{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.938 visninger | Oprettet:

Tom M
Tom M
Tilmeldt:
10. sep 2018
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Skift af sporestang Peugeot 206 1.4 HDi 2008 {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg håber jeg kan få lidt hjælp her i forummet.

Jeg skal skifte sporestang (og styrekugle) i venstre side. Er der nogen som har erfaring med dette? Er der plads nok til at komme til med en svensknøgle eller andet, eller skal man købe et aftrækker værktøj som denne her:

https://www.biltema.dk/bil---mc/bilvarktoj/aftrakkere/forvognsvarktoj-til-inderste-styrekugle-2000030633

MVH Tom


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skift af sporestang Peugeot 206 1.4 HDi 2008
  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #1   10. sep 2018 Du kan godt komme til. Drej helt ud og drej den af. Har selv gjort det med en stor tang.

  • #2   10. sep 2018 har man en stor rør/papegøje tang. kan man lige kommer til at skrue af uden brug af specielt værktøj.

    husk og mål op hvor lang den gamle stang er. så du kan sætte den nogenlunde samme sted.

    så kan man undgår og skal spore bilen bagefter.

    (selv om det er bedst og få den sporet, bagefter)


  • Tom M
    Tom M Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #3   10. sep 2018 Tak for jeres svar. Jeg vil jo gerne spare de 400+ kr. sådan en fætter koster. Jeg går ud fra at I har praktisk erfaring med sporstang på lige præcis Pug206? Hvad med momentet når man skruer den nye på, og skal der locktite på? Mht. sporing, så har Quickpot tilbud her i september (495 kr)

  • #4   10. sep 2018 Jeg plejer også at bare at løsne de styrarmen med en rør tang. og også til at spænde dem igen. Og det har altid virket.

  • Tom M
    Tom M Tilmeldt:
    sep 2018

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   11. sep 2018 Hej Freeway, tak for dit svar. Jeg vil selvfølgelig gerne være velforberedt, så jeg kan mindske mit tid- og pengeforbrug på gør det selv værkstedet. Hvor lille/stor må sådan en rørtang være for at jeg nemt kan komme til? MVH Tom

  • #6   8. jun 2019 Min styrekugle er indeni spoerstang hvordan får man det skiftet??

  • #7   9. jun 2019 man løsner den møtrik og drejer styrkugle ud af røret. Du skal nok bruge tang eller nøgle for de kan sidde godt fast i nogen tilfælde.

  • #8   9. jun 2019 Freeway tak for svar og ja den sidder sgu godt fast vi er to men kan ik få den løsnet.. tror aldrig den har været skiftet

  • #9   9. jun 2019 Freeway ved du om det er et linksgevind? Eved ik om det er stavet rigtigt. Det er højre side

  • #10   9. jun 2019 mener det er alm vejs gevind i begge sider.

  • #11   9. jun 2019 Mange tak freeway men er ik så meget at komme til. Vi forsøger men jeg har intet forstand på biler

  • #12   10. jun 2019 Det nu nemt nok har i ikke en høj donkraft så kan I bedre komme til at løsne det hele med en rørnøgle/Stor tang.for der er tit ikke meget plads vis bilen kun står tæt på jorden. evt sæt den på en lift så er det nu rimligt nemt at løsne. Men ellers tag hele styrestangen af i et med styrekugle og så løsne det hele i en skruestik. for det er vel bare manchetten i skal bruge.og så bare sætte de nye styrkugler på den nye styrarme. da nu når du har købt begge dele.Men ellers køb en ny af den også den manchet plejer kun at koste omkring 100 kr.

  • #13   10. jun 2019 Har forsøgt han har opgivet den så den kommer til skrot desværre er en ældre dame

  • #14   10. jun 2019 Det var da synd at skrotte den pga af en en styrkugle og sporestang der skal skiftes. det ville tage mig 20/25 minutter at udskiftet det.

  • Stefan  P
    Stefan P Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 1 Følgere: 3 Svar: 331
    #15   10. jun 2019 Ja det siger jeg også.

  • #16   10. jun 2019 Men vis du har købt delen så kør på et rigtig værksted og få dem til at udskiftet det. Det kan ikke koste meget og så få den sporet bag efter. for at skrottet den for det er synd.

  • #17   11. jun 2019 Ja men han arbejder til hverdag med biler det her lykkes bare ikke at få af.

Kommentér på:
Skift af sporestang Peugeot 206 1.4 HDi 2008

Annonce