{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.062 visninger | Oprettet:

Morten H
Morten H
Tilmeldt:
21. mar 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12

Sælge gulplade bil {{forumTopicSubject}}

Hej

I 2008 købte jeg en ny Corsa 1,3 CDTI på gule plader - da jeg ikke havde behov for flere sæder og dermed kunne spare afgiften.

Vægtafgiften er steget af flere omgange og er nu helt oppe i 10.250 kr.!

Det er en voldsom udgift, især da mit kørselsbehov ikke blev som forventet - den kører max. 10.000 km./årligt (den har kørt 90.000 km).

Heldigvis har den ellers været meget billig i drift, ingen større værksteds regninger.

Jeg går dog og pusler med tanken om at skifte den til en 3-4 år brugt bil i nogenlunde samme klasse, men på hvide plader.

Mit spørgsmål er - kan jeg få noget for salg af den?

Alternativt kan jeg vælge at fortsætte indtil bilen begynder at give problemer, og så skifte der.

Hvad ville I gøre?

Tak og god søndag derude smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sælge gulplade bil
  • #1   1. jul 2018 Alt kan jo i realiteten sælges, særligt hvis prisen er i orden smiley

    Det er efterhånden en ældre bil, og godt nok med få km. Men du skal ikke forvente ret meget hvis du vil bytte ind ved en forhandler. Privat kan du måske få en 20.000-30.000 kr alt efter hvor meget tålmodighed du har

    Det bedste er vel reelt og lave et budget, dels med den nuværende og så med et alternativ hvis du køber en anden

    Selvom ejerafgiften er høj, så går modellen langt på literen og afskrivningen er vel ikke meget mere end 5000 kr om året fremadrettet.

    Så er der usikkerheden omkring fremtidig vedligehold, det er jo altid en joker. Og der kan jo trods alt godt komme noget der. Særligt med få km om året kan diesel biler godt have en tendens til og sode, men kører du kun lange ture er tendensen nok mindre


  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #2   1. jul 2018 #1 Tak for svaret.

    Jeg tænker umiddelbart at en ældre, mindre bil på gule plader ikke er ret attraktiv - af samme årsager som jeg overvejer at skifte?

    Enig omkring diesel problematikken. Da jeg købte bilen havde jeg fået arbejde et stykke fra hvor jeg bor, men det blev kun til ét år, inden jeg fik job i min by. Jeg kører derfor primært korte ture og det er ikke optimalt. Bruger derfor additiv i brændstoffet.


  • #3   1. jul 2018 De gange jeg har købt ny bil, har jeg først fundet ud af hvilken en bil jeg ville have, dernæst undersøge hvem der i vores by vil sælge den billigst, og give mest for den gamle,
    Det har ikke været et problem de ca. 10gange jeg har købt bil. Siden 1960.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #4   1. jul 2018 Tror at det bliver en meget svær bil at sælge, for det første er det diesel, og de kæmper for tiden (Frygten for at byerne smider dem ud) og så er der den virkelig høje grønneafgift, som er direkte håbløs for en minibil og så kommer den 3 "fejl" som er pladerne..
    Du kan sagtens smide den på dba osv, men næppe ret mange som er interesserede i den når de først opdager afgiften.

    Prøv at sælg den til forhandler, er den letteste måde, du får næppe det samme som du kunne læsse den af på en privat, men hvem ved hvor længe den skal stå til salg, og den tid "spilder" du bare penge på afgiften, da du allerede havde lavet valget om at skifte bil.


  • #5   1. jul 2018 Nedvej den:

  • #6   1. jul 2018 Sælg den

  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 671
    #7   1. jul 2018 #5 Pia
    Er der ligesom ikke rigtig nogen pointe i at gøre, da den er fra 2008, Så der kan ikke spares noget nævneværdig i, at gøre det.


  • Bjerggaards
    Bjerggaards Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    apr 2006

    Følger: 22 Følgere: 60 Biler: 7 Emner: 1 Svar: 13.589
    #8   1. jul 2018 Nej nedvejningen ville ikke spare ret mange penge, som en 2008 model skal der stadig betales privatanvendelses afgift som vidst er 6000kr hvis jeg ikke husker forkert

  • #9   1. jul 2018 En 10 år gammel lille bil som koster 10.000 om året er vist usælgelig

    Du skal være heldig hvis der findes købere til sådan dyrt bekendtskab.

    Man kan jo købe en helt ny bil til 80-90000 hvor udgiften er 500 pr år.

    Så vare det ikke mange år før et regnestykke på din brugte ikke ser godt ud


  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    mar 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #11   1. jul 2018 Tak for svarene alle sammen.

    Jeg tror jeg prøver en tur rundt til et par forhandlere for at høre deres vurdering, og hvis den som forventet ikke kan indbringe andet end håndører, gør jeg som #10 foreslår.


  • #12   1. jul 2018 Jeg kan finde flere på Bilbasen, dog er flere ikke betalt fri til privat kørsel

    De står i en nyere årgang med flere km til 25000 kr plus moms

    Så jeg mener man i en god handel kan sælge til 20.000-30.000 kr privat, hvilket der også står

    Ved forhandler, nej der får man nok en små 10.000 kr for den, alt efter hvad man bytter med og hvordan handlen skrues sammen smiley

    Afgiften er høj, og som sagt afskrivningen lav. I alt 15.000 kr om året for de to poster, det kan være svært og få en nyere ned i det samme. Heller ikke selvom der kun går 1000 kr om året til ejerafgift


  • Kim P
    Kim P Tilmeldt:
    sep 2016

    Følgere: 2 Svar: 671
    #13   1. jul 2018 #10 Trolle
    Den er uden moms. Den kan ikke starte, hvilket højest sandsynligt betyder, at den har taget ventiler og andre ting med i løbet, regningen er nok nærmere 20-25.000kr.


  • nicklas n
    nicklas n Tilmeldt:
    sep 2007

    Følger: 1 Emner: 15 Svar: 118
    #14   1. jul 2018 Kan man ikke betale afgiften og få den på hvide plader

Kommentér på:
Sælge gulplade bil

Annonce