{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.685 visninger | Oprettet:

Pendler bil til erstatning af Tesla P85D {{forumTopicSubject}}

Jeg skal bruge en "pendler bil" til erstatning af min Tesla P85D.

Vi har fået et barn mere, så vi har tre børn nu og min kone skal derfor have en ny Renault Scenic. Det bliver i stedet for hendes Renault Clio fra 2010.

Tilbage er så min Tesla, som desværre bliver overflødig, da det ikke bliver vores primære familiebil. Så jeg kan ikke forsvare, at bruge den til pendler bil mellem Randers og Århus hver dag.

Nu står jeg med to udfordringer. Jeg skal have solgt min Tesla uden for stort tab og købt en ny pendler bil.

Kan I hjælpe med bud på, hvilken bil det skal være?

Mine krav er:
- Min. 250 HK
- Over 12 km/l
- Benzin
- Firehjulstræk
- Lædersæder
- 4/5 døre
- Ikke stationcar
- flexleasing er en mulighed
- ved køb max 600k
- ikke for stor
- nyere, 2012 minimum. Helst så ny som muligt.

Har overvejet Audi S3, BMW 435i Grand Coupe xdrive og Golf 7 R,

Så en "mindre" hurtig bil med firehjulstræk :-). Behøver ikke være vildt økonomisk at køre i, men må gerne gå 14-18 km/l.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pendler bil til erstatning af Tesla P85D
  • #1   1. apr 2018 Overvejer også en Alfa Romeo Giulia 2,0 T 280 Q4. Selvom det nok ikke er særlig smart ;-).

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/alfa-romeo/giulia/20-t-280-veloce-aut-q4-4d/3599480


  • #2   1. apr 2018 vis du er bange for at tabe for meget på den tesla ved salg. og plus det tab du vil få ved at købe sådan en nyere dyr bil over tid. ville det så ikke kunne betale sig at beholde den tesla du har. også selv om du mener du ikke kan forsvare den skal køre så lidt. ville det ikke give et mindre tab over tid og beholde den nogen år mere ?. bare en tanke

  • #3   1. apr 2018 Jo jeg har også overvejet at beholde den.

    Men det er noget af et skrummel at køre rundt i alene....



  • #4   1. apr 2018 Leasing er det "billigste", hvis man regner værditabet med på så dyre biler.
    Er en 435i gran coupe ikke samme størrelse som Tesla'en? smiley


  • #5   1. apr 2018 Jeg vil selv af med min Tesla i år, og hvis ikke det var fordi jeg havde brug for plads, havde jeg valgt en Audi RS3. Men der er godt nok ikke meget bagagerumsplads, og det er det samme med S3. Quattro varianterne af A3/S3/RS3 har en del mindre plads end FWD varianterne.

    Jeg har også kigget på Alfa Romeo Giulia, og har prøvekørt 280HK varianten. Så vidt jeg har læst, er der dog en del problemer med dem, hvilket jeg frygtede.

    Jeg ender nok med den nye BMW 5-serie, jeg synes virkelig den kører godt. Audi A4/S4 og A5/S5 Sportback er også muligheder jeg overvejer da jeg har været meget tilfreds med min Audi.


  • #7   1. apr 2018 Vis man er til en focus Rs så kontakt auto thyme i Esbjerg han har en rigtig flot stående og den har stået varmt i han udstilling i flere år da det er hans engen bil og han har ventet på at afgiften ville falde

  • #8   1. apr 2018 Ford i Ringsted har også en brugt Focus RS (nyeste model) stående smiley

  • #10   1. apr 2018 Her var den
    http://auto-thyme.dk/rfalknernews/audi-test-2


  • #13   1. apr 2018 Alle de biler, der er nævnt i tråden her, er stik modsatte af pendlerbiler...??

    Måske skal trådstarteren læse op på hvad en pendlerbil er?
    https://www.bt.dk/forbrug/tip-til-at-vaelge-en-god-pendlerbil


  • #16   1. apr 2018 #4
    Tesla Model S er næsten 5 meter lang og BMW 435i Grand Coupe er 4.69 meter. Så ikke samme størrelse. Kan godt lide designet og motoren :-).

