{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Benedikte J
Benedikte J
Tilmeldt:
23. jan 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Hjælp søges ang. Køb af bil og hvilken mærke {{forumTopicSubject}}

Hej.
Mig og min mand, overvejer og købe en brugt lille bil, men da vi begge er fuldstændig blanke omkring biler, vil jeg spørger her inde, om lidt råd og vejledning. Da pengene er små "pga studier" skal det være en bil der er billig i drift. Mange af mine bekende kommer med gode råd omkring hvilken type og mærke. Men jeg høre meget om at den er dyr i reservedele eller den er svær at repetere på osv. Så hvad er jeres råd, til sådan et par bil mongoler som os smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp søges ang. Køb af bil og hvilken mærke
  • #1   23. jan 2018 hvad siger jeres bekendte? Jeg ville gå efter en brugt minibil.. Ikke fordi de er gode at køre i eller andet, men prisen passer super godt sammen med hvad man får for sine penge.
    Skoda citygo eller lignende.


  • Benedikte J
    Benedikte J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #2   23. jan 2018 Mine bekendte siger at Peugeot/ Citroën er en dyr bil at repetere på, og en spark køre elendigt :-s ikke forde jeg skal ud og køre meget andet end by kørsel smiley

  • #3   23. jan 2018 Hvad er behovet? Børn? Lange ture? Korte ture? Hvad skal bilen bruges til?
    Så er de lidt nemmere at rådgive smiley


  • Benedikte J
    Benedikte J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #4   23. jan 2018 Primært by kørsel. Vi har børn men har ikke brug for en stor bil. der skal dog være plads til 3 på bagsædet.

  • #5   23. jan 2018 Hver sin smag og bilmærke, vi købte sådan en i 2005( https://www.dba.dk/ford-fiesta-13-ambiente/id-1041033141/ ) har i dag kørt ca.310000 km og er den billigste bil jeg nogen sinde har haft mht driftsomkostninger og den starter og kører hver eneste dag uden problemer.


  • #6   23. jan 2018 Det er en rigtig god bil ja. specielt til prisen.

  • #7   23. jan 2018 Fik også lige set den i annoncen og det er en skarp pris og lave km, bilen er ikke til at slide op da det er en gammel stødstangsmotor der er videreudviklet på, dog er det ikke nogen raket smiley
    Kunne være man skulle købe den smiley


  • vladmury
    vladmury Tilmeldt:
    feb 2013

    Emner: 9 Svar: 141
    #8   23. jan 2018 billigste i drift er 107/c1/aygo
    eller hvis I vil ha mere plads en yaris 1.3 fra 2008


  • #9   23. jan 2018 Vildt genialt at i foreslå biler der ikke er plads nok i.
    Skal det sidste barn så tage toget eller hvad? smiley


  • #10   23. jan 2018 Det absolut mindste man kan kikke efter med 3 børn er Opel Corsa, Ford Fiesta Peugeot 206, eller Skoda Fabia blot for at nævne nogle eksempler i miniklassen .

    Så lige et godt råd : Køb en bil med 4 sidedøre !!!!!.

    Med børn i bilen så vil der gå meget kort tid før i har fortrudt at i har købt en med 2 sidedøre .

    Alle biler går i stykker med tiden, det er vi mange der er glade for - det er trods alt vores levebrød smiley .

    For jer er der kun en måde at finde ud af hvad i skal vælge, nemlig at finde et område hvor der er mange brugtvognforhandlere, og så vælge 3-4 modeller ud, der passer til jeres behov og pengepung .


  • Benedikte J
    Benedikte J Tilmeldt:
    jan 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #11   23. jan 2018 1000 tak for jeres kommentarer smiley det har givet mig lidt at arbejde videre med smiley

  • #12   23. jan 2018 Der står intet om hvor meget den må koste. Når nogen skriver de leder efter en billig bil så mener de max 5000 kr. For andre er det 50000 kr. For andre igen 100000 kr.

    Vi får heller ikke at vide om den lige skal klare 2 år til syn. Om den skal holde de næste 10 år.


  • #13   24. jan 2018 Hvis der skal være 3 børn på bagsædet, som jeg umiddelbart læser er tilfældet, vil jeg mene at det udelukker de mindste biler, hvis bare en af dem skal i autostol.

  • #14   24. jan 2018 jeg ville gå efter en Avensis hvis det skal være et sikkert og billigt valg.. og der samtidig skal være plads til nogle voksne på bagsædet...

    køb den nyeste i har råd til, og med så få km som muligt, og lad nu være med at betale 20% ekstra hos en forhandler, hvis i kan finde en tilsvarende privat...


  • #15   24. jan 2018 Gå efter de japanske mærker, det er de mest holdbare biler med minimal udgifter til værksteder, evt. corolla/civic eller en model fra mazda/suzuki

  • #16   24. jan 2018 Som skrevet tidligere hver sin smag, nogle kan lide datteren mens andre foretrækker moderen:)

Kommentér på:
Hjælp søges ang. Køb af bil og hvilken mærke

Annonce