{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Microbil
  • #1   8. dec 2017 Et rejse kort. Det ikke dit problem hun vil havde det hele.

  • #3   8. dec 2017 Søpropel det havde jeg ikke tænkt på så får hun stor bil med chaffør bare en skam de ikke kører på landet udenfor skoletid.
    Tænker at papegøjeplader giver for dyr ejerafgift og brugt bil giver for dyr forsikring i forhold til ved køb af ny mickrobil med de forsikrings tilbud forhandlere kan lave


  • #4   8. dec 2017 Mitsubishi Space Star koster fra 110.000 kroner, og en Dacia Sandero cirka det samme, de er lige lidt større end microbilerne og har dermed et større bagagerum .



  • #5   8. dec 2017 De fleste kan man jo ligge bagsædet ned i. Så er der jo masser af plads.

  • #7   8. dec 2017 Nu er jeg ikke raketforsker. Men du skriver svigerdatter som er enlig. Hvordan hænger det sammen ? For at have et svigerbarn skal dette jo være samlevende med sit eget barn.

    Anyway, microbilerne er jo mere eller mindre bygget på sammen platform så forskellen er ikke det store i bagagerum. Jeg ville kigge på en str. Større. Vi har selv en picanto som nr.2 bil. Børnesæde foran og bagsæderne lagt ned så kan der være barnevogn + lidt ekstra med. Der kan jo selvfølgelig ikke køre andre med, men det er jo heller ikke en taxa.

    Er budgetet så stramt at vær en krone skal vendes i biløkonomien ville jeg helt droppe ideen... for hvad med vedligehold ? Betaling af selvrisiko ved uheld? Og ellers løbene reparationer?. En ny bil kan jo også gå i stykker.

    Anyway. Held og lykke med søgningen smiley


  • #8   8. dec 2017 Svigerdatter ja har barn med vores søn som ikke kan finde ud af at være far så i hjertet og familie når der er børnebørn indblandet vil hun altid være svigerdatter når vi har tæt forhold brugt bil vil koste 10-14000 kr for ansvar og ny 4800 for kasko og ny går nok ikke så meget i stykker som brugt der har kørt150000 km og når økonomi er til ny bil og ekstra 1000 kr til opsparing hver måned. Men måske vi skal kigge på sandaro den har jeg ikke tænkt på

  • #9   8. dec 2017 Rent størrelsesmæssigt mener jeg at man får mest plads i bagagerumemet Hundai i10 og VW UP.
    Når det er sagt, så er alle microbiler er jo nærmest designet efter det samme princip, og derfor er bagegerummene ikke ret store. Hvis der skal være plads til andet end småting, så ville jeg enten kigge på en 5 dørs micro, så man nemmere kan udnytte den begrænsede plads der trods alt er (og lægge sæderne ned når behovet er der), eller gå en størrelse op som andre også nævner.


  • #10   8. dec 2017 Vil også sige sandero, vil tro den er på størrelse med en golf 3 ? er ikke sikker..

    http://www.dacia.dk/sandero/egenskaber/


  • #11   8. dec 2017 Husk så lige at der er misundelsesafgift på en bil på papegøjeplader :). En Sandero er i bund og grund en Renault Clio III

  • #12   8. dec 2017 Skal heller ikke være på papegøjeplader hvis hun have en sandero

  • #13   8. dec 2017 En Suzuki Celerio, er der faktisk en del plads i.. smiley

  • #14   8. dec 2017 Up-familien har faktisk Plads, med lidt teknik, til en Oddervogn. Kører selv som enlig far i en citigo, og det fungerer fint.
    Ellers mener jeg Dacias stationcar, som jeg lige junior kan huske navnet på, kan fås i Ca damme prisklasse.


  • #15   8. dec 2017 Jeg tror I10 har størst plads.

    Men hvorfor kræver hun plads? Til alm brug er der jer masser af plads bagi til dagligvare, tasker osv smiley

    Du kan også købe en mikro bil efter eget ønske og så bare pille bagsæderne ud smiley Så er der god plads.


  • #16   8. dec 2017 Man skal sku altid vente med at avle, til man har styr på sit eget liv og jobsituation.
    Det er satme syndt at sende et barn i verden i lorteomstændigheder, bare fordi man vil have et gedekid at lege med. smiley
    Ikke fordi det er situationen her, men folk er generelt bare helt væk i det her land når det kommer til den slags.


  • #17   8. dec 2017 #16

    Dejligt med fordomme. Ja, som enlig far føler jeg mig ramt af dit udbrud.

    For Ca 4 år og 10 måneder siden, var der fuldt ud styr på livet. Både moder og fader havde fornuftige uddannelser. Penge på kontoen og det snorlige hjem, alle misundede. Ca 3 år efter, kom der en depression ind i hjemmet, so medførte en masse ting, som gjorde at moderen og faderen ikke længere kunne have tillid til hinanden. Alt blev misforstået, og den depressionsramte havde ikke overskud til at sætte sig ind i, hvad der blev gjort og sagt.
    Psykologen, coachen og familiekonsulenten blev alle nødt til at melde pas på at redde familien.
    I dag har begge gode jobs, er glade og lykkelige, barnet på lidt over 4 år er superglad, børnehaven ville ikke vide, at det er et skilsmissebarn, hvis de ikke vidste det (børnehavens eget eksplicitte udtalelse.)
    Så lad nu være med at sige at folk skal tage sig sammen inden. Der kan ske så meget efterfølgende, som ødelægger en familie.