    #13
    Jeg søger ikke en økonomisk og kedelig pendler bil. Så havde jeg valgt en UP eller lignende. I stedet vil jeg have en hurtig, spændende "pendler bil". En bil som jeg skal bruge hver dag til / fra arbejde og primært alene. Men der skal også være mulighed for at have alle tre børn+kone med et par gange om måneden.

    Æv med Alfa´en.... Synes den er fed :-).

    Ford Focus 2,3 RS er også en mulighed, men synes, at fronten er grim...

    https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/ford/focus/23-scti-350-rs-5d/3622672


  • #17   1. apr 2018 Når folk siger pendlerbil så tænker jeg idiot der bare skal bruge et træls transportmiddel.
    Hvad skal 4 hjulstrækket gøre godt for? det er intet værd medmindre du kører meget på grusveje og køre frisk, har nogen bildt dig ind at 4hjulstræk er fedt på andet end rigtige offroad-4x4, lad nu vær'
    Og hvorfor skal bilen være ny, er det fordi det ser smart ud i din omgangskreds og det er vigtigere hvad naboerne siger end hvad du selv synes?

    1. skub tesla i havnen og gro dig nogen pubeshår.
    2. køb en Chrysler 300c (den store af dem)
    3. skid på hvad andre siger om den.


  • #18   1. apr 2018 syns godt nok heller ikke sådan en Ford fokus rs er en flot bil. men det smag og behag,syns det er en plastik bil. godt være den er hurtig men det også det

  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #19   1. apr 2018 Jeg undres, nu ved jeg ikke hvornår du pendler, men Randers Århus retur er da ret håbløs efter jo 6 om morgenen og fra klokken 16 til 17 .. gå da efter bil med god sæde og føre komfort istedet, da du næppe har behov for at bestige bjerge på vej hjem.. behold da Graceland pendleren, og køb en MC hvis du savner fart uden komfort ????


  • #20   1. apr 2018 Har tidligere haft BMW 135i og 535d. Begge baghjulstrukne.

    Skulle jeg starte hurtigt ved et lyskryds og der var vådt, så gik det hele op i hjulspin... Oplevede bla. en Ford Fiesta kørte fra mig i min 535d. Samt en Audi A6 3.0 TDI Quattro kørte fra min 135i med 390 HK (JB3 tuning).

    Bor desuden i en lille landsby 15 km nord for Randers og når der har sneet, så er 4x4 super godt :-).


  • Søren 1
    Søren 1 Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 731
    #21   1. apr 2018 Men du vil prioritere skålsæder, larm og sport"komfort" til en pendler bil? Kan godt være jeg bare er gammel smiley

  • #22   1. apr 2018 Du skal bare lære at styre din højrefod smiley
    Der kommer så lidt sne at 4x4 ikke er nødvendigt, et sæt gode vinterdæk kan fint gøre det, og gerne i en størrelse hvor der er plads til kæder hvis der kommer rigtig sne.


  • #23   1. apr 2018 Jeg vil have både sport og komfort :-).

    Kører ca. 25k om året og en nyere bil bør være mere stabil med færre værkstedsbesøg. Vil også gerne have "carplay" og det er jo først indenfor de sidste 2-3 år det er kommet.


  • #24   1. apr 2018 Hvis det nu var mig ville jeg se på en Mercedes cla45 eller en a45

  • #25   1. apr 2018 AWD vil stort set altid være hurtigere end RWD, hvis det ellers er identiske biler. Det er ikke et spørgsmål om at lære at bruge højre fod.

    Jeg har AWD i begge biler, og nyder det. Især når jeg køre bilerne hårdt.


  • #26   1. apr 2018 44år og kan ikke klare at der er nogen der køre fra dig i lyskryds. Tror da vist lige du skal tage en slapper

  • #27   1. apr 2018 #25
    Der er forskel på at være hurtig og have det sjovt, du holder jo ikke i kryds hele tiden.


  • #29   1. apr 2018 Det er sgu da en trist udvikling på BG, at man nu bliver disset for at udtrykke sin ærgelse over at tabe en lyskrydsduel..??

  • #31   2. apr 2018 #26+28
    Jeg bliver sgu aldrig for gammel til at snuppe en rask lille lyskrydsduel :-). Håber da ikke, at I bliver det....

