natur klodser jeg bremsen i venstre vognbane hvis folk blinker af mig når jeg cruiser med 105km/t.
    Spøg til side, mødte en gut på Vesterbrogade som kørte lidt for smart i hans Peugeot uden tag med sin 7-11 sandwich i hånden, hvor på jeg pænt sagde til ham at han måske skulle nyde hans ellers så lækre sandwich et andet sted end i trafikken, da hans kørsels egenskaber blev sat kraftigt ned (som jeg jo kunne se de blev). Det valgte han at kvittere med en dum smart bemærkning, det skal lige siges at manden vel var på alder med Kong Henri, jeg griner af ham og triller frem i køen. Han valgte så da han får grønt at dreje sin ellers så pæne Peugeot hen imod min lille A6er, aldrig har jeg set en Peugeot køre så hurtigt eftersom jeg drejede ud i hans vejbane og vise ham pænt hvordan jeg reagere på sådanne stunt. Det var sku en oplevelse. og så var der dengang jeg blev presset af en Up! i skraldebilen, indtil vi skulle bremse og han kiggede på sin telefon, gud hvor blev han dog sur på sig selv...

• #16   5. dec #15

rigtig audi køre plejer og lægge 5 cm fra ens bagkofanger selv når man køre 200kmt i 130 zone

• #17   5. dec #16 Det var før krisen

• #18   5. dec mit liv er squ for kort til at hidse mig op i trafikken...

tror nogle folk burde få sig en hobby der kan tage deres aggressioner... eller tage livet lidt mere med ro...

• #19   6. dec fisker

Meget muligt.
    Men når man mener det ok at ramme motorevejen med 60km/t .
    Så selv lastbiler må bremse hårdt op så bliver jeg sgu GAL!.

Og når bilen så foran mig er en tesla der mindst har 400hk og trinløs automagear så ikke gider op på de 110 så sætter det mit pis meget i kog.
    Jeg bliver gal, fordi jeg er FUCKING bange samtidig!!!!!!.

• #20   6. dec Jeg synes det er et rigtig fint tema at tage op på et sted som BG. hvorfor skulle en journalist ikke ha lov til det? At man kan bruger de sociale medier man har tilrådelig for at effektivisere, er da en gave alle skal nyde godt af.

Jeg har været tæt på at blive udsat for vejvrede, men jeg kørte i stedet for at hører på idioten.

• #21   6. dec Jeg har oplevet en der lavede er sindsyg overhaling på mig for fuldoptrukket linje hvor han er ved at kolidere med en bil der kommer ud fra en sidevej, så han er ved at køre mig af vejen fordi der ikke var plads.

Hvor til jeg dytter af ham.
    Hans reaktion, at trække ind foran mig og bremse bilen HELT op så jeg må katastrofeopbremse for ikke at ramme ham, her bliver han holdende så jeg ikke kan komme forbi ham indtil jeg så stiger ud af bilen. Her sætter han så afsted med høj fart.

Jeg hopper hurtigt ind i bilen da jeg mildest talt er rasende og gerne vil have en snak med manden.
    Jeg havde så en 250HK Astra OPC på det tidspunkt så det tog mig ikke længe at indhente ham, han kvitere så med at lave op til flere hassederet overhalinger for at slippe væk fra mig.
    Her følger jeg naturligvis ikke med.

Men han bliver fanget i trafik i den næste by hvor jeg kan se ham nogle biler længere oppe i rækken.

Han spotter mig og stikker så igen af med høj fart.

Jeg præstere at få øje på ham flere gange og følger efter ham, og man kan se at hans forsøg på at komme væk fra mig bliver mere og mere desperate.

Her vælger jeg så at indstille jagten da han ligger med 150-160km/t inde i byen og han er til fare.

Det skal siges at jeg slet ikke var på de hastigheder, da jeg kendte byen godt og bare tog genveje for at indhente ham.

Men jeg håber sq at han frygtede for sit liv og troede at jeg var rocker eller sådan noget, så kunne det da være han lærte noget af det

• #22   6. dec haha klassisk eksempel på en idiot bag rattet.
    At man skal bremse helt op og stoppe den person, som bare lige mindede en om at man gjorde noget enormt dumt. og så stikke af på en endnu mere latterlig måde.

• #23   6. dec Ja jeg ville da hellere at han havde taget konfrontationen med mig hvis han alligevel ville stoppe

• #24   6. dec jeg er aldrig blevet udsat for road rage.. men jeg er engang blevet udsat for bg-rage da jeg kom til at give en "prisvindende bil" en middel stemme..

• #25   6. dec Michael A

Var det ikke dig der blev frosset for at true Christian med at opsøge ham og give ham tæsk?
    Mener det var en Michael A i hvert fald

• #26   6. dec det må være en anden du tænker på.. jeg har ikke turet nogen eller været frosset for den sags skyld..

• #27   6. dec Ok, det er sikkert en anden så

• D.D
    D.D Online Tilmeldt:
    jul 2008

Følger: 35 Følgere: 2993 Emner: 622 Svar: 5.254
    #28   6. dec Mener også det var en anden.

• #29   6. dec hed han ikke michael s?

• #30   6. dec aaah det kan godt være det var det han hed

• #31   6. dec Falco
    jeg gider ikke hidse mig op, selvom folk kører 60km/t på motorvejen..
    men nu er jeg heller ikke så let at skræmme...

er da selv blevet bremset ned pga. den anden mente jeg lavede en fejl, han stod ud og råbte og skreg.. jeg stod ud og så blev han da stille, men ok 208cm høj og 130 kg mand får de fleste til at holde kæft.. han undskyldte ligefrem hans opførsel..
    men hidse mig op nej, det lader jeg de andre om, som tror de er bedre end os andre...

• #32   6. dec jeg er aldrig blevet udsat for road rage. har dog hidset mig op i trafikken, men aldrig udsat nogen for noget. Har et bat i min bil til at forsvare mig, hvis det skulle komme dertil at nogen vil noget. en af mine venner kom kørende en gang, en gammel citroen lå HELT oppe bag ham, han blinker en gang med stoplyset, så tror jeg da nok fanden var løs. ham i citroenen lavede en hasarderet overhaling og klodser bremsen foran min ven som bremser og undviger op på cykelstien.. de springer begge ud af bilen og den anden råber til min ven, hvad det er han vil. Uden at tænke længer min ven ham en på siden af hovedet og han går ud som et lys. man skal tænke over det 2 gange, hvis man vil slås med nogen i trafikken.

• #33   6. dec Og så røg din ven vel i fængsel for grov vold? eller overfald?

• #34   7. dec nope. han har ikke hørt noget. han tjekkede at der var liv i personen. fik ham ind til siden tændte havariblinket på modpartens bil og skred.

• #35   7. dec sjovt at nogen skal have besked på den måde, før de fatter det

Kommentér på:
Road Rage - Har du været udsat eller udsat andre for vejvrede?