{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.304 visninger | Oprettet:

Soltag {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg søger en økonomisk bil med soltag og skal kunne rumme 5 personer dvs 5 seler
Indtil videre har jeg kun stødt på chevrolet spark breze
Er der nogle der kan hjælpe mig med andre modeller ?
Jeg har haft kontakt med Færdselsstyrelsen og spurgt om man kunne installere en sele mere i bilen når den kun er udstyret med 4 seler, de sagde nej, så det er ikke en mulighed desværre


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Soltag
  • #1   11. sep 2018 hvorfor er det så vigtigt med soltag

  • #2   11. sep 2018 tigger: så man kan få regn i hovedet smiley

  • #3   11. sep 2018 Mazda 323 stc. årgang 86

  • #4   11. sep 2018 Soltag er den dårligste opfindelse, lige efter et fast glastag...

  • #5   11. sep 2018 Micra og picanto i mikroklassen, men der er mange biler i mini og mellem klassen, eksempelvis polo, Octavia osv og de går stadig 20+ i benzin

  • #6   11. sep 2018 hvorfor er soltag dårligt?

  • #7   11. sep 2018 Jeg har også engang ønsket et soltag fordi jeg troede det ville være dejligt og køligt om sommeren
    derfor var der soltag i min nye Audi

    I 1995 købte vi en Audi A4 med soltag.
    Det var vi glad for jeg lå og kikkede ind i himlen, men konen kørte til Vesterhavet til vores sommerhus
    Vi kunne høre fuglene i skoven, nyde det idet hele taget når vi ikke kørte mindre end 50 km.
    Vi var i Spanien og da var det ikke nogen fornøjelse, det var alt for varmt, så vi fik sat Aircondition på
    Formedels 14.000.- det er noget der virker så vi skal ikke have soltag på mere det andet er bedre.
    Klimaanlæg er der nu på vores bil fra 2004 og 2012


  • #8   11. sep 2018 Leon 5F med panoramatag... Vil i hvertfald ikke undvære det igen... Giver et behageligt lys i kabinen og med rullegardinet trukket for kan man også "slukke" for lyset smiley
    Herudover er det skønt at trille rundt med taget åbent smiley


  • #9   11. sep 2018 ole, det er fordi det er en audi

  • #10   12. sep 2018 Soltag er noget ged af tre årsager:
    Når solen skinner hårdt bliver der pænt varmt.
    Kører du med tagboks skal du regne med forhøjet støjniveau (i forhold til en uden soltag).
    Det er mekanisk = vil gå i stykker en dag. Og skal vedligeholdes med smøring etc. På rigtigt gamle biler bliver mekanikken ofte et problem, flossede kabler, knækkede tænder på tandhjul, plastikdimser etc. Endeligt kan vand løbe ovenud/ind, hvis de små vandafledningskanaler bliver stoppet.
    Jeg har siddet med en 3 år gl bil med soltag åbent, hvor elektronikken besluttede sig for at det da var lukket og jeg derfor ikke kunne lukke det. Der skulle en hel del til for at den gav slip og lukkede.

    Men ja det har dage det er en charme helt klart. Men om det er pengene værd, ikke for mig, måske for dig.


  • #11   12. sep 2018 Ulemper er
    1. Solen skinner dig i hovedet når det er åbent
    2. Det larmer og trækker når det er åbent, også selvom der er vindafvisere
    3. På en varm sommerdag (hvor folk vel bruger det) lukker det varme ind som A/C så skal køle ned
    4. Det er ret dyrt at have åbent med vindmodstand
    5. Det sænker loftshøjden i bilen
    6. Det gør taget af bilen tungere = mere brændstof samt det løfte tyngdepunktet, som ikke betyder noget i 95% af de danske biler
    7. Som der bliver nævnt kan det blive utæt eller gå i stykker
    8. Det er dyrt i indkøb

    Fordele:
    1. Det kan vippe op når man parkere
    2. Nogle af ens venner synes måske det er fedt


  • #12   12. sep 2018 Der er flere fordele:
    3 Børnene elsker at kigge op
    4: frisk luft ind uden det trækker
    5: åbnes på fjernbetjening inden du skal ind i bilen så der ikke er 70 grader i bilen.

    Desuden oplever jeg ikke det med varmen, heller ikke da der var 30 grader i sommers...
    Men ja der er nok ulemper, jeg har bare ikke oplevet det smiley


  • #13   12. sep 2018 Og så blev det pludselig en tråd om ligegyldige personlige præferencer frem for at svare TS på spørgsmålet.

    Hurra for bilgalleri


  • #14   15. sep 2018 Rønningen hvis dit svar skal være bedre end mit må du da gerne smide et forslag ind til TS.
    Touche?


Kommentér på:
Soltag

Annonce