{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kobling på peugeot 607
  • #1   25. dec 2017 hvad vil du vide ? har du fejl på koblingen ?

  • #2   25. dec 2017 Tjaa man kan jo argumentere om hvorfor du har lagt det ind under "general diskussion" når "teknik" havde været mere passende...!!
    Men ellers er det vel lagt rigtig nok ind vil jeg mene smiley


  • Bendt M
    Bendt M Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 14
    #3   25. dec 2017 godt der var en der reagerede , ja min kobling virker ikke så jeg kan skifte gear når vi kører , men hvis bilen ikke er startet og jeg så sætter den i gear og træder koblingen ned så starter jeg motoren og slipper koblingen langsom så virker den som den skal men jeg kan ikke sikfte til et andet gear ,kan du forstå hvad jeg mener,,
    det her kan jeg vidst ikke finde ud af , jeg så der kom en meddelse om at der var kommet et svat men jeg kan ikke finde det nogen steder ,jeg har aldrig deltaget i et forum før så der er det lidt klosset skreven


  • #4   25. dec 2017 det lyder endte til din slavecylender er utæt .eller din kobling er gået til, prøv at tjekket om den mangler bremsevæske da de bruger samme beholder til både kobling og bremser.og mangler den bremsevæske, så prøv at hælde lidt på igen .og se om koblingen virker igen for så er koblingcylenderen utæt evt. og mangler der ikke noget så det sandsynligvis koblingen/trykplade der er gået .

  • #5   25. dec 2017 Den kobler ikke helt ud og man kan prøve at udlufte den ellers er det ny kobling

  • Bendt M
    Bendt M Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 14
    #6   25. dec 2017 hej nu fandt jeg svaret ,der er bremsevæske nok det har jeg kontroleret , det der med trykpladen syntes jeg lyder mærkelig når den kobler fint til når jeg slipper den langsom og kobler fri når jeg træder ned , kan en sådan kobling ikke justeres et sted det var der en nabo der var ved at mene

  • #7   25. dec 2017 Hvis trykpladen er slidt, så kan udrykkerlejet ikke trykke "fingrene" på trykpladen nok ind, og så vil du ikke kunne koble helt ud = Du kan ikke skifte gear når den er startet.

  • #8   25. dec 2017

    profilbillede
  • Bendt M
    Bendt M Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 14
    #9   25. dec 2017 det er rigtig jeg kan ikke skifte gear når den er startet korekt ,men kan den ikke justeres ???

  • #10   25. dec 2017 Hydraulisk kobling er selvjusterende. smiley

  • #11   25. dec 2017 Hvad årgang er en 607 smiley
    Men på nyere biler kan de ikke justeres det er kun på ældre biler med kabel det er muligt smiley


  • Bendt M
    Bendt M Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 14
    #12   25. dec 2017 det er årgang 2001 , et ??? mere skal motoren ud for at skifte koblings pladen

  • #13   25. dec 2017 Nej motoren skal ikke ud, men kan ikke huske om forbro skal afmonteres på sådan en 607. Hvilken motor ligger der i den?

  • Bendt M
    Bendt M Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 14
    #14   25. dec 2017 der ligger en 2,2 motor

  • #15   25. dec 2017 mener det er lige som på min 307er hvor man af montere fronten og så går den vej ind . du kan se på min side her inde hvor jeg skifter svinghjul og kobling på min 307er plus en del andet .
    http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/bilstereoprojekter/183619-saa_nu_blev_jeg_faerdig_skoent__


  • #16   25. dec 2017 Du skal da ikke afmontere fronten på en 307? :-S
    Men jeg kan ikke huske om gearkassen kan gå forbi forbroen på en 607, i nogen tilfælde er det nok at løfte den over til siden, så den ligger på forbroen, og nogen gange er det nødvendigt at afmontere forbro for at få gearkassen væk.