    Nu var det også råd til køb af ny bil, jeg søgte og ikke en gang moralsk prædiken.



  • #32   2. apr 2018 Jeg synes da det er værre, hvis man allerede i 40'erne er trukket i de fodformede sko, og lever et liv på cruise control.

    Jeg går langt mere op i at køre, og forbedre mine kørerfærdigheder, nu, end jeg gjorde da jeg var i mine 20'ere. Det er jo typisk også når man er i 40'erne man har råd til sjovere biler.


  • #33   3. apr 2018 Det bliver godt nok op ad bakke for bilindustrien at levere drivers cars, når man på en BILside bliver kritiseret for at ville vælge en sportslig pendlerbil, hva sker der for det...

    synes du (trådstarter) er på sporet af det helt rigtige... Alfa'en synes jeg er vildt fed... har dog ikke læst om ret mange problemer med dem, hvad er det for nogle fejl Carsten ? smiley


  • #34   3. apr 2018 Jeg har læst lidt på fora, hvor ejere skriver en del om elektriske fejl. Check Engine ser man vist oftere end VW ejere gør. Alfa's fejlmeddelelser i displayet skulle vist endda være inddelt i forskellige niveauer af hvor skidt det står til. I de fleste tilfælde skulle det være falsk alarm, men ved ikke om det beroliger mig.

    Rent mekanisk er de vist ret ok. Jeg har læst lidt om problemer med undervogn og bremser, men det virker som om at der er få tilfælde af de problemer.

    Motor/gear virker til at være meget driftssikkert.


  • #35   3. apr 2018 Okay, håber at de løser problemerne/at de ikke bliver større, kunne selv godt finde på at eje den en dag, er helt vild med den....

  • #36   3. apr 2018 Ja, virkelig fede biler. Jeg er måske ikke den største fan af ZF gearkassen, men man kan leve med den.

    Måske de værste problemer er forsvundet når modellen er 1-2 år gammel.


  • #37   3. apr 2018 Den bliver ellers rost, er den for langsom ?

    Eller det er nok nærmere flappy paddles der bliver rost, og selve skiftemekanismen smiley


  • #38   3. apr 2018 men er det ikke også tit vi kun ser/læser om fejl ved biler. hvor dem der bare køre høre man sjælden om. Så det kan jo være det kun nogen få %del der oplever fejl.lige som mange andre mærker idag, og så det dem vi høre om. sådan er det da i hvert fald tit. jeg ville ikke være bange for at købe sådan en. end så mange andre bil mærker.

  • #39   3. apr 2018 Jeg synes ikke at ZF gearkassen er helt skarp nok, og man får ikke helt den samme præcise følelse man kender fra Porsche's PDK, eller som jeg kender fra mit eget S-tronic. ZF'en føles som en mellemting mellem traditionel aut. gear og dobbeltkobling.

    Gearkassen i min RS5 er blevet min benchmark, den kan skifte så hårdt, at det føles som når man smider koblingen i en bil med manuelt gear. Og den er lynhurtig. Den giver super kontrol, og super sportslig følelse.


  • #40   3. apr 2018 Freeway,

    Jeg kan sagtens se hvad du mener, og ja, typisk er det dem der har oplevet problemer der råber højest.

    Men jeg synes nu at det virker som om der reelt er en del problemer med Giulia, og der findes RIGTIG mange 2017 Giulia med ca. 10.000 km på tælleren, til rigtig lave priser, på brugtmarkedet. Det er ikke normalt at der findes SÅ mange næsten nye biler til salg langt under nyprisen - det indikerer altså at der er noget galt.

    Og jeg er måske nok også farvet af, at da jeg var ude hos en forhandler for at prøve en fabriksny 4C, holdte deres demobil på værksted med problemer.

    Jeg har ikke lyst til at tage chancen, men det er da fint at andre vil. Det er da en fed bil at se i trafikken.


  • Johan F
    Johan F Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 1 Svar: 1
    #41   21. jun 2018 911, og man kan vælge en med mindre værditab.

Kommentér på:
Pendler bil til erstatning af Tesla P85D

Annonce