  • #18   8. dec 2017 Sådan er verden. Folk begår fejl, nogen med større konsekvens end andre. Og nogen lever under andre omstændigheder. Jeg finder dit opslag absurd malplaceret og kynisk for at være helt ærlig smiley

    Hilsen en der havde en mor med et hårdt liv og RIGTIG mange dårlige beslutninger, inkl at blive mor som 16 årig.


  • #19   8. dec 2017 Nu var det ikke lige sådan en situation jeg påpegede.
    Da jeg engang gik på handelsskole, der var det stort set hver 4 der droppede ud af skolen fordi de lige pludselig var gravide og skulle have en unge.
    Fred være med det, men hvem fanden forstiller de sig skal betale for den unge når hun ikke selv kan da hun valgte det over uddannelsen?
    Og det ved vedkomne udmærket godt på forhånd, så hvorfor gøre det?
    Det gør hele tilstedeværelsen mere kompliceret for en selv og de næste.
    Man kan ikke bare avle og mene at staten og kommunen skal betale for det. smiley


  • #20   8. dec 2017 Det er vist rendt lidt af sporet nej det burde være strafbart at sætte børn i verden hvis man ikke er uddannet og mindst 40 år Med stor bmw og 100% styr på tilværelsen og alle der boller uden kondom skal kasteres. Sikke en holdning nogle unge kan opdrage unger alene bedre end 2 på 35 der har boet samme i så lang tid at de bliver skilt inden ungen skal konfirmeres så det er da op til en selv om man magter et barn bare brug fornuften der er mange lorteforældre i verden der ikke magter et barn selv om de er såkaldt ansvarlige

  • #21   8. dec 2017 Overvej måske en Opel Karl? Cirka sammen størrelse om I10

  • #22   8. dec 2017 Karl er faktisk heller ikke en helt tosset mikrobil. Var ved at købe en sådan for 4-5 år siden.

  • #23   8. dec 2017 Karlen har lagt fra været på markedet i så langtid?

  • #24   8. dec 2017 jamen så var det nok 3 år siden. Kan bare huske jeg var meget tæt på at købe den dengang, og syntes den var noget bedre end corsaen med den gamle model motor. (kan ikek forstå det skulle have været i 15, men kan godt se, at det var der den ramte markedet. Jeg beklager min dårlige hukommelse.

  • #25   8. dec 2017 Lettere brugt Honda Jazz.

    God ting at gøre.


  • #26   8. dec 2017 Fiat Panda, under 100.000, må trække trailer, STOOORT bagagerum, den var jeg tæt på at købe men røg på en C1 i stedet, pga den var 50% billigere brugt, så ud og prøve Panda Twin Air, samme bund og motor i Fiat 500, bare billigere og mere praktisk.

  • #28   8. dec 2017 Og der er automatisk nødbremse, og vidst nok start-stop og stadig under kr 100.000 nu 5 år senere, med sin 85 hk og turbo motor.

    http://bilmagasinet.dk/test/fiat-panda-0-9-twinair-85-hk-easy


  • #29   9. dec 2017 Den 2 cylindrede motor og gearkassen fra Fiat er nok en af de mest fejlbehæftigede der findes på markedet ?

  • #30   9. dec 2017 må også erkende at jeg ikke synes fiats 2 cylindrede motor er behagelig at køre med...

  • #31   9. dec 2017 Men den er vel ok sammenlignet med de andre når den nu byder på så meget mere?

  • #32   9. dec 2017 #31
    NEJ !!!!!


  • #33   11. dec 2017 Toyota IQ den har god plads , sikkehed er i top , 5 stjerner i chrastest , komforten er i top kvalitet osse i top , hun får ikke problemer med , Toyota selv Mimi Avensis , man skal ikke drøm den på størrelsen , den lille bil overrasker på alle områder , der er osse plads til barnevogn.
    Har selv en og vil til en hver tid anbefale den til vores kærste eje vores datte og barnebarn hvor det bedste kun er godt nok så ønsker man god sikkehed , god økonomi ,super kvalitet ,masse af komfort , så snyd ikke jer selv prøv en og i bliver ikke skuffet , det er ikke en discontbil men en luksusbil i særklasse og kan ikke samlignes med andre. Glædelig jul.


  • #35   11. dec 2017 Nej ikke i Danmark , den var detsværre meget dyr af ny , de nyeste jeg har set tilsalg er fra 2013-14.

  • #37   11. dec 2017 Rene C , han skriver ikke noget om den skal være ny , han skriver hun har et barn men der er plads til 4 i en Toyota iq , har selv en iq.
    Han skriver ydelige at hun er studerende med et barn og så penge er ikke store.


  • #39   11. dec 2017 Fiat Panda

  • #40   12. dec 2017 Det bliver en af vag trillingerne eller kia picanto

  • #41   12. dec 2017 Og der kører og føles Kia Picanto som en meget mere voksen bil smiley

  • #42   12. dec 2017 Hold jer langt væk fra Picanto 1,2/85Hk med 4 propper hvis der skal økonomi ind over. Den kommer aldrig over 12,6 km/l ved blandet kørsel, eller ca. 47% under oplyst forbrug. Ellers lækker bil.
    Citroen C1, Peugeot 108 og Toyota Aygo med 66Hk kører ca. 17-20 km/l ved blandet kørsel.


  • #43   12. dec 2017 Tilbage til trådstart. Største bagagerum i Micro-bil segmentet har Hyundai I10, ny Kia Picanto og VW Up! med søstre, alle ca. 255 liter, og med nedslået bagsæde ca. 850-970 liter.

Kommentér på:
Microbil

Annonce