  • #17   25. dec 2017 det tager ingen tid at tage fronten af .og så der plads

  • #18   25. dec 2017 Lidt tid tager det da, og du skal til at udlufte kølersystem osv jo. smiley Vi laver Peugeot/citroen/opel til daglig på det værksted jeg arbejder, har ikke set en eneste afmontere fronten på den måde og havde heller ikke selv gjort det da. smiley Det er vidst bare et spørgsmål om magelighed, hvis man skal bruge SÅ meget plads. smiley

  • Bendt M
    Bendt M Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 14
    #19   25. dec 2017 nu ved jeg da lidt om det og i skal have mange tak alle sammen for jeres svar , så nu må jeg ud og sælge julgaverne så jeg kan få råd til en ny kobling , forsat god jul til jer alle

  • #20   25. dec 2017 det tog en halv time og tage fronten af. nu skulle jeg så også skiftet tandrem/vandpumpe og kæde. da jeg skiftet svinghjul og kobling. og så skulle jeg udluft kølersystemet . men det nu heller ikke en stor opgave .

  • #21   25. dec 2017 Så har du jo også lavet lidt mere end bare kobling, det giver måske lidt mere mening i mine øjne. smiley Men jeg er også doven mekaniker, jeg laver kun det der er nødvendigt og rigtigt 1. gang. smiley

  • #22   25. dec 2017 skiller nu heller ikke mere end nødvendig med mindre, det gør at arbejdet bliver nemmere. og lige ved alt det jeg lavet ved min 307er så var det nemmest at tage fronten af. nu skruer jeg også en del på vw passat der hvor motoren lægger på langs. der har jeg tit forende af for at komme til motoren. men vil give dig ret i der er ingen grund til at skille mere end nødvendig af.

  • #23   25. dec 2017 På en Pishat kan jeg forstå du flår fronten af. smiley

  • Bendt M
    Bendt M Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 14
    #24   25. dec 2017 hej igen der var en af jer der spurgte hvad årgang det ,var det ikke for at svar mig om det var med kabel til koblingen ????

  • #25   25. dec 2017 mener nu 607 har hydraulisk kobling på alle årgange.

  • Bendt M
    Bendt M Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 14
    #26   25. dec 2017 ok tak skal du have

  • Bendt M
    Bendt M Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 14
    #27   25. dec 2017 er der nogen der tør tippe på hvor mange timer der går på en udskiftning af kobling ????

  • #28   25. dec 2017 en god formiddag tager det .men det kan hurtig tage længer tid vis noget sidder fast. som kan ske ved alt man skiller af.

  • Bendt M
    Bendt M Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 14
    #29   25. dec 2017 tak for svaret hej

  • #31   25. dec 2017 kan kun sige det skønt med pladsen når fronten er taget af .men nu skiftet jeg jo også mange andre ting ikke kun koblingen:-) plus jeg fik tjekket køler og mange andre ting ud. det skønt når man ved hvad stand alt er i .og det ikke voldsomt at afmontere en front .det nemt og hurtig på sådan en 307er. plus jeg bygget større intercooler på den også med rør og alt.

  • #32   26. dec 2017 husk skifte pak dåsen ved svinghjul og de 2 pak dåser ved træk aksler indgang til diff

  • Bendt M
    Bendt M Tilmeldt:
    dec 2017

    Følger: 10 Emner: 3 Svar: 14
    #33   28. dec 2017 så vender jeg lige tilbage ang mit koblings problem ,jeg kom til at tænke (det kan være farlig) at jeg en gang havde været med til at justere noget ved at pumpe , så jeg gik ud til 607 og pumpede nogle gange og så var der tryk på koblingen , og den blev undersøgt på kryds og tvær og der var ingen utætheder og der manglede ingen bremsevæske , så er der at der dukker en op som så siger det kan være forde at den har stået stille i nogle måneder , nu har vi så prøvekørt den over ca 50 km og der er ingen problemer.

Kommentér på:
kobling på peugeot 607

Annonce